Τροχοί & TIR

Ηλεκτρικά όλα τα λεωφορεία από τη ΜΑΝ Truck & Bus

Η ΜΑΝ Truck & Bus στοχεύει σε φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές, με γνώμονα την οικονομία, και ως εκ τούτου στα επόμενα χρόνια τα νέα της μοντέλα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Αυτή είναι η βασι
από Παύλος Μαυρομύτης | Σάββατο 16/12/2023 - 10:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η ΜΑΝ Truck & Bus στοχεύει σε φιλικές προς το περιβάλλον  μεταφορές, με γνώμονα την οικονομία, και ως εκ τούτου στα επόμενα χρόνια τα νέα της μοντέλα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Αυτή είναι η βασική γραμμή της εταιρείας, κάτι που έγινε άμεσα αισθητό κατά την παρουσία της στην έκθεση Busworld 2023 στις Βρυξέλλες, όπου παρουσίασε νέα ηλεκτρικά λεωφορεία. Λίγες μέρες νωρίτερα βρεθήκαμε στη Νυρεμβέργη όπου είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για τα χαρακτηριστικά των καινούργιων ΜΑΝ και Neoplan.

Μπαταρίες 

Οι μπαταρίες υψηλής τάσης για τα ηλεκτρικά λεωφορεία και φορτηγά θα παράγονται μαζικά στη Νυρεμβέργη από τις αρχές του 2025. Η MAN θα επενδύσει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Στόχος είναι η επέκταση της παραγωγικής ικανότητας σε περισσότερες από 100.000 μπαταρίες ετησίως. Επιπλέον, η υποδομή φόρτισης πρόκειται να επεκταθεί ως μέρος της κοινοπραξίας Milence, την οποία ίδρυσε ο όμιλος Traton μαζί με την Daimler Truck και τον όμιλο Volvo. Το σχέδιο είναι να δημιουργηθούν τουλάχιστον 1.700 σημεία φόρτισης υψηλής απόδοσης σε αυτοκινητόδρομους ή κοντά σε αυτούς καθώς και σε κόμβους Logistics σε όλη την Ευρώπη τα επόμενα χρόνια. 

Σκοπός της εταιρείας είναι να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση και να παράγει ηλεκτροκίνητα οχήματα κατάλληλα για καθημερινή χρήση στο δρόμο, προσφέροντας παράλληλα στους πελάτες σύγχρονη τεχνολογία.

Νέα και εκτεταμένα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας θα προστεθούν στο Lion’s City Ε του 2024 για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια
Νέα και εκτεταμένα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας θα προστεθούν στο Lion’s City Ε του 2024 για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια

Αύξηση αυτονομίας 

Χάρη στη μείωση του βάρους στο νέο Lion’s City 12 E, το λεωφορείο μπορεί να επιτύχει αυτονομία 430 χιλιομέτρων με πέντε συστοιχίες μπαταριών και έως 500 χιλιόμετρα με έξι πακέτα μπαταριών. Τα μοντέλα που θα κατασκευαστούν το 2025 θα περιλαμβάνουν τη νέα γενιά μπαταριών με την τελευταία τεχνολογία μπαταριών ιόντων λιθίου. 

Οι μπαταρίες τοποθετούνται στην οροφή και έχουν αυξημένη χωρητικότητα. Συγκεκριμένα 445 kWh για το MAN Lion's City 10 E, έως 534 kWh για το MAN Lion's City 12 E και έως 712 kWh για το MAN Lion's City 18 E. Από το 2025 σε όλα τα μοντέλα η επαναφόρτιση των μπαταριών θα επιτυγχάνεται σε ακόμη μικρότερο χρόνο. Οι μπαταρίες θα μπορούν να φορτιστούν στο 80% της χωρητικότητάς τους σε μία ώρα και το λεωφορείο θα φορτίζεται πλήρως σε μιάμιση ώρα. Η πλήρης φόρτιση του αρθρωτού λεωφορείου θα διαρκεί δύο ώρες και μέχρι το 80% μιάμιση ώρα. 

Επιπρόσθετα το Lion’s City E θα τροφοδοτείται από ένα νέο ηλεκτρικό κεντρικό άξονα που συνδυάζει τον ηλεκτροκινητήρα, τον κινητήριο άξονα και το συμβατικό μηχανικό άξονα. Διαθέτει επίσης ενσωματωμένο κύκλωμα ψύξης λαδιού για τον ηλεκτροκινητήρα. Ο ηλεκτρικός άξονας προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα. Όπως και πριν, δεν απαιτούνται αλλαγές ταχυτήτων κατά την οδήγηση. Επιπλέον, χρειάζεται μόνο ένας κινητήριος άξονας τόσο για τα μονά όσο και για αρθρωτά λεωφορεία. Εντυπωσιάζει επίσης με την εξαιρετική απόδοση και αποτελεσματικότητα. Τέλος, λόγω των χαμηλότερων συνολικών απωλειών και της βελτιστοποίησης του συστήματος, η κατανάλωση ενέργειας μειώνεται κατά περίπου 15%.

Διαβάστε περισσότερα για τα ηλεκτρικά λεωφορεία της MAN στο τεύχος Δεκεμβρίου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext