Η Daimler Truck πλημμυρίζει την αγορά με νέα μοντέλα φορτηγών. Με οχτώ φουλ ηλεκτρικά βαρέα οχήματα, ο γερμανικός κολοσσός κάνει σαφές ότι, σκοπεύει να μείνει στην κορυφή των ταξινομήσεων στο… διηνεκές (και) με οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Είναι καιρός τώρα που η Daimler Truck επικοινωνεί σε κάθε ευκαιρία την πρόθεσή της να διαθέτει στη γκάμα της αποκλειστικά βαρέα οχήματα με ουδέτερο (ειδικά σε CO2) περιβαλλοντικό αποτύπωμα, στις αποκαλούμενες αναπτυγμένες αγορές –Ευρώπη, Ιαπωνία και Βόρεια Αμερική- το αργότερο έως το 2039.
Στην φετινή εκδοχή της έκθεσης ΙΑΑ Transportation 2022 βάλθηκε να αποδείξει στους επισκέπτες ότι το εννοεί, δείχνοντας την πιο πλήρη γκάμα βαρέων ηλεκτρικών οχημάτων στην ιστορία της εταιρείας.
Με ένα τεραστίων διαστάσεων περίπτερο, γεμάτο με φορτηγά μηδενικών ρύπων, -όλα σχεδόν έτοιμα για μαζική παραγωγή- ο κατασκευαστής έκανε πραγματική επίδειξη ισχύος. Πρωταγωνιστής της απαστράπτουσας γκάμας το νέο, ηλεκτρικό μεγάλων αποστάσεων, Mercedes-Benz eActros LongHaul το οποίο έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Αννόβερο.
Το eActros LongHaul που είχαμε την ευκαιρία να δούμε σε ειδική παρουσίαση στο τμήμα Έρευνας & Εξέλιξης της Daimler Truck μερικές εβδομάδες πριν από την IAA, διαθέτει αυτονομία 500 χιλιόμετρα και είναι έτοιμο και για megawatt φόρτιση (MCS) η οποία αναμένεται να είναι διαθέσιμη εμπορικά το 2023.
Η παραγωγή του οχήματος εκτιμάται ότι θα αρχίσει το 2024. Δίπλα στο μεγάλο ηλεκτρικό Mercedes, υπήρχε (παγκόσμια πρεμιέρα) το επίσης ηλεκτρικό eActros 300 σε έκδοση τράκτορα για χρήση σε μεταφορικές εφαρμογές που η εταιρεία αποκαλεί βαριές διανομές.
Το κάτω άκρο της γκάμας ως προς το τονάζ συμπλήρωνε το eAtego.
Από τις θυγατρικές ανά τον κόσμο του γερμανικού κολοσσού, η Fuso έδειξε σε ευρωπαϊκή πρεμιέρα το νέο eCanter.
Τα στελέχη της εταιρείας δήλωσαν στη συνέντευξη Τύπου ότι, μέχρι το 2030 θέλουν το 60% των φορτηγών και λεωφορείων που πουλάνε σε 30 ευρωπαϊκές χώρες –ναι, η Ελλάδα είναι ανάμεσα σε αυτές– να εκπέμπουν μηδέν CO2.