Η super διπλή καμπίνα
Λίγοι αλλά εκλεκτοί είναι οι πελάτες που προστίθενται στη λίστα αναμονής μιας εταιρείας που φέρει την ονομασία LAXA και αποτελεί τον βασικό συνεργάτη της SCANIA στη κατασκευή του μοντέλου eXc ή LONG LINE ή διπλής καμπίνας, όπως έχει επικρατήσει να λέγεται μεταξύ αυτοκινητιστών.
Η LAXA ειδικεύεται στο κτίσιμο καμπινών και αμαξωμάτων ειδικών προδιαγραφών και υψηλών απαιτήσεων. Αυτό ήταν και το ζητούμενο των Σουηδών όταν αποφάσισαν να προχωρήσουν στο λανσάρισμα της καμπίνας eXc. Την είδαμε για πρώτη φορά στην ΙΑΑ, στη γνωστή έκθεση του Ανόβερου, στο δρόμο, στο τελευταίο Truck Festival στο Ελληνικό, (βλέπε ΤΡΟΧΟΙ & TIR Οκτωβρίου 2008), και πριν από λίγες μέρες στη Γερμανία προσκεκλημένοι του ίδιου του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου που βλέπετε.
Η διπλή καμπίνα είναι στην πραγματικότητα η γνωστή μας TopLine μακρύτερη κατά 1300mm. Μάλιστα, αυτή η διάσταση είναι ακριβώς η ίδια με τα μουράτα της σειράς Τ (μούρη + καμπίνα) που πριν δυο χρόνια σταμάτησε οριστικά η παραγωγή της. Αυτό σημαίνει ότι ο πίσω τοίχος της διπλής eXc φτάνει εκεί που έφτανε και ο πίσω τοίχος της καμπίνας του μουράτου.
Έτσι εξηγείται το γεγονός, ότι η διπλή καμπίνα δίνει στο αυτοκίνητο και το βασικό μειονέκτημα της σειράς Τ. Που δεν μπορεί να κοτσάρει βαγόνια και ρυμούλκες τύπου mega διεθνών μεταφορών. Αντίθετα μπορεί να δεχτεί 40άρι κοντέινερ.
Φεύγοντας τώρα από αυτό το μειονέκτημα, περνάμε στο μοναδικό, όσο και εκπληκτικό πλεονέκτημα ο οδηγός να έχει στη διάθεσή του την πιο εντυπωσιακή καμπίνα ανάλογη ή και καλύτερη των αμερικάνικων ταξιδιάρικων φορτηγών.
Στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουνίου που κυκλοφορεί, θα διαβάσετε όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά της eXc καμπίνας.