«Όπως δεν ξεχωρίζεις τα παιδιά σου, έτσι δεν μπορείς να ξεχωρίσεις και τα φορτηγά σου». Αυτά είναι τα πρώτα λόγια του Νίκου Ρούγα στη συνάντησή μας στους Μολάους Λακωνίας και συνεχίζει: «Τα φορτηγά πρέπει να τα αντιμετωπίζεις σαν ισότιμο μέλος της οικογένειάς σου. Δουλεύουν για εσένα, φέρνουν μεροκάματο στην επιχείρηση και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς σου».

Την παρέα μας πλαισιώνει η νεότερη γενιά, ο γιος του, Γιώργος, ο οποίος αντιλαμβανόμαστε άμεσα ότι τρέφει, την ίδια αγάπη για το φορτηγό. Το μεράκι περνάει από γενιά σε γενιά και ακολουθώντας τα χνάρια του πατέρα του συνεχίζει με το ίδιο πάθος το έργο του. Βρισκόμαστε στους Μολάους και από εκεί ξεκινούμε για τη Μονεμβασιά με σκοπό να γνωρίσουμε από κοντά δύο από τα μεγαθήρια του στόλου τους: Το θρυλικό μοντέλο 143 και το Scania R 560.

Το R με φόντο το κάστρο της Μονεμβασιάς.
Το R με φόντο το κάστρο της Μονεμβασιάς.

Από το χθες στο σήμερα

Τον Νίκο και τον Γιώργο Ρούγα τους συναντούμε πρώτη φορά, ωστόσο η εγκάρδια φιλοξενία τους μας κάνει να αισθανόμαστε άνετα, σαν να τους γνωρίζουμε αρκετό καιρό. Στο δρομολόγιο βρίσκουμε την ευκαιρία να λύσουμε διάφορες απορίες μας σχετικά με τις μεταφορές της δεκαετίας του ’80 και του ’90. Ήταν η εποχή που ο Νίκος Ρούγας έκανε τα πρώτα βήματά του με φορτηγό μάρκας Steyr και εν συνεχεία πέρασε στα Volvo. Τότε που το κόμιστρο ήταν καλό και τα έξοδα λίγα, αλλά το οδικό δίκτυο μόνιμη πληγή για τους οδηγούς. Κάνοντας μια γρήγορη ανασκόπηση του παρελθόντος θα έρθει στο σήμερα. Με κόπο και μετά από εκατομμύρια χιλιόμετρα κατάφερε να δημιουργήσει υγιείς επιχειρήσεις στη Λακωνία καθώς και ένα στόλο προσεγμένων φορτηγών.

Η όρεξη για το τιμόνι δεν χάνεται ποτέ από τους επαγγελματίες οδηγούς. Είναι μια διαπίστωση που έχουμε κάνει όλα αυτά τα χρόνια που μιλάμε με αυτοκινητιστές στην Ελλάδα. Από τον κανόνα αυτόν δεν εξαιρείται ο Νίκος Ρούγας τον οποίο θα συναντήσουμε να «μαστορεύει» το 143.

Αξεπέραστο εργαλείο

«Το 143 είναι το αυτοκίνητο που έκανε νοικοκύρηδες πολλούς αυτοκινητιστές» αναφέρει ο Νίκος όλο νόημα και συνεχίζει: «Ο κύριος λόγος που δεν το πουλάω είναι γιατί ακόμη και σήμερα προσφέρει πολλά στην επιχείρησή μας. Για αρκετά χρόνια δούλεψε σκληρά και συνεχίζει ακάθεκτο. Σίγουρα δεν έχει τις ανέσεις μιας καμπίνας Topline αλλά το συγκεκριμένο μοντέλο δεν το αλλάζω με τίποτα. Όλα αυτά τα χρόνια το μόνο που χρειάζεται είναι η τακτική του συντήρηση και τίποτα παραπάνω».

Scania R by night!
Scania R by night!

Lo Stallone Italiano

Δίπλα από το 143 μόλις έχει παρκάρει ο Γιώργος με το νέο απόκτημα της επιχείρησης, το μπλε R γνωστό και ως Ιταλός επιβήτορας! Ο Γιώργος θα μας προσκαλέσει για μια βόλτα από τους Μολάους μέχρι τη Μονεμβασιά και θα μας καλωσορίσει στην καμπίνα του R. Αυτοκόλλητα, μαρκίζες, προβόλια, νίκελ μάσκα κάνουν ακόμη πιο άγρια και επιβλητική την παρουσία του. Αψεγάδιαστο εξωτερικά και πραγματικό χάρμα οφθαλμών το εσωτερικό του. Εδώ όλα είναι μαγευτικά. Από το κοκάλινο τριάκτινο τιμόνι μέχρι τις επενδύσεις στα κρεβάτια και τους κρυφούς φωτισμούς όλα σε συνεπαίρνουν και πετυχαίνουν το σκοπό τους. Να μη θέλεις να κατέβεις από τη συγκεκριμένη καμπίνα. Έτσι και εμείς κάπου εδώ θα σας αποχαιρετήσουμε για να απολαύσουμε τη βόλτα μας με τον Lo Stallone Italiano…

Ο Νίκος Ρούγας με το γιο του Γιώργο έτοιμοι για δρομολόγιο.
Ο Νίκος Ρούγας με το γιο του Γιώργο έτοιμοι για δρομολόγιο.