Oπως αναφέρθηκε στο προηγούμενο τεύχος μας, συναντήσαμε το λεωφορείο στις εγκαταστάσεις της Ergotrak στη Λ. Κηφισού, λίγο πριν την παράδοσή του στον πελάτη, και είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και να το «εξερευνήσουμε» με τη φωτογραφική μας μηχανή.

Εξωτερικά, διατηρεί βασικά σχεδιαστικά στοιχεία του κατασκευαστή γνωστά από τα μεγαλύτερα μοντέλα, όπως το Safari, αλλά θα μείνουμε στην τοποθέτηση του κινητήρα πίσω και του Α|C στο μέσον της οροφής που εξασφαλίζουν σωστή κατανομή των βαρών στους άξονες για μια καλύτερη οδική συμπεριφορά του οχήματος.

Αλλά και η δεύτερη πόρτα, τοποθετημένη πίσω από τον άξονα, αφήνει ελεύθερο χώρο για μεγαλύτερη μπαγκαζιέρα, η οποία καλύπτει σχεδόν όλο το μήκος του μεταξονίου και είναι διαμπερής. Και οι δύο πόρτες επιβατών είναι ηλεκτροπνευματικά χειριζόμενες από τον οδηγό.

Καινούργιας σχεδίασης είναι οι καθρέπτες (ηλεκτρικά χειριζόμενοι και θερμαινόμενοι), με ευρύτερο οπτικό πεδίο, τα φωτιστικά, στα οποία περιλαμβάνονται τα φώτα ομίχλης, τα πίσω λεντοφάναρα με έντονο φωτισμό, ενώ στο μέσο της κορυφής (πίσω) βρίσκεται η κάμερα οπισθοπορείας προφυλαγμένη μέσα στη δική της σχεδίασης θήκη.

Στο εσωτερικό, τα καθίσματα των επιβατών είναι ανακλινόμενα, υφασμάτινα, με προσκέφαλο και ζώνη ασφαλείας δύο σημείων. Ποιοτικό είναι το κάθισμα μάρκας ISRI του οδηγού με αεροανάρτηση, ζώνη ασφαλείας τριών σημείων και υποβραχιόνια δεξιά και αριστερά. Να σημειώσουμε επίσης ότι, όλα τα πλευρικά παράθυρα είναι με διπλά τζάμια για μειωμένο θόρυβο και φέρουν συρόμενα, υφασμάτινα κουρτινάκια για τον ήλιο. Οι επιβάτες για την τοποθέτηση των μικροαποσκευών τους έχουν στη διάθεσή τους η οποία είναι φωτιζόμενη και ενσωματώνει ένα μικρό πάνελ με τους διακόπτες για φωτισμό και ρύθμιση του ήχου.

Ικανοποιητικής απόδοσης είναι το Air Condition οροφής που μοιράζει τον αέρα ισομερώς σε όλο το χώρο των επιβατών. Για τη ψυχαγωγία τους, το λεωφορείο προσφέρει monitors, CD-mp3 και ραδιόφωνο.

Τεχνικά Στοιχεία - Εξοπλισμός

Όπως αναφέρθηκε, το λεωφορείο κινείται από τον 6κύλινδρο ΜΑΝ των 290 ίππων, που επιτυγχάνει τη νόρμα Euro 6 με τις γνωστές δύο μεθόδους, του Adblue και της επαναεισαγωγής των καυσαερίων στον κινητήρα.

Το σασμάν είναι το εντελώς αυτόματο της Allison , εξατάχυτο, με τρία μόνο κουμπιά (οδήγησης, νεκρού σημείου και όπισθεν), το σύστημα διεύθυνσης είναι της ZF, όπως και ο μπροστινός άξονας.

Οι αναρτήσεις είναι αέρος με δύο φούσκες μπροστά και τέσσερις πίσω, αποσβεστήρες κραδασμών και αντιστρεπτική ράβδος στον πίσω άξονα.

Στο σύστημα πέδησης περιλαμβάνονται δισκόφρενα μπρος – πίσω με EBS και ASR, ενώ στάνταρ είναι και το σύστημα ESP για την αποτροπή τουμπαρίσματος. Για την επιβράδυνση ο οδηγός έχει διαθέσιμο μηχανόφρενο και ριτάρντερ, τα οποία ελαχιστοποιούν την ανάγκη χρήσης των αερόφρενων.

Για την πορεία εξάλλου, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί το εξελιγμένο κρουζ κοντρόλ για σταθερή ταχύτητα ή για τη διαφο­ροποίησή της, πάνω ή κάτω, από τον ίδιο μοχλοδιακόπτη.

Ο ψηφιακός ταχογράφος, βρίσκεται σε βολική θέση κάτω και αριστερά του τιμονιού, δίπλα από τις ρυθμίσεις του A/C, ενώ δεξιά βρίσκονται οι ρυθμίσεις του ηχοσυστήματος και σε ξεχωριστό πλαισιάκι τα τρία κουμπάκια (επιλογέας) του σασμάν.

Ας ρίξουμε τώρα μια ματιά στις διαστάσεις του λεωφορείου. ΄Εχουμε λοιπόν, μήκος 9.380mm, πλάτος 2.400mm, ύψος περιλαμβανομένου του A/C 3.330mm, εσωτερικό ύψος 1.910mm, μεταξόνιο 4.600mm και πρόβολοι 1.900mm ο μπροστινός και 2.880mm ο πίσω.

Τα ελαστικά είναι μάρκας Bridgestone στη διάσταση 265/70 R 19,5 και το ντεπόζιτο είναι για 280 λίτρα πετρελαίου.

Και τελειώνουμε με το μικτό βάρος του οχήματος που είναι 14.440 κιλά.