Σχεδόν 100 χλμ. από τον Αρκτικό Κύκλο, στην πόλη Luleå της Σουηδίας όπου για έξι μήνες το χρόνο η θερμοκρασία δεν ανεβαίνει πάνω από τους 0°C, τα λεωφορεία της Solaris συνεχίζουν να δουλεύουν αδιάλειπτα. Και όχι μόνο εκεί, αλλά σε πλήθος πόλεων της Σκανδιναβικής χερσονήσου, τα λεωφορεία της πολωνικής μάρκας εξυπηρετούν το κοινό δίχως προβλήματα, χάρη σε αυτό που έχει καθιερωθεί να αποκαλείται ως το «σκανδιναβικό πακέτο».

Μάλιστα, στο Βορρά υπολογίζεται πως κυκλοφορούν περισσότερα από 1.000 Solaris Urbino. Κάθε ένα από αυτά, διαθέτει διπλή μόνωση στα πλευρικά τοιχώματα και στην οροφή, επιπλέον μονωτικό υλικό στο πλαίσιο γύρω από τους θόλους των τροχών και παράθυρα με διπλά τζάμια. Επιπλέον, το πάτωμα των εν λόγω λεωφορείων υπόκειται σε πρόσθετες διαδικασίες συντήρησης, ώστε η υγρασία να μην προκαλέσει βλάβη στη δομή του. Ακόμα, εγκαθίστανται πρόσθετες συνδέσεις στο δάπεδο, οι οποίες επιτρέπουν τη φόρτιση των μπαταριών κατά τη διάρκεια της νύχτας. Παράλληλα, συχνά τοποθετείται θέρμανση δαπέδου, την ίδια στιγμή που οι θερμαινόμενοι καθρέφτες και τα θερμαινόμενα πλευρικά παράθυρα του οδηγού, αποτελούν στοιχεία του βασικού εξοπλισμού. Σαν να μην έφταναν αυτά, πολλές φορές τοποθετείται επιπλέον εξωτερικός φωτισμός πάνω από τις πόρτες. Σε περίπτωση βαριάς χιονόπτωσης, οι τροχοί όλων των Urbino στις σκανδιναβικές χώρες είναι εφοδιασμένοι με ειδικούς σφιγκτήρες για αλυσίδες χιονιού και παράλληλα πάνω από τους θόλους υπάρχουν ειδικές βούρτσες εκχιονισμού.

Επιπλέον, οι συνθήκες ακραίου ψύχους μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα και στους κινητήρες των λεωφορείων. Παρόλο που οι κινητήρες πετρελαίου της Solaris μπορούν να ανταπεξέλθουν σε θερμοκρασίες που φθάνουν μέχρι τους -25 ° C, ωστόσο, αυτοί που χρησιμοποιούνται στα λεωφορεία που κινούνται με φυσικό αέριο CNG, χρειάζονται θερμοκρασία άνω των -12 ° C. Οι Σουηδοί επιλύουν αυτό το πρόβλημα εφαρμόζοντας ένα σύστημα θέρμανσης με βάση το νερό σε τερματικούς σταθμούς λεωφορείων. Το μπροστινό μέρος του λεωφορείου συνδέεται με τον εναλλάκτη θερμότητας που θερμαίνει το υγρό του συστήματος ψύξης του κινητήρα και με αυτό τον τρόπο τον κινητήρα και το εσωτερικό σύστημα θέρμανσης του οχήματος. Στη Νορβηγία, είναι πιο δημοφιλής η τοποθέτηση θερμαντικών μηχανών για την αύξηση της θερμοκρασίας του ψυκτικού υγρού και των λαδιών του οχήματος. Τέλος, το σύστημα θέρμανσης των λεωφορείων Solaris που κινούνται στις σκανδιναβικές χώρες, έχει ελαφρώς αυξημένη θερμική ισχύ.

Τα ηλεκτρικά

Στο μεταξύ, παρόμοιες προκλήσεις με τα συμβατικά λεωφορεία αντιμετωπίζουν και τα 15 ηλεκτρικά Urbino electric που κινούνται στις σκανδιναβικές χώρες. Αναλυτικότερα, η εμφάνιση πάγου στις ηλεκτρικές συνδέσεις μπορεί να προκαλέσει βλάβη στον παντογράφο και άρα να διαταράξει τη διαδικασία φόρτισης των μπαταριών. Γι' αυτό και τα κινητά μέρη της συσκευής και οι ηλεκτρικές συνδέσεις θερμαίνονται, όπως και το καλώδιο ηλεκτροδότησης. Επιπλέον, η πόλη του Tampere της Φινλανδίας, αποφάσισε να θερμάνει και το πάτωμα κάτω από το σταθμό παντογράφου. Ακόμα, στο ηλεκτρικό Urbino 12 που λειτουργεί στο λιμάνι του Ystad της Σουηδίας, κάθε πρωί στις 5.00 π.μ. κατά τη διάρκεια της νυχτερινής φόρτισης, το σύστημα θέρμανσης στάθμευσης ενεργοποιείται αυτόματα, διασφαλίζοντας ότι το εσωτερικό του οχήματος φτάνει στην επιθυμητή θερμοκρασία, πριν αυτό πιάσει δουλειά.