Στο συνέδριο για ηλεκτρικά λεωφορεία mobility move 2024, και την παράλληλη εμπορική έκθεση της Ένωσης Γερμανικών Εταιρειών Αστικών Συγκοινωνιών (VDV), που πραγματοποιείται από τις 5 έως τις 7 Μαρτίου στο Βερολίνο, η Daimler Buses λεωφορεία, υπηρεσίες καθώς και προτάσεις υποδομών για την ηλεκτρική κινητικότητα στις πόλεις.
Η διοργάνωση θεωρείται σημαντική για τη βιομηχανία, και εκεί συγκεντρώνονται επαγγελματίες από φορείς εκμετάλλευσης οδικών μεταφορών επιβατών από ολόκληρη τη Γερμανία κάθε χρόνο για να ενημερωθούν και να ανταλλάξουν ιδέες σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις και λύσεις ηλεκτροκίνησης.
Φέτος, στο mobility move, η Daimler Buses θα παρουσιάσει λοιπόν για πρώτη φορά ένα Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell, ένα ηλεκτρικό αρθρωτό λεωφορείο με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως μέσο επέκτασης (range extender) της εμβέλειας/αυτονομίας. Στο περίπτερο στην αίθουσα Convention Hall II του ξενοδοχείου Estrel του Βερολίνου, οι επισκέπτες του κλάδου θα μπορούν επίσης να ενημερωθούν για την προσφορά ψηφιακών υπηρεσιών από την Omniplus On καθώς και τα συστήματα e-mobility της Daimler Buses Solutions. Την 6η Μαρτίου στις 14:15, ο Nils Richert, επικεφαλής πωλήσεων και έργων eSystems DACH για τo eMobility και τις υποδομές φόρτισης στην επιχειρηματική μονάδα Daimler Buses Solutions, θα κάνει μια παρουσίαση με θέμα «Συνολικός σχεδιασμός για τη μετάβαση σε εναλλακτικές μορφές κίνησης».
Σε ό,τι αφορά σε οχήματα, το αρθρωτό Mercedes-Benz eCitaro G με fuelcell θα βρίσκεται στο επίκεντρο του περιπτέρου της Daimler Buses στην έκθεση mobility move 2024. Πρόκειται για το πρώτο ηλεκτρικό αρθρωτό λεωφορείο με μπαταρία και fuelcell για την επέκταση της εμβέλειάς του. Το εκθεσιακό όχημα ξεχωρίζει με τον ιδιαίτερο φουτουριστικό σχεδιασμό του και την κομψή ανθρακί μεταλλική βαφή του. Οι μπαταρίες υψηλής απόδοσης NMC3 και η κυψέλη καυσίμου αυξάνουν την εμβέλεια σε έως και 400 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Το ηλεκτρικό αρθρωτό λεωφορείο εκτίθεται σε διαμόρφωση με τρεις πόρτες και είναι εξοπλισμένο με τέσσερις συστοιχίες μπαταριών με ιόντα λιθίου τελευταίας γενιάς (NMC3) με συνολική χωρητικότητα 392 kWh. Ένα πακέτο τριών μπαταριών είναι επίσης διαθέσιμο. Οι μπαταρίες NMC3 έχουν πολύ υψηλό ενεργειακό περιεχόμενο και είναι ιδιαίτερα ανθεκτικές. Η φόρτιση γίνεται με πρίζες φόρτισης τοποθετημένες στα δεξιά και αριστερά πάνω από τον μπροστινό τροχό. Προαιρετικά, μπορεί επίσης να τοποθετηθεί μια ακόμη υποδοχή φόρτισης μπροστά ή πίσω. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης είναι 150 kW.
Η παροχή υδρογόνου για τα fuel cell των 60 kW παρέχεται από έξι φιάλες H2 (προαιρετικά επτά) χωρητικότητας πέντε κιλών η καθεμία, οι οποίες είναι εγκατεστημένες στην οροφή του οχήματος στο εμπρός τμήμα. Οι δεξαμενές υδρογόνου ανεφοδιάζονται στη δεξιά πλευρά πάνω από το δεύτερου άξονα (στην κατεύθυνση της κίνησης). Χάρη στο συνδυασμό υψηλής απόδοσης μπαταριών και κυψέλης καυσίμου, το eCitaro G με fuelcell επιτυγχάνει αυτονομία περίπου 400 χιλιόμετρα χωρίς να χρειάζεται επαναφόρτιση.