Η πανδημία επέφερε βαρύ πλήγμα στους κατασκευαστές λεωφορείων, και ειδικά, πούλμαν. Σήμερα, τα πράγματα είναι ελαφρώς καλύτερα, τόσο για τους κατασκευαστές, όσο και για όσους δραστηριοποιούνται στην οδική μεταφορά επιβατών.
Υπάρχει πανευρωπαϊκά, μία –βασανιστικά αργή μεν, αλλά υπαρκτή– ανάκαμψη των ταξινομήσεων και οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι, το επιβατικό κοινό αρχίζει να σκέφτεται και πάλι τις μετακινήσεις και τις εκδρομές με πούλμαν.
Όσο για την εφοδιαστική αλυσίδα και την οικουμενική έλλειψη εξαρτημάτων που οδήγησαν σε μεγάλη αναστάτωση στην παραγωγή και αδυναμία παράδοσης των οχημάτων σε λογικούς χρόνους, τα πράγματα έχουν βελτιωθεί αρκετά. Αλλά, και πάλι, είναι φανερό ότι, η κατάσταση δεν έχει ακόμα ομαλοποιηθεί. Μέσα σε ένα τέτοιο σκηνικό, οι εταιρείες δεν μπορούν να σταματήσουν την εξέλιξη νέων μοντέλων.
Η μία κατηγορία λεωφορείων που κανείς δεν έχει την πολυτέλεια να αγνοήσει αυτή τη στιγμή, είναι τα χαμηλής εισόδου (LE) για interurban/intercity ή αστική χρήση, για δύο βασικούς λόγους: η διαφορά τιμής σε σχέση με τα χαμηλοδάπεδα αστικά είναι μεγάλη καθώς, τα LE είναι σημαντικά φτηνότερα, ενώ κάποιες από τις μεγαλύτερες παραγγελίες στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, αφορούσαν σε οχήματα αυτής ακριβώς της κατηγορίας.
Για τη Setra ειδικότερα, η σειρά MultiClass 400 ήταν η μόνη που δεν είχε τον αριθμό 500 στο λογότυπο, οπότε ήταν λίγο πολύ αναμενόμενη η παρουσίαση της νέας γενιάς. Πριν από την επίσημη οδηγική πρεμιέρα, βρεθήκαμε στα κεντρικά της εταιρείας στο Ουλμ της Γερμανίας προκειμένου να δούμε σε μία σύντομη στατική παρουσίαση το νέο μοντέλο και να μιλήσουμε με τους ανθρώπους που συμμετείχαν στην εξέλιξή του.
Τολμηρό –για τα δεδομένα της κατηγορίας– ντιζάιν
Η κατηγορία των χαμηλής εισόδου intercity λεωφορείων θεωρείται, και εν πολλοίς είναι, η εισαγωγική τιμολογιακά, για όλους τους κατασκευαστές, κατά συνέπεια, δύσκολα θα βρεις κάποιο όχημα που να… συναρπάζει με τον σχεδιασμό του –σκοπός εδώ είναι η αποδοτικότητα και η μέγιστη εκμετάλλευση. Η γενικότερη αίσθηση είναι πως, δεν υπάρχει κάποιο όχημα έστω και ελάχιστα τολμηρό στον σχεδιασμό του.
Εσωτερικό, γραμμή μετάδοσης κίνησης, εξοπλισμός ενεργητικής ασφάλειας
Το εσωτερικό, για ένα όχημα που ορίζεται ως οικονομική επιλογή, είναι σοβαρό, και με προσεκτικά επιλεγμένα υλικά κατορθώνει να μεταδίδει μία αίσθηση σοβαρής και ποιοτικής κατασκευής. Αν και δεν επιτρεπόταν η λήψη φωτογραφιών, από αυτές που μας προμήθευσε ο κατασκευαστής είναι ήδη φανερή η εμπνευσμένη χρήση των υλικών και ο μοντέρνος διάκοσμος. Στη θέση οδήγησης, ο πελάτης έχει επιλογές ανάμεσα σε τρία διαφορετικά κόκπιτ: Cockpit City για αστική χρήση, ρυθμίζεται ολόκληρο (το ταμπλό) σε ύψος και απόσταση κατά το πρότυπο VDV, Cockpit Basic City (για μικτό μεταφορικό έργο, αστική συγκοινωνία/intercity) και Cockpit Basic που παραπέμπει σε πούλμαν.