«Η Volvo Trucks μου προσφέρει το φορτηγό που ταιριάζει ακριβώς στη δουλειά μου. Με διπλά διαφορικά, αναρτώμενο πίσω άξονα στο διαφορικό και αποδοτικό κινητήρα». Αυτά είναι τα πρώτα λόγια του Βαγγέλη Ψεβεδούρου, ιδιοκτήτη ενός τετραξονικού Volvo FH, ο οποίος μας υποδέχεται στους βωξίτες, στο 51 χλμ., για να ξεκινήσουμε μαζί του το δρομολόγιο στον ορεινό όγκο.
Πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα φορτηγά που εργάζονται στο συγκεκριμένο έργο, συμβάλλοντας σε οικονομικότερες, ασφαλέστερες και πιο ξεκούραστες μεταφορές για τον οδηγό του. Κατευθυνόμαστε για φόρτωμα και εν συνεχεία ξεκινούμε την κάθοδό μας προς την Ιτέα καταγράφοντας τις πρώτες εντυπώσεις του Βαγγέλη για το Volvo του, ο οποίος παράλληλα μας εξηγεί τα οφέλη του αναρτώμενου πίσω άξονα στο διαφορικό.
Η αντικατάσταση
Ξεκινώντας το δρομολόγιό μας με κατεύθυνση το χώρο φόρτωσης η πρώτη ερώτηση που κάνουμε στον Βαγγέλη αφορά την αγορά του Volvo. «Στη συγκεκριμένη δουλειά στους βωξίτες ξεκίνησα πριν από επτά χρόνια. Η δουλειά είναι σταθερή οπότε αυτό μου έδωσε την ώθηση θα έλεγα να αντικαταστήσω το παλιό μου φορτηγό με ένα πιο καινούργιο μοντέλο. Επένδυσα ένα σεβαστό ποσό για την απόκτησή του, με βασικό γνώμονα ότι τα οφέλη που θα αποκομίσω μελλοντικά από το συγκεκριμένο θα είναι πολλά».
Τα οφέλη του αναρτώμενου πίσω άξονα στο διαφορικό
Κινούμαστε χωρίς φορτίο στο χωματόδρομο προς το σημείο φόρτωσης με τον Βαγγέλη να πατάει το κουμπί σηκώνοντας τον πίσω άξονα του διαφορικού. Ο ίδιος μας εξηγεί: «Ο αναρτώμενος πίσω άξονας μου δίνει πολλά πλεονεκτήματα. Πρώτα απ' όλα, βελτιώνεται η κατανάλωση με λιγότερα καύσιμα, έχει καλύτερη πρόσφυση και η ακτίνα στροφής είναι μικρότερη. Σηκώνοντας τον τελευταίο πίσω κινητήριο άξονα, παρέχεται η ελκτική ικανότητα και η οδηγική συμπεριφορά ενός οχήματος με απλό άξονα. Μόλις φορτώσω την καρότσα, ο άξονας κατεβαίνει αυτόματα. Ο αναρτώμενος πίσω άξονας του διαφορικού παρέχει καλύτερη ενεργειακή απόδοση όταν σηκώνω τον άξονα, όταν δεν τον χρειάζομαι».
«Με τον τρόπο αυτό η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να μειωθεί σε ένα δρομολόγιο κατά την επιστροφή με τον άξονα ανυψωμένο. Σηκώνοντας τον τελευταίο πίσω κινητήριο άξονα το φορτηγό συμπεριφέρεται παρόμοια με ένα 4x2 ή ένα 6x2, επιτρέποντας σημαντικά βελτιωμένη ακτίνα στροφής και ευελιξία σε σύγκριση με ένα 6x4. Επίσης περιορίζεται η φθορά των ελαστικών».
Κατανάλωση
Αγοράζοντας ένα σύγχρονο φορτηγό αναμφίβολα οι προσδοκίες του ιδιοκτήτη στο θέμα της κατανάλωσης είναι μεγάλες. Σχετικά με αυτήν ο Βαγγέλης θα μας απαντήσει: «Κοιτάξτε η σύγκριση που μπορώ να κάνω είναι με το προηγούμενο φορτηγό που είχα, το οποίο βέβαια είναι εικοσαετίας. Η διαφορά μεταξύ τους είναι περίπου στα 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αντιλαμβάνεστε δηλαδή ότι αν κάνω 300 χιλιόμετρα την ημέρα γλιτώνω 30 λίτρα. Αν το πολλαπλασιάσετε το νούμερο αυτό με είκοσι ημέρες το μήνα γίνεται φανερό ότι το άμεσο κέρδος μου από τα καύσιμα είναι σημαντικό. Άλλωστε αυτός είναι ένας ακόμη βασικός λόγος που αγόρασα το συγκεκριμένο μοντέλο, γνωρίζοντας ότι ο κινητήρας του είναι πολύ οικονομικός».
Υπερκατασκευή
«Στο σημείο αυτό να αναφέρω ότι έχει γίνει σωστή και ποιοτική δουλειά στην υπερκατασκευή από την εταιρεία ΚΑΞΕΚΩ Ο.Ε. Χάρη σε αυτήν μεγιστοποιείται η αντοχή και η ασφαλής λειτουργία της με χαμηλό απόβαρο». «Έτσι έχω αύξηση του μεταφορικού έργου (μεγαλύτερο ωφέλιμο/δρομολόγιο), μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, μείωση της φθοράς των ελαστικών και χαμηλότερο κόστος συντήρησης και αναλώσιμων της ανατροπής. Επίσης επιτυγχάνεται το χαμηλότερο δυνατό κέντρο βάρους με το μέγιστο δυνατό κράτημα σε πορεία και σε ακατάλληλο οδόστρωμα με άσχημες καιρικές και περιβαλλοντολογικές συνθήκες εργασίας. Ακόμη εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή ευστάθεια κατά τη διαδικασία της ανατροπής και ο ελάχιστος δυνατός χρόνος εκφόρτωσης της ανατρεπόμενης κιβωτάμαξας».