Τροχοί & TIR

Η στρατηγική της Mercedes-Benz Vans για το μέλλον

Με τις εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης να είναι ραγδαίες, οι κατασκευαστές ελαφρών επαγγελματικών είναι υποχρεωμένοι να αναθεωρήσουν τη στρατηγική τους, ώστε να διατηρήσουν, ή και να αυξήσου
Πέμπτη 01/06/2023 - 15:23
Κοινοποίηση στα Social Media

Με τις εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης να είναι ραγδαίες, οι κατασκευαστές ελαφρών επαγγελματικών είναι υποχρεωμένοι να αναθεωρήσουν τη στρατηγική τους, ώστε να διατηρήσουν, ή και να αυξήσουν τα μερίδια που κατέχουν στις αγορές. 

Για τη Mercedes-Benz Vans ειδικότερα, την εταιρεία που ουσιαστικά δημιούργησε 30 χρόνια πριν την κατηγορία «Sprinter», αυτό σημαίνει τη δημιουργία ολοκαίνουριας γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών LCV, τη μείωση του κόστους κατασκευής και λειτουργίας σε κάθε στάδιο, ενώ τουλάχιστον το 50% της γκάμας θα αποτελείται από ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Μέχρι σήμερα, η Mercedes έχει πουλήσει 40.000 eVans, επίδοση που σκοπεύει να αυξήσει κατά πολύ.

VAN.EA: H νέα πλατφόρμα για τα ηλεκτρικά van

Με αφετηρία το 2026, όλα τα νέα van της Mercedes-Benz θα βασίζονται σε μία νέα, αρθρωτή (modular) πλατφόρμα, με την ονομασία VAN. EA η οποία προέρχεται από το Van Electric Architecture. Η VAN.EA έχει εξελιχθεί από λευκό χαρτί για χρήση μόνο σε παρόμοια οχήματα, κάτι που «λύνει» τα χέρια σχεδιαστών και μηχανικών, καθώς δεν θα έχουν να αντιμετωπίσουν πλέον τους περιορισμούς που συνοδεύουν την τοποθέτηση ηλεκτρικής γραμμής μετάδοσης κίνησης σε σασί και οχήματα που σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να χρησιμοποιούν θερμικούς κινητήρες.

Όλα λοιπόν τα μελλοντικά (μεσαία και μεγάλα) van της Mercedes θα «χτιστούν» πάνω στη νέα πλατφόρμα, κάτι που θα μειώσει σημαντικά την πολυπλοκότητα στην παραγωγή, και θα επιτρέψει στον κατασκευαστή να επιτύχει σημαντικές οικονομίες κλίμακας. Η VAN.EA θα αποτελείται από τρία τμήματα/modules. Το πρώτο αποτελείται από τον εμπρός άξονα και τον ηλεκτροκινητήρα, και θα είναι κοινό σε όλα τα μοντέλα –οι διαφοροποιήσεις ανάλογα με το μοντέλο και το μεταφορικό έργο θα λαμβάνουν χώρα στα άλλα δύο τμήματα.

Το μεσαίο θα χρησιμοποιείται για να καθορίζει το μήκος και το μεταξόνιο του οχήματος, και θα είναι επίσης αυτό που θα φιλοξενεί τις μπαταρίες. Το πίσω module θα διατίθεται σε δύο διαμορφώσεις: με ηλεκτρικό μοτέρ για οχήματα με μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, και χωρίς μοτέρ για τα υπόλοιπα, προσθιοκίνητα μοντέλα. Η νέα πλατφόρμα που θα αφορά σε πολυτελή, μεσαία van για ιδιωτική ή shuttle χρήση, θα ονομάζεται
VAN.EA-P, και θα προσφέρει αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων.

Η νέα πλατφόρμα VAN.EA θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια στο Jawor (Πολωνία), στη Βιτόρια στην Ισπανία, στο Ντίσελντορφ και αλλού. Στο εργοστάσιο του Λούντβιχσφέλντε στη Γερμανία τέλος, θα συνεχίσει η παραγωγή του συμβατικού Sprinter και του eSprinter, ενώ η συγκεκριμένη μονάδα θα λειτουργεί και ως κέντρο διασκευών/υπερκατασκευών eVans, όπως για παράδειγμα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα.

Στο ίδιο τεύχος #421

PreviousNext