Τροχοί & TIR

Διώροφο λεωφορείο υδρογόνου της Dennis

Παίρνοντας ως βάση το διώροφο Enviro400, τον ηλεκτρικό άξονα κίνησης της ZF και τις κυψέλες καυσίμου της Arcola Energy, η βρετανική εταιρεία Alexander Dennis (ADL) δημιούργησε ένα λεωφορείο μηδενικώ
Δευτέρα 25/02/2019 - 01:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το υδρογονοκίνητο ADL Enviro400 κατά τη διάρκεια των δοκιμών του.
Το υδρογονοκίνητο ADL Enviro400 κατά τη διάρκεια των δοκιμών του.

Παίρνοντας ως βάση το διώροφο Enviro400, τον ηλεκτρικό άξονα κίνησης της ZF και τις κυψέλες καυσίμου της Arcola Energy, η βρετανική εταιρεία Alexander Dennis (ADL) δημιούργησε ένα λεωφορείο μηδενικών ρύπων που λειτουργεί με υδρογόνο.

Το εν λόγω λεωφορείο εξελίσσεται εδώ και δύο χρόνια και αυτή την περίοδο υποβάλλεται σε δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, με την ADL να δέχεται ήδη τις πρώτες παραγγελίες για το νέο της πόνημα.

Αναλυτικότερα, ο δοκιμασμένος άξονας AxTrax AVE της ZF (που χρησιμοποιείται επίσης σε αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα) φιλοξενεί δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι βρίσκονται τοποθετημένοι στις πλήμνες των τροχών. Οι κινητήρες λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρίες, οι οποίες όμως δεν απαιτούν φόρτιση, καθώς τροφοδοτούνται με ενέργεια από τις κυψέλες καυσίμου, στις οποίες το υδρογόνου συναντά οξυγόνο και κατά την αντίδραση παράγεται ηλεκτρικό ρεύμα.

Σημειώνεται πως εκτός από τον ηλεκτρικό άξονα, η ZF -που συμμετείχε εξαρχής στην εξέλιξη του λεωφορείου- παρέχει επίσης το μετατροπέα, την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου EST 54 και το απαραίτητο λογισμικό.

Ο άξονας AxTrax AVE της ZF πρωτοεμφανίστηκε το 2012. Διαθέτει συμπαγή σχεδίαση, δέχεται ηλεκτροκινητήρες απόδοσης ως και 340 ίππων (250 kW) και υποστηρίζει μέγιστο φορτίο άξονα μέχρι και 13 τόνων.
PreviousNext