Τροχοί & TIR

Nέο Ford Ranger

Την πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης επέλεξε η Ford για την πρεμιέρα του ανανεωμένου Ford Ranger επί ευρωπαϊκού εδάφους. Το αυτοκίνητο, πέρα από σασί, ανάρτηση και συνολικές διαστάσεις π
από Βασίλης Δαραμούσκας | Πέμπτη 01/10/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Την πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης επέλεξε η Ford για την πρεμιέρα του ανανεωμένου Ford Ranger επί ευρωπαϊκού εδάφους. Το αυτοκίνητο, πέρα από σασί, ανάρτηση και συνολικές διαστάσεις που παραμένουν ως είχαν, είναι συνολικά αναβαθμισμένο και στοχεύει ξεκάθαρα στην κορυφή των ταξινομήσεων.

Το facelift είναι πολύ εκτεταμένο για ένα pick-up που, ήδη στην τρέχουσα γενιά του παραμένει ένα από τα πιο «φρέσκα» σχήματα που κυκλοφορούν. Κύριες ειδήσεις από το νέο Ranger (που αναμένεται στην ελληνική αγορά κάποια στιγμή μέσα στο 2016) είναι οι βελτιώσεις στα μηχανικά μέρη, και η προσθήκη πολλών νέων «εγγραφών» στην ήδη μακροσκελή λίστα εξοπλισμού.

«Μυώδης» σχεδιασμός και VIP εξοπλισμός

Ενώ το προφίλ του ελαφρού ηιμιφορτηγού της Ford παραμένει ως είχε, η πολύ έντονη, «ανάγλυφη», τραπεζοειδής μάσκα και τα νέα φωτιστικά σώματα που αγκαλιάζουν τις άκρες της, παραπέμπουν άμεσα στα τελευταίας γενιάς αμερικάνικα Ford. Ξεχωρίζουν επίσης στο εσωτερικό, οι έντονες οριζόντιες γραμμές περιμετρικά, οι οποίες ξεκινούν από το ταμπλό, συνεχίζονται στις πόρτες και αυξάνουν την αίσθηση ευρυχωρίας. Στις «πλούσιες» εκδόσεις, η επαφική οθόνη πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα φτάνει πλέον τις 8 ίντσες. Το νέο Ranger φέρει την τελευταία γενιά του (σημαντικά βελτιωμένου) συστήματος συνδεσιμότητας της Ford, SYNC 2. Αριστερά και δεξιά από το ταχύμετρο, υπάρχουν δύο TFT οθόνες που προβάλλουν χρήσιμες πληροφορίες για τα μηχανικά μέρη, το ηχοσύστημα, την πλοήγηση κ.ά. Σημαντική μείωση της κατανάλωσης

Το Ranger συνεχίζει να χρησιμοποιεί τους τρεις πετρελαιοκινητήρες της σημερινής γκάμας σε συνδυασμό με εξατάχυτα μηχανικά ή αυτόματα κιβώτια, έχει όμως μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου, και βελτιωθεί η επίδοσή του. Ο γνωστός πεντακύλινδρος 3,2 TDCi παραμένει η κορυφαία επιλογή ως προς την ισχύ. Ο κινητήρας διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων που συμβάλλει στην αύξηση της απόδοσης, ενώ εξακολουθεί να αποδίδει 200 hp και μέγιστη ροπή 470 Nm. Το Ranger θα διατίθεται επίσης και σε εκδόσεις 130 και 160 hp του τελευταίας γενιάς τετρακύλινδρου 2.2 TDCi της Ford, με βελτιωμένη απόδοση καυσίμου αλλά και αυξημένη ισχύ συγκριτικά με τους κινητήρες 125 hp και 150 hp του απερχόμενου μοντέλου. Στη σημαντικά αυξημένη αποδοτικότητα του νέου Ranger συμβάλλει το σύστημα Auto-StartStop, που εξοικονομεί καύσιμο όταν το όχημα λειτουργεί στο ρελαντί όπως όταν σταματά σε φανάρι. Σε συνδυασμό με τη διαθεσιμότητα μακρύτερων σχέσεων μετάδοσης, αυτές οι βελτιώσεις συμβάλλουν σε μία μείωση της κατανάλωσης που υπερβαίνει το 17% σε ορισμένες εκδόσεις του μοντέλου.

