Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις Επαγγελματικών Οχημάτων: Σύνολα 2021 και συγκριτικοί πίνακες

Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην παραγωγή των αυτοκινήτων επηρέασαν τις ταξινομήσεις του τελευταίου διμήνου της περυσινής χρονιάς, όπως θα επηρεάσουν δραματικά και τους επόμενους μήνες, καθώς οι παραδό
Σάββατο 12/02/2022 - 09:37
Κοινοποίηση στα Social Media
ετησιες ταξινομησεις

Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην παραγωγή των αυτοκινήτων επηρέασαν τις ταξινομήσεις του τελευταίου διμήνου της περυσινής χρονιάς, όπως θα επηρεάσουν δραματικά και τους επόμενους μήνες, καθώς οι παραδόσεις για τα περισσότερα επαγγελματικά έχουν μεταφερθεί ακόμα και στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Έτσι, με δεδομένες τις συνθήκες και το κλίμα που επικράτησε στις αγορές το 2021 (ο κορονοϊός ήταν πάντα δίπλα μας), οι ταξινομήσεις των μικρών, μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών αυτοκινήτων επέδειξαν ικανοποιητική αντοχή, ενώ τα μεγάλα οφέλη για τον Κλάδο ήλθαν από τα LCV, η αύξηση των οποίων ξεπέρασε το 50% σε σχέση με το 2020 και αυτό βέβαια χάρη στην τεράστια άνοδο που σημειώνει και στη χώρα μας το ηλεκτρονικό εμπόριο που απαιτεί περισσότερα βανάκια για τις last mile παραδόσεις.

Ακόμη καλύτερη εικόνα, παρουσιάζουν οι ταξινομήσεις των τρέϊλερ με τα επικαθήμενα (κυρίως) και τα συρόμενα να έχουν υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις τους. Μπορούμε μάλιστα να παρατηρήσομε ότι δύο μάρκες, η Schmitz και η Lamberet ταξινόμησαν τα 98 από τα 174 τρέιλερ κερδίζοντας το 56,32% της συγκεκριμένης αγοράς.

Περνώντας στις μάρκες και στα LCV, η Ford για μια ακόμη χρονιά, κατέλαβε την πρώτη θέση, αυτή τη φορά με μεγαλύτερη απόσταση από τη δεύτερη Toyota.

Η έλλειψη πάντως αυτοκινήτων επηρέασε αρνητικά τις άλλες μάρκες οι οποίες ενδεχομένως θα είχαν ταξινομήσει περισσότερα αυτοκίνητα. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι τα LCV είναι η κατηγορία στην οποία τα καινούργια έχουν την καλύτερη σχέση με τα μεταχειρισμένα.

Στα μικρά και μεσαία φορτηγά, εντυπωσιακή είναι η άνοδος της Iveco, η οποία και στις δύο κατηγορίες καταλαμβάνει την πρώτη θέση, αυτή τη φορά με μεγάλη διαφορά από την Mercedes-Benz η οποία όμως πέτυχε να ταξινομήσει και 41 Fuso που επίσης ανήκουν στον όμιλο Daimler.

Περνώντας τώρα στα βαριά, η Mercedes-Benz κέρδισε την πρώτη θέση, ακολουθούμενη από τη Volvo η οποία είχε μια από τις καλύτερες χρονιές σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Για τα ταξί, τέλος, η ιστορία επαναλαμβάνεται. H Skoda πέρυσι, ταξινόμησε τα 232 από τα 347 ταξί. 

Στο ίδιο τεύχος #406

PreviousNext