Τροχοί & TIR

Νέα Ford Transit Custom και Ford Transit Tourneo

Το νέο μεσαίο van του κατασκευαστή, το οποίο για πρώτη φορά στην Ευρώπη παρουσιάστηκε στην έκθεση Transport Show 2023 της Αθήνας, βασίζεται σε σχέδιο και πλατφόρμα που προήλθαν από λευκό χαρτί, και φέρει σειρά καινοτομιών μοναδικών για την κατηγορία, καθώς και νέο επαναστατικής σχεδίασης τιμόνι, το πρώτο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε LCV.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 02/12/2023 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Ford Pro κλείνει οχτώ χρόνια στην κορυφή των ευρωπαϊκών ταξινομήσεων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, θέση την οποία σκοπεύει να προασπίσει με κάθε τρόπο. Όταν λοιπόν πρόκειται για τον αντικαταστάτη του Transit Custom, bestseller στην κατηγορία των μεσαίων van, είναι προφανές ότι, ο κατασκευαστής θα (προσπαθήσει να) τα δώσει όλα. 

Το νέο μεσαίο van του κατασκευαστή, το οποίο για πρώτη φορά στην Ευρώπη παρουσιάστηκε στην έκθεση Transport Show 2023 της Αθήνας, βασίζεται σε σχέδιο και πλατφόρμα που προήλθαν από λευκό χαρτί, και φέρει σειρά καινοτομιών μοναδικών για την κατηγορία, καθώς και νέο επαναστατικής σχεδίασης τιμόνι, το πρώτο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε LCV. 

Το σχήμα του τιμονιού, όταν το δεις πρώτη φορά μοιάζει σαν ένα πείραγμα από τους σχεδιαστές, έτσι που στέκει παράταιρο, σχεδόν τετράγωνο. Σύντομα όμως καταλαβαίνεις πως δεν δημιουργήθηκε απλά για να προκαλέσει εντυπώσεις. Ο τρόπος λ.χ., που καθώς «ανοίγει» στο πάνω μέρος του διευρύνει το οπτικό πεδίο του οδηγού προς τον πίνακα οργάνων δεν έχει προηγούμενο –όλες οι ενδείξεις παραμένουν ορατές σε κάθε ρύθμιση καθ’ ύψος του τιμονιού. Επίσης, με μία ειδική βάση, μετατρέπεται σε τραπεζάκι για λάπτοπ ή για ένα σύντομο γεύμα. Στη Ford έχουν αυτοπεποίθηση, και αυτό φαίνεται παντού. 

Στη Ford ισχυρίζονται πως, τετραγώνισαν τον κύκλο: το περίεργου σχήματος τιμόνι με το ευφάνταστο παρατσούκλι «Squircle» αποδεικνύεται πολύ εύχρηστο (και ως τραπεζάκι) στην πράξη, και απελευθερώνει το οπτικό πεδίο του οδηγού προς των πίνακα οργάνων.
Στη Ford ισχυρίζονται πως, τετραγώνισαν τον κύκλο: το περίεργου σχήματος τιμόνι με το ευφάνταστο παρατσούκλι «Squircle» αποδεικνύεται πολύ εύχρηστο (και ως τραπεζάκι) στην πράξη, και απελευθερώνει το οπτικό πεδίο του οδηγού προς των πίνακα οργάνων.

Η γκάμα και μόνο είναι επιβλητική ως προς τις διαθέσιμες εκδόσεις και διαμορφώσεις, καθώς και τη γραμμή μετάδοσης κίνησης: αποδοτικοί ντίζελ, plug-in υβριδικά, και -για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη σειρά- AWD εκδόσεις, με αμαξώματα πάνελ van, double cab-invan, kombi, kombi van, Τourneo Custom, Multi Cab και αυτοκινούμενο camper, και εκδόσεις Sport και Trail. 

Για να γίνει αντιληπτό το εύρος της νέας γκάμας, αξίζει να σημειωθεί ότι, οι πελάτες έχουν επιλογές ανάμεσα σε προσθιοκίνητες, AWD και (το ηλεκτρικό) πισωκίνητες εκδόσεις. Η Ford Pro πραγματοποίησε λοιπόν την οδηγική δημοσιογραφική πρεμιέρα του νέου Transit Custom στο Βέλγιο, σε δημόσιο οδικό δίκτυο, και στην ιδιόκτητη πίστα δοκιμών στο Λόμελ, όπου και βρεθήκαμε για να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο.

Στις εκδόσεις van, η κλούβα διαθέτει ωφέλιμο όγκο φόρτωσης από 5,8 κυβικά μέτρα (L1H1) έως 9,0, φωτισμό LED, προαιρετικά ηλεκτρικά ανοιγόμενη πλαϊνή πόρτα, δυνατότητα φόρτωσης αντικειμένων μήκους έως 3,45 μέτρων (L2), και μεγαλύτερο άνοιγμα πλαϊνής πόρτας. Το ωφέλιμο στην έκδοση 320 (3,2 τόνοι μικτό) φτάνει τα 1.327 κιλά. Η ικανότητα έλξης τρέιλερ φτάνει τα 2.800 κιλά, ανάλογα με τη νομοθεσία κάθε χώρας, ενώ οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν και αναδιπλούμενο κοτσαδόρο.

Nέο Ford Tourneo Custom

Στο Βέλγιο οδηγήσαμε και την έκδοση μεταφοράς επιβατών/επιβατικού, του νέου μοντέλου, το νέο Ford Tourneo Custom, η οποία φυσικά περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που αναφέραμε και για τα πάνελ van, ενώ προσθέτει μακρά λίστα επιπλέον εξοπλισμού (κυρίως) άνεσης και υπερπολυτελή διάκοσμο. 

Με στάνταρ και μακρύ μεταξόνιο, διατίθεται με τρεις σειρές –τοποθετημένων σε ράγες, και με πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης- καθισμάτων για έως εννιά συνολικά επιβάτες, νέας σχεδίασης πανοραμική οροφή και πολλά ακόμη, το νέο μοντέλο φέρει ατόφια τα πλεονεκτήματα της νέας πλατφόρμας. 

Ως προς τη γραμμή μετάδοσης κίνησης, οι επιλογές είναι οι ίδιες με το van, περιλαμβάνονται δηλαδή, και εκδόσεις AWD καθώς και Plug-In Hybrid και αμιγώς ηλεκτρικό (E-Tourneo Custom) με αυτονομία έως 325 χιλιόμετρα. 

Τα πιο εκλεπτυσμένα στοιχεία του εξοπλισμού είναι ο τριζωνικός κλιματισμός, το φοβερό ηχοσύστημα της Β&O με 14 ηχεία, ο αισθαντικός κρυφός φωτισμός στης καμπίνας, και τα θερμαινόμενα καθίσματα (και) στη δεύτερη σειρά. Το Tourneo Custom παράγεται ήδη και αυτό και είναι διαθέσιμο για παραγγελία. Το ηλεκτρικό θα είναι και αυτό σύντομα διαθέσιμο για παραγγελία με τις παραδόσεις να ξεκινούν το 2024.

Διαβάστε περισσότερα για το νέο Ford Transit Tourneo στο τεύχος Δεκεμβρίου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext