Τροχοί & TIR

Στον δρόμο με τη «Σερραία»

«Οι Έλληνες αμαξοποιοί ήταν οι κορυφαίοι στη δουλειά τους». Είναι μια έκφραση που ακούμε πολύ συχνά σε συζητήσεις που έχουμε με ιδιοκτήτες λεωφορείων. Η καλύτερη απόδειξη είναι τα λεωφορεία της Βιαμ
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 21/01/2024 - 08:01
Κοινοποίηση στα Social Media
Το αστέρι του Δημήτρη Σκαμπετζάκη με έτος κατασκευής το 1977
Το αστέρι του Δημήτρη Σκαμπετζάκη με έτος κατασκευής το 1977

«Οι Έλληνες αμαξοποιοί ήταν οι κορυφαίοι στη δουλειά τους». Είναι μια έκφραση που ακούμε πολύ συχνά σε συζητήσεις που έχουμε με ιδιοκτήτες λεωφορείων. Η καλύτερη απόδειξη είναι τα λεωφορεία της Βιαμάξ που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας μας με πινακίδες ιστορικών οχημάτων. Όχι μόνο άντεξαν στο χρόνο αλλά ακόμη και σήμερα σου προσφέρουν την ίδια άνεση και αίσθηση πολυτέλειας. 

Στη Βόρεια Ελλάδα θα συναντήσουμε τη «Σερραία» του Δημήτρη Σκαμπετζάκη, ένα Mercedes-Benz 0302, για να ξεκινήσουμε ένα νοσταλγικό ταξίδι στο χρόνο. Ένα δρομολόγιο αξέχαστων αναμνήσεων.

Οι δύο επιστήθιοι φίλοι, αριστερά ο Δημήτρης Σκαμπετζάκης παρέα  με τον Αποστόλη Κυριαζή ιδιοκτήτη της «Ομορφούλας», επίσης ενός Μ.Β 0302 που έχουμε παρουσιάσει σε παλαιότερο τεύχος
Οι δύο επιστήθιοι φίλοι, αριστερά ο Δημήτρης Σκαμπετζάκης παρέα με τον Αποστόλη Κυριαζή ιδιοκτήτη της «Ομορφούλας», επίσης ενός Μ.Β 0302 που έχουμε παρουσιάσει σε παλαιότερο τεύχος

Διαρκής αναβάθμιση 

Τον Δημήτρη Σκαμπετζάκη μαζί με τον επιστήθιο φίλο του Αποστόλη Κυριαζή τους είχαμε γνωρίσει πολλά χρόνια πριν, όταν παρουσιάσαμε για πρώτη φορά τα λεωφορεία τους. Έκτοτε έκαναν αρκετές αλλαγές και αναβαθμίσεις σε αυτά, βάζοντας το χέρι κάθε φορά βαθιά στην τσέπη τους. Το αποτέλεσμα είναι όμως αυτό που μετράει και εν τέλει τους δικαιώνει. Τα δύο Mercedes-Benz βρίσκονται πάντα σε άριστη κατάσταση, αποτελώντας την καλύτερη διαφήμιση για την εταιρεία. Τελικά ό,τι κατασκευάζεται με μεράκι, τεχνογνωσία και σωστά υλικά, αντέχει στο χρόνο.

Ανανεωμένο το εσωτερικό
Ανανεωμένο το εσωτερικό

Ιστορικό 

Ζητάμε από τον Δημήτρη να μας δώσει ένα σύντομο ιστορικό του λεωφορείου του, με τον ίδιο να μας αναφέρει: «Είναι μοντέλο του 1977. Δούλεψε στο ΚΤΕΛ Σερρών από το Νοέμβριο του 1977 μέχρι τον Ιούλιο του 2003 και έτσι το βαφτίσαμε Σερραία. Εν συνεχεία πουλήθηκε στο Ναύπλιο σε μια σχολή οδηγών και από εκεί το αγόρασα εγώ στα τέλη του 2013. 

Άψογος ο κινητήρας 

Σχετικά με τον κινητήρα του ο Δημήτρης σχολιάζει: «Ο κινητήρας είναι ο ΟΜ 360 ο οποίος αποδίδει 192 ίππους. Είναι εξακύλινδρος μονομπλόκ και συνεργάζεται με πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Είναι πλήρως ανακατασκευασμένος και επισκευασμένος ώστε να μας εξασφαλίζει άριστη λειτουργία και να μην αντιμετωπίζουμε προβλήματα. Πρέπει να αναφέρω ότι είναι μια ταλαιπωρημένη μηχανή περίπου 46 χρόνων, αλλά της δώσαμε ζωή. Ο συγκεκριμένος κινητήρας είχε χαμηλές επιδόσεις και για αυτό το λόγο οι πιο πολλοί ιδιοκτήτες τον αντικαθιστούσαν με τύπο V, οκτακύλινδρο». 

