Ηλεκτρικό Mercedes-Benz eActros

Mercedes-Benz eActros

Με όλο το θόρυβο και τον πανζουρλισμό σε έντυπα και ψηφιακά μέσα ενημέρωσης για το (επικείμενο) λανσάρισμα ηλεκτρικών βαρέων οχήματων με εξωπραγματικές επιδόσεις και υπερφίαλες προσδοκίες, των τελευταίων μηνών, ήταν περίπου δεδομένο ότι, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων του πλανήτη θα απαντούσε. Η Mercedes-Benz που, πρώτη κατασκεύασε το 2016 ηλεκτρικό φορτηγό μεγάλου τονάζ παραδίδει τώρα σε πελάτες, το πρώτο βαρύ φορτηγό παραγωγής. Το eActros, ένα πραγματικό μπρα ντε φερ τεχνολογίας κατευθύνεται αυτές τις μέρες στα χέρια επιλεγμένων πελατών, σε δύο εκδόσεις στους 18 και 25 τόνους, και θα ενταχθεί κανονικά σε μεγάλους στόλους, με απώτερο σκοπό μία μοναδική δοκιμή βιωσιμότητας της συγκεκριμένης τεχνολογίας σε πραγματικές συνθήκες "εργασίας".

Από τη στιγμή που η Mercedes ανακοίνωσε πως θα κατασκευάσει 25τονο ηλεκτρικό φορτηγό για "βαριές" διανομές, πάνω από 150 εταιρείες -μόνο στη Γερμανία, και περισσότερες σε άλλες χώρες- εκδήλωσαν ενδιαφέρον. Το eActros, το οποίο συνοδηγήσαμε -δεν υπήρχε ομολογκασιόν για να επιτρέπεται η οδήγησή του- στο κέντρο δοκιμών της Mercedes στη Στουτγκάρδη, παράχθηκε (10 μονάδες) σε εκδόσεις με δύο και τρεις άξονες, στους 18 και 25 τόνους. Στόχος της Mercedes είναι μέχρι το 2021 να καταστεί οικονομοτεχνικά ανταγωνιστική και κερδοφόρα η χρήση ενός παρόμοιου οχήματος που θα μπορεί να παράγεται δίπλα στα συμβατικά Actros.

Από αστικό λεωφορείο σε βαρύ φορτηγό

Οι πιο παρατηρητικοί από τους αναγνώστες μας θα έχουν σίγουρα προσέξει ότι, το eActros είναι στην ουσία... Antos: η Mercedes απλά χρησιμοποιεί το πιο "δυνατό" της εμπορικό λογότυπο. Το σασί πάντως, προέρχεται ούτως ή άλλως από συμβατικό Actros από το οποίο πέρα από το πλαίσιο έχουν αφαιρεθεί σχεδόν τα πάντα, για να΄τοποθετηθούν όλα τα παρελκομενα ενός ηλεκτρικού οχήματος. Ο κινητήριος άξονας (πλήμνης με μειωτήρες) βασίζεται στον ZF AVE 130 που είχαμε δει στο χαμηλοδάπεδο υβριδικό αστικό λεωφορείο Citaro και τα fuel cell λεωφορεία της Mercedes με σημαντικές αναβαθμίσεις καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες μας θα τοποθετηθεί και στο επερχόμενο ηλεκτρικό Mercedes eCitaro. Η κύρια διαφορά είναι ότι, για τις ανάγκες ενός φορτηγού έχει τοποθετηθεί σημαντικά πιο ψηλά, με την απόσταση από το έδαφος να ανέρχεται στα 200 χιλιοστά. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται από δύο ηλεκτροκινητήρες τόποθετημένους στους (λίγο πιο έξω) τροχούς.

Τα συγκεκριμένα τριφασικά μοτέρ είναι υδρόψυκτα και λειτουργούν με ονομαστική τάση 400 βολτ. Αποδίδουν 125 kW ισχύ και 485 Nm ροπή έκαστο. Η σχέση μετάδοσης μετατρέπει αυτή την τιμή σε 11000 Nm κάτι που το φέρνει στα επίπεδα απόδοσης συμβατικού, πετρελαιοκίνητου φορτηγού. Η μέγιστη τεχνικά επιτρεπτή φόρτιση στον άξονα παραμένει στους συνήθεις 11,5 τόνους, και η ενέργεια για την εκτιμώμενη αυτονομία των 200 χιλιομέτρων με μία φόρτιση παρέχεται από δύο μπαταρίες ιόντων λιθίου απόδοσης 240 kWh, σε έντεκα συστοιχίες, με τρεις από αυτές να είναι τοποθετημένες πάνω στο σασί και τις υπόλοιπες από κάτω. Ο στόλος των πρώτων αυτών eActros θα είναι στο δρόμο τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2020 και οι μηχανικοί της Mercedes θα είναι σε συνεχή επικοινωνία με τους πελάτες για πιθανές βελτιώσεις. Σύντομα θα διαβάσετε τις εντυπώσεις μας από τα πρώτα χιλιόμετρα με το eActros, το εντυπωσιακό τεχνολογικό υπόβαθρό του, κάποιες σημαντικές καινοτομίες που εφάρμοσαν οι μηχανικοί εξέλιξης, και κυρίως, το γιατί το θεωρούμε ως το πιο μεγάλο στοίχημα της βιομηχανίας βαρέων επαγγελματικών οχημάτων μέχρι σήμερα.

Mercedes-Benz eActros
Ο άξονας έχει αναρτηθεί με τρόπο που να επιτρέπει ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος
Η ικανότητα φόρτισης από κινητή συσκευή για το eActros κυμαίνεται από 20 έως 80 kW