Στους 3,5 τόνους μικτού, το νέο Hyundai Η350 αποτελεί το πρώτο μοντέλο κατασκευαστή από την Ασία, με ξεκάθαρη στόχευση να καθιερωθεί σε μία από τις πλέον ώριμες και ανταγωνιστικές περιοχές του πλανήτη, την Ευρώπη.
Όλες οι προηγούμενες προσπάθειες της Hyundai, όπως τα H-1 ή H300, είχαν εξελιχθεί με γνώμονα τις ανάγκες άλλων αγορών και, τα τελευταία χρόνια, δεν ήταν διαθέσιμα σε όλες τις αγορές της Ευρώπης. Το καινούργιο H350, που είδαμε από κοντά στην παγκόσμια πρεμιέρα του, διαθέτει ιδιαίτερα μοντέρνο σχεδιασμό και είναι συμβατό με τα αισθητικά στάνταρ των αγορών της Ε.Ε.
Εντυπωσιακό ντιζάιν
Για το νέο van ο κατασκευαστής ανακοινώνει πως η ωφέλιμη ζωή σασί και αμαξώματος αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία, με 98% των χαλύβδινων τμημάτων του H350 να διαθέτουν αντιδιαβρωτική προστασία. Τα πλαϊνά του αμαξώματος είναι «ντυμένα» στο κάτω μέρος με προστατευτικά πλαστικά πάνελ που περιορίζουν τις μικροζημιές από την κίνηση σε αστικό περιβάλλον και η πλαϊνή συρόμενη πόρτα αποκαλύπτει άνοιγμα 1.279 χιλιοστών. Η δίφυλλη πόρτα στο πίσω τμήμα μπορεί να εξοπλιστεί και με τζάμια, ανοίγει σε γωνία 180ο και 270ο. Το συνολικό άνοιγμα στο πίσω τμήμα είναι 1.538 χιλιοστά.
Ο οπίσθιος προφυλακτήρας διαθέτει ζώνες απορρόφησης ενέργειας σε περίπτωση σύγκρουσης και μπορεί να τοποθετηθεί και σκαλοπάτι για να διευκολύνεται περαιτέρω η είσοδος και έξοδος κατά τη διαδικασία της φορτοεκφόρτωσης. Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εντυπωσιακή –το τρίτο φως στοπ που είναι τοποθετημένο ψηλά, είναι LED με όλα τα πλεονεκτήματα της σχετικής τεχνολογίας. Διατίθεται και εργοστασιακός κοτσαδόρος με την ικανότητα ρυμούλκησης να ανέρχεται στους 2,5 τόνους (με φρένα στο τρέιλερ). Παρατηρώντας το εσωτερικό του αυτοκινήτου, καταγράψαμε αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία. Καταρχάς, ως πρώτη εντύπωση, η καμπίνα δείχνει ιδιαίτερα ευρύχωρη και φωτεινή. Οι Κορεάτες ανακοινώνουν τον μεγαλύτερο ωφέλιμο μήκος της κατηγορίας ως προς το ύψος (1.414 χιλιοστά για τον οδηγό) και τον χώρο για τα πόδια (1.071 χιλιοστά). Το τιμόνι ρυθμίζεται σε δύο έννοιες, και το κάθισμα του οδηγού -προαιρετικά με ανάρτηση και θερμαινόμενο- σε οχτώ κατευθύνσεις.
Σημείο διαφοροποίησης από το σύνολο του ανταγωνισμού αποτελούν οι πολυτελείς πιεστικοί και περιστροφικοί διακόπτες, οι οποίοι σε συνδυασμό με την όμορφη διχρωμία του ταμπλό συντελούν στη δημιουργία ενός πολυτελούς διακόσμου που, δύσκολα συναντάς στην κατηγορία. Οι χώροι για την εναπόθεση αντικειμένων είναι άφθονοι. Ο μεγαλύτερος εξ αυτών βρίσκεται κάτω από το κάθισμα/πάγκο στην πλευρά των επιβατών.
Εκδόσεις - εκμετάλλευση
Τρία αμαξώματα με διάφορες εκδόσεις θα είναι αρχικά διαθέσιμα -«κλούβα», μικρολεωφορείο (στους 4,0 τόνους με 14/15 θέσεις) και καμπίνα με καρότσα- έως 12,9 κυβικά μέτρα ωφέλιμος όγκος φόρτωσης και δυνατότητα να χωρέσουν έως και πέντε ευρωπαλέτες. Ήδη από το λανσάρισμα του αυτοκινήτου, με τις προσφερόμενες επιλογές θα καλύπτεται πάνω από το 70% της ευρωπαϊκής αγοράς ως προς τις εκδόσεις που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση.
Το ωφέλιμο φτάνει τα 1.500 κιλά και οι διαστάσεις της κλούβας είναι 3780x1.795x1955 χιλιοστά. Προαιρετικά, μπορούν να τοποθετηθούν στο χώρο φόρτωσης ράγες και συστήματα αποθήκευσης εργαλείων της γνωστής γερμανικής εταιρείας Bott. Υπάρχουν στάνταρ 14 κρίκοι πρόσδεσης για σταθεροποίηση και ασφάλιση του φορτίου. Επίσης, το πίσω τμήμα έχει τοποθετηθεί 12βολτη παροχή ενώ, ο φωτισμός της κλούβας είναι δυνατός και κατάλληλος για εργασία σε σκοτεινά περιβάλλοντα.