Βελτιωμένη ανάρτηση, αναβάθμιση οδικής συμπεριφοράς

Αναφορικά με τις εκτός δρόμου ικανότητες του Ranger, το όχημα διατηρεί στο ακέραιο τις επιδόσεις του υφιστάμενου μοντέλου. Η ικανότητα διάσχισης υδάτινου εμποδίου (βάθος βύθισης) παραμένει στα 800 χιλιοστά, και η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος στα 230. Η γωνία προσέγγισης των 28ο και αναχώρησης 25 μοιρών δίνουν μία σαφή εικόνα των δυνατοτήτων του οχήματος, με το Fordνα παραμένει το πιο ικανό -ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά- για κίνηση εκτός δρόμου. Το βοηθητικό κιβώτιο για τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς ελέγχεται ηλεκτρονικά, και μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, επιτρέπεται η εν κινήσει από 4x2 σε 4x4 (high). Διατηρείται φυσικά η δυνατότητα επιλογής κοντών σχέσεων μέσω υποπολλαπλασιασμού, και μπλοκέ πίσω διαφορικό. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο παραμένει στα 1.309 κιλά. Τα στοιχεία εκμετάλλευσης παραμένουν γενικά τα ίδια, με την ικανότητα ρυμούλκησης να φτάνει τα 3.500 κιλά, σε όποιες αγορές αυτό επιτρέπεται. Οι μηχανικοί του κατασκευαστή αναφέρουν και βελτιώσεις, καθώς και συνολικά νέο σετάρισμα της ανάρτησης για βελτίωση της άνεσης και των δυναμικών χαρακτηριστικών. Αναβαθμισμένο είναι το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση EPAS (Electronic Power Assisted Steering) που, όπως όλα τα αντίστοιχα συστήματα, «καταργεί» την αντλία. Με το συγκεκριμένο σύστημα, ο βαθμός υποβοήθησης είναι συνεχώς μεταβαλλόμενος ανάλογα με την ταχύτητα, τη γωνία διεύθυνσης, την επιτάχυνση ή επιβράδυνση, τις πλευρικές επιταχύνσεις και σειρά άλλων παραμέτρων.

Νέο Wildtrak με μοναδική εμφάνιση

Στο νέο Ranger υπάρχουν, μεταξύ πολλών άλλων, Lane Keeping Alert με Lane Keeping Aid για την υποβοήθηση της διατήρησης της λωρίδας όπου κινείται το όχημα (με κάμερα), και Driver Alert που χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα και αισθητήρες για να διαπιστώσει εάν ο οδηγός είναι νυσταγμένος. Πρωτιά αποτελεί και η διάθεση «έξυπνου» αυτόματου πιλότου (Adaptive Cruise Control) που χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ για να διατηρήσει μία προεπιλεγμένη ταχύτητα καθώς και μία προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Τα στοιχεία εξατομίκευσης που φέρει το Ranger Wildtrak που έδειξε η Ford στη Φρανκφούρτη, είναι πολλά, και άμεσα ορατά, ήδη από το αμάξωμα με το μοναδικό, σκούρο γκρι μεταλλικό φινίρισμα για τη νέα, μεγάλη μάσκα με τους επιθετικής σχεδίασης αεραγωγούς που την πλαισιώνουν. Η ίδια απόχρωση συνεχίζεται στους εξωτερικούς καθρέπτες, τις λαβές θυρών, τους πλαϊνούς αεραγωγούς, τις ράγες της καρότσας φόρτωσης και τα πίσω φώτα προσφέροντας μία οπτική συνέχεια. Στα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο Wildtrak περιλαμβάνονται οι ορθογώνιοι προβολείς ομίχλης, μία «ιδιαίτερη» σπορ μπάρα, 18άρες ζάντες αλουμινίου και αρκετά ακόμη.

PreviousNext