Η αγάπη για τα Mercedes-Benz 

Συνεχίζοντας τη βόλτα μας με το λεωφορείο του Δημήτρη, ο ίδιος κάνει μια αναδρομή στο παρελθόν και στην πρώτη επαφή με το συγκεκριμένο μοντέλο. «Το πρώτο μου ταξίδι το είχα κάνει με ένα Mercedes-Benz 0302 το οποίο ήταν τουριστικό λεωφορείο. Αυτό έγινε το 1984, όταν ήμουν μόλις έξι ετών. Τότε μπήκε σε εμένα το μικρόβιο και γεννήθηκε η αγάπη μου για τα λεωφορεία. Ο οδηγός του συγκεκριμένου πούλμαν για κάποιο λόγο με συμπάθησε, γιατί καθόμουν συνέχεια μπροστά και παρακολουθούσα κάθε κίνησή του. Δε θα ξεχάσω ποτέ, όταν με πήρε στα πόδια του και με το χέρι μου έβαλε μπρος τον κινητήρα. Εκείνη η χαρά μου δεν περιγράφεται. Από τότε έλεγα πως όταν μεγαλώσω, θα αγοράσω ένα τέτοιο λεωφορείο. Φυσικά κανένας δε με πίστευε και όλοι μου απαντούσαν ότι όταν μεγαλώσω αυτό το λεωφορείο δεν θα υπάρχει, μιας και ήδη ήταν αρκετών χρόνων. Τελικά όμως κάποιες φορές τα όνειρα πραγματοποιούνται. Για αυτό πρέπει όλοι να ελπίζουμε. Να μη χάνουμε το θάρρος και την ελπίδα. Εγώ πίστεψα σε αυτό που ήθελα και τελικά αξιώθηκα να κάθομαι στη θέση οδήγησης».

Λιτός σχεδιαστικά για τα σημερινά δεδομένα ο χώρος οδήγησης, αλλά εξαιρετικός για την εποχή του.
Λιτός σχεδιαστικά για τα σημερινά δεδομένα ο χώρος οδήγησης, αλλά εξαιρετικός για την εποχή του.

Αρέσει στον κόσμο 

Ταξιδεύοντας στην εθνική οδό παρατηρούμε τον κόσμο να εντυπωσιάζεται από την παρουσία του 0302, βγάζοντάς το φωτογραφίες όταν περνάει δίπλα τους. Ο Δημήτρης γεμάτος ικανοποίηση, μας μιλά για την εμπειρία του: «Αυτό που εισπράττω από τον κόσμο είναι αγάπη για το συγκεκριμένο λεωφορείο. Τους αρέσει όταν το βλέπουν στο δρόμο. Βγάζουν φωτογραφίες και βίντεο και δείχνουν ενδιαφέρον για αυτό, ρωτώντας με διάφορα πράγματα, σχετικά με την αναπαλαίωσή του. Στους μεγαλύτερης ηλικίας ανθρώπους ξυπνάει ευχάριστες αναμνήσεις». 

Mercedes-Benz 0302 κατασκευασμένο από ελληνικά χέρια στη Βιαμάξ.  Ό,τι κατασκευάζεται με μεράκι, τεχνογνωσία και σωστά υλικά, αντέχει στον χρόνο.
Mercedes-Benz 0302 κατασκευασμένο από ελληνικά χέρια στη Βιαμάξ. Ό,τι κατασκευάζεται με μεράκι, τεχνογνωσία και σωστά υλικά, αντέχει στον χρόνο.

Ηθική ικανοποίηση 

Πριν τελειώσουμε το ταξίδι μας με το 0302 ο Δημήτρης θα μας αποχαιρετήσει, λέγοντάς μας: «Αν κάνεις κάτι με μεράκι και το αγαπάς, θέλεις πάντα να πετυχαίνεις το καλύτερο που μπορείς. Για αυτό το λόγο δε λογαριάζεις ούτε κόπο, ούτε χρήμα, ούτε τίποτα. Η ηθική ικανοποίηση με έχει ανταμείψει με το παραπάνω».

Στο ίδιο τεύχος #427

PreviousNext