Τροχοί & TIR

Οδηγούμε τη νέα σειρά SETRA COMFORTCLASS 500

Εισερχόμενη στην έβδομη δεκαετία από ιδρύσεώς της, η Setra λανσάρει την (έκτη μόλις) νέα σειρά λεωφορείων της. Η οποία, όπως είχαμε αναλύσει, συμπίπτει με την καθολική εφαρμογή των αντιρρυπαντικών προδιαγραφών Euro 6. Όπως γνωρίζουν οι αναγνώστες μας, η νέα σειρά θα αντικαταστήσει σταδιακά τη γνωστή «400» με την αρχή να γίνεται με τα μοντέλα ComfortClass σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική της εταιρείας να επιφυλάσσει αντίστοιχο ρόλο στο παρελθόν στη σειρά TopClass.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 01/12/2012 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Εισερχόμενη στην έβδομη δεκαετία από ιδρύσεώς της, η Setra λανσάρει την (έκτη μόλις) νέα σειρά λεωφορείων της. Η οποία, όπως είχαμε αναλύσει, συμπίπτει με την καθολική εφαρμογή των αντιρρυπαντικών προδιαγραφών Euro 6. Όπως γνωρίζουν οι αναγνώστες μας, η νέα σειρά θα αντικαταστήσει σταδιακά τη γνωστή «400» με την αρχή να γίνεται με τα μοντέλα ComfortClass σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική της εταιρείας να επιφυλάσσει αντίστοιχο ρόλο στο παρελθόν στη σειρά TopClass.

Αυτή ήταν η τρίτη επαφή της συντακτικής ομάδας του Τ&Τ με τα νέα Setra, την σχεδίαση των οποίων έχουμε αναλύσει εξαντλητικά. Σίγουρα ξεχωρίζει ο ιδιαίτερα «καμπυλωτός» ανεμοθώρακας. Σε ερώτηση του Τ&Τ, ο υπεύθυνος εξέλιξης της νέας σειράς, κ. Robert Fricke τόνισε ότι η κατασκευή του νέου ανεμοθώρακα ήταν κυριολεκτικά «βασανιστική» καθώς η κλίση (ακτίνα) είναι τεράστια για τα δεδομένα των λεωφορείων και χρησιμοποιήθηκαν νέες τεχνικές.

Κοιτάζοντας λοιπόν, το νέο Setra από εμπρός και υπό γωνία τριών τετάρτων, αποκαλύπτεται όλη η τόλμη του κατασκευαστή. Τα φωτιστικά σώματα -με στάνταρ φώτα ημέρας LED και τα φλας (επίσης LED)- είναι τεράστια και σύμφωνα με τον κατασκευαστή δεν χρειάζονται αντικατάσταση, κυρίως όμως, δεν έχουν την παραμικρή αισθητική συγγένεια με τα αντίστοιχα της σειράς «400». Στα πλαϊνά, η χαρακτηριστική γραμμή της Setra άλλαξε σχέδιο καθώς «κατεβαίνει» τώρα προς το πίσω μέρος του αμαξώματος. Το μέχρι πρότινος ορθογώνιο σχήμα των βραχιόνων των καθρεπτών «εξομαλύνθηκε» ενώ, για πρώτη φορά σε λεωφορείο είδαμε να απουσιάζει παντελώς το «κάσωμα» του πλευρικού παραθύρου στη θέση οδήγησης. Αλλά, δεν είναι μόνο εκεί που απουσιάζουν οι τσιμούχες και οι ογκώδεις κολλήσεις –πλευρικά κρύσταλλα και θύρες μοιάζουν σχεδόν με μία ενιαία επιφάνεια.

Καλύψαμε μία αρκετά μεγάλη και απαιτητική διαδρομή με τα νέα Setra, τα οποία ήταν όλα πρωτότυπα/προπαραγωγής αφού η παραγωγή ξεκινά τον προσεχή Απρίλιο. Ξεκινώντας από το S 515 HD, αλλά με τις περισσότερες παρατηρήσεις να αφορούν και στα S516 HD/2 και S 517 HD, δεν αρκούν παρά μερικά χιλιόμετρα για να διαπιστώσεις τις αλλαγές. Στο τεύχος Δεκεμβρίου που κυκλοφορεί καταγράφουμε την οδηγική μας εμπειρία στο δρόμο με το νέο Setra, το νέο χώρο εργασίας και επιβατών, τις αλλαγμένες διαστάσεις αλλά και τα συστήματα πέδησης και ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που η Setra παρέχει.

PreviousNext