Κινητήρας – μηχανικά μέρη
Ο κινητήρας είναι 2,5 λίτρων CRDI Euro 5 με σύστημα ψεκασμού common-rail τελευταίας γενιάς και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υπερσυμπιεστή, σε δύο επίπεδα ισχύος 150 και 170hp (373 και 422Nm μέγιστη ροπή αντίστοιχα). Και οι δύο εκδόσεις ισχύος υπερκαλύπτουν τη νόρμα Euro 5 και η Hyundai ανακοινώνει πως είναι ιδιαίτερα οικονομικές. Υπάρχει σύστημα ISG που όταν πατηθεί ο συμπλέκτης με τον κινητήρα στο ρελαντί, σβήνει τον κινητήρα.
Τα πίσω φύλλα σούστας χαρακτηρίζονται από το μεγαλύτερο μήκος στην κατηγορία στα 1.500 χιλιοστά, κάτι που επέτρεψε στους μηχανικούς να κρατήσουν σε χαμηλά επίπεδα την απόσταση του δαπέδου από το έδαφος και παράλληλα να αποτρέψουν το να «κάθεται» τελείως το όχημα ακόμη και όταν είναι πλήρως φορτωμένο.
Τα φρένα αποτελούνται από εξελιγμένα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς και η πέδηση ελέγχεται από το σύστημα Vehicle Dynamic Control (VDC). Το σύστημα ελέγχει ταυτόχρονα τον κινητήρα και το σύστημα πέδησης του Η350. Υπάρχει σύστημα HBA για υποβοήθηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, σύστημα ειδοποίησης αθέλητης αλλαγής λωρίδας και πολλά ακόμη στοιχεία ενεργητικής ασφάλειας. Η έναρξη της εμπορικής διάθεσης του νέου H350 προσδιορίζεται στα μισά του 2015, αρχικά σε 9 ευρωπαϊκές αγορές ενώ, ακόμη δεν έχει γίνει κάτι γνωστό για την εισαγωγή του van στην Ελλάδα.
T&T: Ένα από τα κύρια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των Ευρωπαίων κατασκευαστών van είναι η διάθεση εκατοντάδων τύπων αμαξωμάτων σε διάφορες διαστάσεις. Πώς θα αναπτύξετε τη γκάμα του νέου Hyundai H350;
Ξεκινάμε (στα μέσα στου 2015) με 5 εκδόσεις του H350, οι οποίες ως προτάσεις αγοράς στην κατηγορία των 3,5 τόνων καλύπτουν το 70% των μοντέλων/διαμορφώσεων που αναζητούν οι πελάτες στην Ε.Ε. Παρακολουθούμε συνεχώς την αγορά και τις προτιμήσεις των Ευρωπαίων επαγγελματιών και σίγουρα θα προστεθούν σταδιακά κι άλλες εκδόσεις. Όλη μας η προσπάθεια εστιάζεται αυτή τη στιγμή στο λανσάρισμα του οχήματος.
T&T: Για ένα μεγάλο van, στους 3,5 τόνους, θα πρέπει ασφαλώς να επενδύσετε και στο δίκτυό σας στην Ευρώπη. Αναφέρατε σχετικά, ότι σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα θα αναπτύξετε και «σπέσιαλ» εξειδικευμένα σημεία πώλησης και συντήρησης ειδικά για LCV.
Αρχικά, θα ξεκινήσουμε με διανομείς επιβατικών Hyundai που έχουν εμπειρία και υποδομές να διαχειριστούν τα LCV. Επίσης, θα εξετάσουμε και περιπτώσεις άλλων διανομέων που ασχολούνται με μεσαία και βαρέα επαγγελματικά. Σημείο εκκίνησης πάντως, είναι το δίκτυο της Hyundai. Βασικά, η στρατηγική μας επιβάλλει την καθιέρωση πρώτα της γκάμας ελαφρών επαγγελματικών (LCV). Αργότερα θα ασχοληθούμε με τα βαρέα στην Ευρώπη. Ο ανταγωνισμός στους τράκτορες και τα φορτηγά είναι πολύ δυνατός στην περιοχή και σκοπεύουμε να είμαστε προσεκτικοί σε κάθε μας βήμα. Όσα σας είχαμε πει στην Κορέα ισχύουν στο ακέραιο. Το Xcient εξελίχθηκε έχοντας κατά νου αποκλειστικά τις προτιμήσεις των Ευρωπαίων πελατών και ακολουθώντας την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Απλά, το λανσάρισμα μετατίθεται προσωρινά.
T&T: Η ευρωπαϊκή αγορά θα κλείσει το 2014 με πτώση, ίσως και σημαντική. Επηρεάζει αυτό τα σχέδιά σας για το Xcient;
Ό,τι και να σας πω θα είναι πρώιμο. Σίγουρα πρέπει να μελετήσουμε και να ερευνήσουμε όλες τις παραμέτρους. Μην ξεχνάτε ότι, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών διαφεντεύουν όχι μόνο την περιοχή σας, αλλά την παγκόσμια αγορά. Ερχόμαστε εμείς τώρα να τους ανταγωνιστούμε ευθέως σε επίπεδο προϊόντος, φανταστείτε λοιπόν, πόσο προσεκτικό πρέπει να είναι το κάθε μας βήμα.
T&T: Τα van που είδαμε είναι με Euro 5 κινητήρες –πότε θα είναι έτοιμα ως Euro 6;
Εξελίσσουμε αυτή τη στιγμή ένα νέο Euro 6 σύνολο που θα λανσαριστεί πριν από την υποχρεωτική εφαρμογή της σχετικής νόρμας, αρχικά στο H350 Minibus.