Τροχοί & TIR

Νέο Ford Transit Connect Trend LWB HP

Το νέο Ford Transit Connect στην έκδοση πάνελ van, με το μακρύ μεταξόνιο (L2) με τον ισχυρότερο κινητήρα πετρελαίου της γκάμας, των 115 hp, συνδυάζει υψηλή αποδοτικότητα, ευχρηστία και αυξημένα στοιχεία εκμετάλλευσης. Στο τεύχος Δεκεμβρίου που κυκλοφορεί στα περίπτερα δοκιμάζουμε το νέο μοντέλο στην Ελλάδα, μετράμε επιδόσεις και αναλύουμε το επίπεδο χρηστικότητας του αυτοκινήτου.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Δευτέρα 01/12/2014 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

 Το νέο Transit Connect διατίθεται στην ελληνική αγορά με σύγχρονους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με κά­ποιους από αυτούς να αποτελούν μοναδικές προτάσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως ο μικρός τρικύλινδρος EcoBoost του ενός λίτρου. Τελευταία προσθήκη στη γκάμα ο πολύ δυνατός EcoBoost των 1,6 λίτρων στα 150 hp.

Η αναβάθμιση του μοντέλου νέας γενιάς είναι συνολική κι εκτε­ταμένη, από τον μοντέρνο σχεδιασμό έως το σασί νέας γενιάς και την εκτεταμένη λίστα εξοπλισμού άνεσης και ενεργητικής ασφά­λειας. Στη γκάμα προσφέρονται δύο μεταξόνια για όλες τις εκδό­σεις και φυσικά για τα πάνελ van («κλούβες»). Είχαμε στη διάθε­σή μας για πολυήμερη δοκιμή στην Ελλάδα ένα πάνελ van με το μακρύ μεταξόνιο και τη μεγαλύτερη έκδοση ισχύος του κινητήρα πετρελαίου, η οποία συνδυάζεται με ενδιαφέροντα στοιχεία της γραμμής μετάδοσης κίνησης.

Άνετο περιβάλλον εργασίας

Σε επίπεδο διακόσμου, το -«Διεθνές Van της Χρονιάς 2014»- νέο Transit Connect είναι πιθανότατα το πλέον εντυπωσιακό van της αγοράς, καθώς παραπέμπει ευθέως σε επιβατικό όχημα του 2014. Η συναρμογή και το φινίρισμα είναι πολύ προσεγμένα. Τα πλαστικά δεν είναι μαλακά, αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι προτεραιό­τητα στην κατηγορία ενώ, δείχνουν πως είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά και θεωρούμε πως δύσκολα χαράσσονται ή γεμίζουν μικρογρα­τζουνιές. Στο επίπεδο εξοπλισμού Trend οι ηλεκτρικές ανέσεις και οι ευκολίες είναι σε αρκετά υψηλό επίπεδο, και δύσκολα μπορεί να καταγραφεί κάποια έλλειψη.

Τιμόνι και κάθισμα ρυθμίζονται σε διάφορες έννοιες (4 ρυθ­μίσεις για το κάθισμα) και η εύρεση της πλέον ιδανικής θέσης οδήγησης είναι εύκολη και γρήγορη. Ολόκληρο το ταμπλό έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε, από την πλευρά του συνοδηγού να μπορούν να τοποθετηθούν αντικείμενα μεγάλου μήκους (όπως σωλήνες) από την «κλούβα» προς το άνοιγμα του διαχωριστικού –εκεί που κανονικά θα ήταν τα πέλματα του συνοδηγού. Με αυτό τον τρόπο, ακόμη και εμπορεύματα μήκους 3,4 μέτρων μπορούν να μετα­φερθούν με τις πίσω πόρτες κλειστές.

Συνολικά ο διάκοσμος και το φινίρισμα στην καμπίνα είναι πολύ προσεγμένα, ο ωφέλιμος όγκος υπεραρκετός και υπάρχουν όλες οι ανέσεις για επαγγελματίες που λόγω του αντικειμένου εργα­σίας περνούν πολλές ώρες οδηγώντας. Από άποψης εργονομίας δύσκολα θα βρει κάποιος κάτι για να παραπονεθεί. Τα χειριστήρια και οι διακόπτες είναι στη σωστή θέση και γενικά ακολουθείται μία λογική διάταξη. Κάποιος που δεν είναι εξοικειωμένος με τα Ford τελευταίας γενιάς ίσως μόνο να χρειαστεί λίγη ώρα για να μάθει τις λειτουργίες των πλήκτρων στην κεντρική κονσόλα για το σύστημα ήχου και πολυμέσων, τη χρήση του συστήματος για τη σύνδεση κινητού τηλεφώνου κ.ά.

Στο δρόμο

Η ορατότητα είναι απρόσκοπτη ακόμη και προς τις εμπρός γω­νίες αφού οι κολώνες (A-pillars) δεν εισχωρούν σημαντικά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Εκκινώντας, το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ, με τη χαρακτηριστική ακρίβεια πάντως όλων των Ford, αφού η αίσθηση ποικίλλει ανάλογα με την ταχύτητα κίνη­σης. Το αυτοκίνητο διαθέτει εντυπωσιακές επιδόσεις από στάση και αντίστοιχες ρεπρίζ, ακόμη και πλήρως φορτωμένο. Θεωρούμε ότι, και το μοντέλο με τον Duratorq των 95 hp είναι παραπάνω από αρκετό για την πλειοψηφία των επαγγελματιών, πλην όμως, είναι δύσκολο να αγνοήσει κάποιος το μπόνους της έξτρα 6ης σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων του Connect της δοκιμής μας.

Το εξάρι σασμάν είναι αποκλειστικό προνόμιο της έκδοσης με τα 115 hp – οι υπόλοιπες εφοδιάζονται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Η κλιμάκωση είναι απόλυτα ταιριαστή για van της κατη­γορίας και με επιλεγμένη την τελευταία σχέση στον επιλογέα με τη θετική αίσθηση στο «κούμπωμα», το ταξίδι πολύ άνετο. Ειδικά στην έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο πραγματοποιήσαμε πολύ άνε­τα ταξίδια στην εθνική οδό.

Καταγράψαμε την υψηλή κατευθυντικότητα της κατασκευής, την ακρίβεια του σασί, και, κυρίως, τα πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου που εισχωρούν στην καμπίνα. Το Transit Connect βασίζεται όχι «απλά» σε σασί επιβατικού τελευταίας γενιάς της Ford, αλλά στα Focus και C-Max τελευταίας γενιάς, κι αυτό είναι κάτι που το αυ­τοκίνητο στο «υπενθυμίζει» συνέχεια με την ποιοτική του κύλιση.

Στην πόλη, το Connect αποδεικνύεται ευέλικτο (κύκλος στρο­φής 12,5 μ.) και χάρη στις ρυθμίσεις της ανάρτησης και τη γενικό­τερη ευελιξία, ο οδηγός νιώθει πως οδηγεί μικρότερο όχημα. Σε κάθε περίπτωση, το τιμόνι έχει σωστό «ζύγισμα» και η απόσβεση της ανάρτησης ικανοποιεί. Αναφορικά με την ανάρτηση, να τονί­σουμε ότι, είναι μεν σκληρή αλλά με την κλασική «γερμανική» έννοια που πείθει και για την ποιότητα συναρμογής του οχήματος. Ο δίλιτρος Duratorq πέρα από γραμμικός και πολιτισμένος, είναι και ιδιαίτερα ροπάτος, με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 270 Nm και τα 285 Nm με λειτουργία overboost.

Εκεί που το Transit Connect έχει ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτη­μα είναι σε επαρχιακούς δρόμους. Ο οδηγός μπορεί να πιέσει όσο θέλει, αφού το τιμόνι μεταφέρει με ακρίβεια πληροφορίες για την επιφάνεια του οδοστρώματος και τα περιθώρια της πρόσφυσης. Η συμπεριφορά είναι υποστροφική, αλλά λιγότερο από άλλα προσθιοκίνητα van και η ενεργητική ασφάλεια πολύ υψηλού επιπέδου. Τα φρένα τέλος, διαθέτουν αίσθηση και αποτελεσματικότητα αντίστοιχη με τα υπόλοιπα στοιχεία της γραμμής μετάδοσης κίνη­σης. Ο επαγγελματίας οδηγός θα διαπιστώσει πως με το Ford η είσοδος σε κάθε είδους στροφή χαρακτηρίζεται από ακρίβεια και σιγουριά, και το αυτοκίνητο δύσκολα θα αποσταθεροποιηθεί ακό­μη κι αν το παρακάνει.

Σε θέματα ενεργητικής ασφάλειας, στάνταρ είναι τα αναμενό­μενα για μοντέλο 2014, συν σύστημα ευστάθειας ESC με LAC που αντιλαμβάνεται το βάρος του φορτίου, σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος πανικού (EBA). Προαιρετικά διατίθενται και αρκε­τά ακόμη προηγμένα ηλεκτρονικά, με κάποια από αυτά να απο­τελούν παγκόσμια «πρώτη» στην κατηγορία, όπως το Active City Stop που επιβραδύνει μόνο του το όχημα (σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης) αν διαγνώσει πως επίκειται πιθανή σύγκρουση.

Εκμετάλλευση - χρήση – αποδοτικότητα

Κύρια σημεία προσοχής στην εκμετάλλευση είναι η δυνατότη­τα μεταφοράς δύο ευρωπαλετών στις εκδόσεις (L2) με το μακρύ μεταξόνιο, όπως αυτή της δοκιμής μας, καθώς και η δυνατότητα να φορτωθεί παλέτα ακόμη και από την πλαϊνή πόρτα αφού το άνοιγμα αρκεί για κάτι τέτοιο. Η διαμόρφωση και οι διαστάσεις της κλούβας επιτρέπουν τη μεταφορά αντικειμένων όπως φύλλα κό­ντρα πλακέ και μελαμίνης διαστάσεων έως 2,4x1,2 μέτρα.

Το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 1.004 κιλά και το μεταλλικό δια­χωριστικό πάνελ φέρει τζάμι και θυρίδα αποθήκευσης. Ο ωφέλι­μος όγκος φόρτωσης είναι επίσης σε πολύ ανταγωνιστικά επίπεδα φτάνοντας τα 3,6 κυβικά μέτρα με το διαχωριστικό τοποθετημένο (έως 4,4 χωρίς το διαχωριστικό).

Στις εκδόσεις Trend, υπάρχει άνοιγμα στο διαχωριστικό πάνελ που επιτρέπει την τοποθέτηση δοκών ή σωλήνων μήκους έως 3,4 μέτρα, με το διπλό κάθισμα στην πλευρά του συνοδηγού να αναδι­πλώνεται πλήρως. Επιπρόσθετα, κάτω από το έδρανο του συγκε­κριμένου καθίσματος βρίσκεται μεγάλος αποθηκευτικός χώρος ενώ, το τμήμα προς την πλευρά του οδηγού μπορεί να χρησιμο­ποιηθεί και ως μικρό γραφείο.

Στις τυποποιημένες μετρήσεις κατανάλωσης που ανακοινώ­νονται από τον κατασκευαστή, το Transit Connect της δοκιμής αρκείται σε μόλις 4,9 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει 128 γρ./χλμ.CO2. Στις μετρήσεις μας έχοντας καλύψει γύρω στα 1.000 χιλιόμετρα, η μέση κατανάλωση ανήλθε σε 6,7 λίτ./100χλμ., τιμή ξεκάθαρα ικανοποιητική, δεδομένων και των επιδόσεων του Ford. Γενικά, μόνο υπό πίεση και με υψηλά φορτία θα ξεπεράσει κάποιος τα 7,5 λίτρα ενώ, αν το επιδιώξεις, εύκολα ο μέσος όρος «πέφτει» προς τα 6,0 λίτρα.

Ως προς τη δυνατότητα για μεγαλύτερη αύξηση της αποδοτικό­τητας, πέρα από τα συνήθη, η Ford προσφέρει σύστημα Auto-Start-Stop, περιοριστή ταχύτητας, το γνωστό «διάφραγμα» μάσκας για βελτίωση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς, ενεργή/ «έξυπνη» διαχείριση και επαναφόρτιση της μπαταρίας και πολλά ακόμη, τα περισσότερα εκ των οποίων περιλαμβάνονται σε πακέτα αποδοτι­κότητας με την ονομασία ECOnetic,

Κλείνοντας, να υπενθυμίσουμε ότι, στη γκάμα περιλαμβάνεται και ένα από τα πλέον αποδοτικά van της κατηγορίας στην Ευρώπη, το Transit Connect (L1) με τον 95άρη Duratorq και το πακέτο απο­δοτικότητας ECOnetic –έκδοση με κοντό μεταξόνιο, που κίνειται γύρω στα 4,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Στο ίδιο τεύχος #320

PreviousNext