Ανακούφιση στην πλειονότητα των αυτοκινητιστών ΦΔΧ και των Μεταφορικών επιχειρήσεων έφερε η απόφαση του υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου να θέσει εκτός εφαρμογής τη διάταξη που όριζε ότι σε περίπτωση μεταβίβασης μετά τις 27 Ιανουαρίου 2022 άδειας ΦΔΧ έκδοσης πριν το 2010 ο νέος κάτοχος της θα έπρεπε να αντικαταστήσει το όχημα με άλλο τουλάχιστον euro 4.

Και πάλι εκτός προγράμματος

Στην παρούσα συγκυρία, η απόφαση κρίνεται σωστή, αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι για τα ΦΙΧ δεν υπάρχει καμιά ανάλογη περιοριστική διάταξη. Αντίθετα, απογοήτευση, αλλά και πικρία επεφύλασσε για τον Κλάδο, το τελευταίο αναπτυξιακό νομοσχέδιο του υπ. Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη, με το οποίο φορτηγά και λεωφορεία αποκλείονται από οποιαδήποτε επιδότηση για την αντικατάστασή τους.

Αυτό, ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της αγανάκτησης των αυτοκινητιστών που μάταια τα τελευταία χρόνια προσδοκούν να ενταχθούν σε κάποιο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου, του πλέον γηρασμένου στόλου στην Ευρώπη.

Την ίδια στιγμή, άλλες χώρες της ΕΕ επιδοτούν γενναιόδωρα την αντικατάσταση των παλαιών βαρέων οχημάτων, με τελευταίο παράδειγμα την Ολλανδία που ανακοίνωσε χρηματοδότηση με 40.000 ευρώ, κάνοντας χρήση των εξαιρέσεων που περιλαμβάνει ο Κανονισμός de minimis της ΕΕ, δηλαδή επιδοτήσεις μεταφορικών μέσων σε ύψος που δεν προκαλούν στρέβλωση του ανταγωνισμού. Είναι απόλυτα αναγκαίο να ξεκινήσει ένα ανάλογο πρόγραμμα στην Ελλάδα.

Όμως, τα συναρμόδια παραγωγικά υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών, έδειξαν ότι το θέμα της ανανέωσης του ελληνικού στόλου δεν τους απασχολεί, αν και συνδέεται άμεσα με τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών φορτηγών και των μεταφερόμενων με αυτά προϊόντων.

Δεν είναι φρόνιμο, ορισμένοι κυβερνώντες να στοχοποιούν κατ΄επιλογήν τα παλιά και ρυπογόνα φορτηγά και πάνω σε αυτά να εξαντλούν την ευαισθησία τους για το περιβάλλον, αλλά όταν οι ίδιοι αυτοί κυβερνώντες νομοθετούν προγράμματα για πράσινες αναπτύξεις, και πράσινες επιδοτήσεις επιχειρήσεων, τότε να λησμονούν επιδεικτικά τα παλιά αυτά φορτηγά.

Ειρωνεία χωρίς όρια, αν μάλιστα θυμηθούμε τα εύσχημα για τους αυτοκινητιστές και για το έργο τους στις μεταφορές και στις τροφοδοσίες εν μέσω πανδημίας.

Συνεπώς θεωρούμε ότι πρέπει κάποιος άλλος να κινήσει τα νήματα προς την κατεύθυνση της ανανέωσης του στόλου και αυτός θα πρέπει να είναι ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Καλή υγεία να έχετε, Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι