Τροχοί & TIR

Mitsubishi L200 παντός εδάφους

Με βασικά ατού την εξαιρετική σε σχεδίαση και άνετη καμπίνα, την απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά σε άσφαλτο και χώμα, όπως επίσης τον ισχυρό κινητήρα του, το νέο L-200 φτάνει στην κορυφή της κατηγο
από Παύλος Μαυρομύτης | Παρασκευή 01/01/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Με βασικά ατού την εξαιρετική σε σχεδίαση και άνετη καμπίνα, την απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά σε άσφαλτο και χώμα, όπως επίσης τον ισχυρό κινητήρα του, το νέο L-200 φτάνει στην κορυφή της κατηγορίας του. Οδηγούμε τη διπλοκάμπινη έκδοσή του στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, το φορτώνουμε αγροτικά προϊόντα και εκτελούμε μεταφορές από φάρμα του νομού Τρικάλων. Παράλληλα, δοκιμάζουμε τα όριά του σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές, σε συνεργασία με ιδιοκτήτες L-200 παλαιότερης γενιάς, με το όχημα να κινείται ουσιαστικά χωρίς... εμπόδια.

Πολυτέλεια επιβατικού

Το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι η Mitsubishi επέλεξε να δημιουργήσει ένα πιο επιβατικό pick-up κατασκευάζοντας μεγαλύτερη και πιο ευρύχωρη καμπίνα. Το προφίλ του οχήματος είναι σκληροτράχηλο και σπορτίφ, διατηρώντας παράλληλα την εκφραστική σχεδίαση «J-Line». Η μάσκα ανασχεδιάστηκε δείχνοντας πιο μεγάλη, ενώ νέας σχεδίασης είναι τα φωτιστικά σώματα και τα φώτα ημέρας Led. Παράλληλα, βελτιώθηκαν οι αεροδυναμικές επιδόσεις του αυτοκινήτου, ενώ με τον ανασχεδιασμό του αμαξώματος μειώθηκε ο συντελεστής οπισθέλκουσας από τα 0,46 cd στα 0,40.

Με μήκος καμπίνας 1.745 χιλιοστά, αυξημένη κατά 20 χιλιοστά, το εσωτερικό καθίσταται ιδιαίτερα ευρύχωρο για πέντε μεγαλόσωμους επιβάτες με επιπλέον χώρο για τους ώμους και τα κάτω άκρα των επιβατών που θα βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων. Παράλληλα η αναβάθμιση της ποιότητας κατασκευής, της ηχομόνωσης και του εξοπλισμού, έχουν δημιουργήσει ένα περιβάλλον αντίστοιχο μιας επιβατικής έκδοσης. Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής 7 ιντσών, η οποία διακρίνεται για την ευκολία στη χρήση της, πλαισιωμένη με τα διακοσμητικά πάνελ σε piano black. Τα αναβαθμισμένα υψηλής ποιότητας καθίσματα εξασφαλίζουν καλύτερη θέση και προσφέρουν βελτιωμένη στήριξη του σώματος.

Το τιμόνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενο σε απόσταση και κλίση και φέρει ενσωματωμένα χειριστήρια για το cruise control και το ηχοσύστημα. Ο εξοπλισμός του οχήματος είναι πλούσιος, περιλαμβάνει επτά αερόσακους (και γονάτων οδηγού), προβολείς HID, κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα Digital Audio Broadcasting και θύρα USB. Ο πίνακας οργάνων είναι νέος και διαθέτει οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Μικροαντικείμενα μπορούν να τοποθετηθούν στο ντουλάπι του συνοδηγού, στις τσέπες της πόρτας, καθώς και στο βαθύ υποβραχιόνιο. Δυο ποτηροθήκες βρίσκονται ανάμεσα στα δυο καθίσματα και μπροστά τους είναι το σύστημα τετρακίνησης, το οποίο ελέγχεται από έναν περιστροφικό διακόπτη.

Μεγάλες μεταφορικές δυνατότητες

Αύξηση, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, παρατηρείται στις διαστάσεις του χώρου φόρτωσης και πιο συγκεκριμένα στο μήκος και στο ύψος. Αναλυτικότερα, το μήκος φτάνει τα 1.520 χιλιοστά, το πλάτος τα 1.470, το ύψος τα 475 ενώ το κατώφλι φόρτωσης είναι στα 850 χιλιοστά. Στην καρότσα του μοντέλου δοκιμής υπάρχουν έξι άγκιστρα συγκράτησης φορτίων, στην μπροστινή, στην πλαϊνή και την πίσω πλευρά. Η χρήση αντιδιαβρωτικών ατσάλινων φύλλων τόσο στην καμπίνα όσο και στην καρότσα, μαζί με αυξημένη χρήση στεγανοποιητικών θα μειώσει τη φθορά με το πέρασμα του χρόνου, ενώ σε όλα τα οχήματα δίνεται στάνταρ αντιδιαβρωτική προστασία 12 χρόνων. Με μικτό βάρος 2.910 κιλά το L200 μπορεί να μεταφέρει φορτία μέχρι 1.035 κιλά. Επιπρόσθετα, η ελκτική ικανότητά του ανέρχεται στα 750 κιλά για τρέιλερ χωρίς φρένα και ως τα 3.100 κιλά για τρέιλερ με φρένο (περιοριζόμενη σε λιγότερα κιλά λόγω νομοθεσίας).

Αυξημένη προστασία

Το πλαίσιο του L200 είναι αναβαθμισμένο, ενώ φέρει προηγμένο εξοπλισμό για αυξημένη ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Το πατενταρισμένο σύστημα ασφαλείας RISE (Reinforced Safety Impact Evolution) καθιστά τον κλωβό ασφαλείας της καμπίνας εξαιρετικά ανθεκτικό στην παραμόρφωση.

Αξίζει να αναφερθούμε στον πληρέστατο εξοπλισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς του οχήματος που περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων, σύστημα ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας-Lane Departure Warning System, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφέρεια-Hill Start Assist system, σύστημα υποβοήθησης ευστάθειας τρέιλερ Trailer Stability Assist system.

Επιπρόσθετα, είναι εφοδιασμένο με τα κλασικά συστήματα ασφαλείας Active Stability & Traction control, Brake Assist, Brake Over-Ride System, ABS/Electronic Brake Force Distribution system, Emergency Stop Signal, όπως επίσης εξοπλίζεται και με αερόσακο γονάτου οδηγού.

Συμπεριφορά γρήγορου επιβατικού...

Στο δρόμο το L-200 έχει τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός γρήγορου επιβατικού και αναφερόμαστε στις ρεπρίζ και στην ευκολία με την οποία μαζεύει τα χιλιόμετρα. Όσες φορές ξεκινήσαμε το όχημα από στάση πατώντας τέρμα το γκάζι, στην κυριολεξία κολλήσαμε στο κάθισμα. Αξιοσημείωτο βέβαια είναι ότι η ροπή των 350 Nm είναι διαθέσιμη από χαμηλές στροφές, στις 2.500 σ.α.λ, ενώ με 6η σχέση στο κιβώτιο και 1.250 σ.α.λ ο κινητήρας είχε άμεση απόκριση. Επιπλέον, έχει γίνει καλή δουλειά στην ηχομόνωση, με απουσία αεροδυναμικών θορύβων, ενώ ο κινητήρας είναι ήσυχος ακόμη και σε υψηλές στροφές. Μπροστά φέρει σπειροειδή ελατήρια και φύλλα σούστας τα οποία είναι νέας σχεδίασης και έχουν επανατοποθετηθεί, ενώ το μήκος τους έχει αυξηθεί. Αυξημένη είναι επίσης η διάμετρος της αντιστρεπτικής δοκού με βελτιστοποιημένη ρύθμιση της ανάρτησης. Οι μετατροπές αυτές προσφέρουν καλύτερη ανάρτηση στο δρόμο, δείχνοντας καλή διαγωγή στις συνεχόμενες στροφές.

Αναφορικά με τη θέση οδήγησης, το εμπρός μέρος του καπό είναι ορατό, ενώ η σχεδίαση έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να υπολογίζονται τα τυφλά σημεία. Τέλος, τα επίπεδα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων δεν περιορίζουν την ορατότητα.

Ασταμάτητο εκτός δρόμου

Στο πρώτο σκέλος οδηγήσαμε το όχημα στο εθνικό δίκτυο, όπως θα έκανε ένας οικογενειάρχης που προορίζει το L-200 για αμιγώς επιβατικές μετακινήσεις, εισπράττοντας τις πιο θετικές εντυπώσεις. Ωστόσο, το πεδίο δράσης του ιαπωνικού μοντέλου είναι σε σκληροτράχηλους δρόμους στα βουνά, φορτωμένο με εμπορεύματα στο μέγιστο ωφέλιμο φορτίο.

Οδηγήσαμε το όχημα σε απότομες και δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές και αυτό που αποκομίσαμε είναι ότι το L-200 είναι ασταμάτητο στο φυσικό του περιβάλλον. Σε αυτό βέβαια συντελούν πολλοί κρίσιμοι παράγοντες οι οποίοι έχουν βελτιωθεί σημαντικά, όπως το νέο πλαίσιο, το οποίο έχει αυξημένη ακαμψία κατά 7%. Επιπλέον, διατηρεί πολύ καλές επιδόσεις χάρη στη μεγάλη γωνία προσέγγισης στις 30 μοίρες, στη γωνία ράμπας στις 24 μοίρες και στη γωνία διαφυγής στις 22 μοίρες. Μεγάλο πλεονέκτημα του οχήματος θεωρούμε επίσης την αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 205 χιλιοστά, αλλά και την πλευρική γωνία στις 45 μοίρες και τη γωνία ανόδου σε ράμπα στις 24 μοίρες.

Φόρτωμα με άχυρο και εξαντλητικό Test Drive

Το φόρτωμα του αυτοκινήτου έγινε σε φάρμα του νομού Τρικάλων με άχυρα, τα οποία μεταφέραμε σε αγροτική περιοχή για την εκτροφή των ζώων. Για τη δοκιμή του αυτοκινήτου ζητήσαμε τη συμβολή δυο ιδιοκτητών L-200 προηγούμενης γενιάς, του Δημήτρη Ντούφα και Σπύρου Μαυρομάτη, οι οποίοι έχουν γράψει δεκάδες χιλιόμετρα με αυτά, με την ανάλογη εμπειρία σε δύσκολους δρόμους.

Φορτωμένοι με τα άχυρα ξεκινούμε την ανάβασή μας προς το βουνό επιλέγοντας την τετρακίνηση 4Η, κατάλληλη για κίνηση σε ανώμαλο έδαφος, μεταφέροντας τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς. Το σύστημα περιλαμβάνει μπλοκέ κεντρικό διαφορικό που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, αλλά παράλληλα ελέγχει και την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω σε 4Η mode για καλύτερη συμπεριφορά και εύκολη λειτουργία σε όλες τις επιφάνειες. Υπενθυμίζουμε ότι η αλλαγή από την επιλογή 2Η στην 4Η μπορεί να γίνει και εν κινήσει, με 100 χλμ/ώρα. Ωστόσο, μετά από παρότρυνση των δυο συνοδηγών μας, εστιάσαμε κυρίως στη λειτουργία 4LLc με το κοντό διαφορικό για γνήσια off road διαδρομή, σε κεκλιμένα εδάφη, λάσπη, άμμο, βαθύ χιόνι.

Το δοκιμάσαμε σε μια πλαγιά βουνού με μεγάλη κλίση, όπου στην κυριολεξία μπροστά μας βλέπαμε μόνο τον ουρανό και η απόκρισή του ήταν εκπληκτική. Το όχημα κινείτο με μικρή ταχύτητα, πατώντας σταθερά στο έδαφος, χωρίς να «χάνει» πουθενά. Το κλείδωμα του διαφορικού ελαχιστοποιεί τις διαφορές στην περιστροφή των πίσω τροχών, για να εξασφαλιστεί η ιδανική πρόσφυση. Βέβαια, τα ασφάλτινα ελαστικά δυσκολεύονται σε πολύ λασπωμένο έδαφος.

Ποιοτικά ανώτερο

Ο Δημήτρης Ντούφας και ο Σπύρος Μαυρομάτης έμειναν εντυπωσιασμένοι από τις επιδόσεις του L-200 στην κίνησή του τόσο εντός δρόμου όσο και στις δύσκολες διαδρομές πέριξ των βουνών. Οι κύριοι τομείς που μας επισήμαναν και στους οποίους θεωρούν πως το όχημα είναι ποιοτικά ανώτερο σε σχέση με προηγούμενα μοντέλα αφορούν στο design, εσωτερικά και εξωτερικά, καθώς ανταγωνίζεται επάξια πολυτελή επιβατικά. Επιπλέον, ο κινητήρας σημειώνουν ότι έχει πολύ καλές επιδόσεις, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκαναν και οι δυο στο σύστημα τετρακίνησης και στις δυνατότητές του. Όλα τα παραπάνω συνυπογράφουμε και εμείς, μετά την εβδομαδιαία συμβίωσή μας με το L-200 και προσθέτουμε την κατανάλωσή του, όπου αν αποφασίσετε να το οδηγήσετε με τη νόμιμη επιτρεπτή ταχύτητα των 100 χλμ. (όριο για τα pick up) θα κινηθείτε περίπου με 8 λίτρα/100 χλμ.

Ισχυρός κινητήρας

Το όχημα της δοκιμής μας είναι εφοδιασμένο με το νέο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα με την κωδική ονομασία 4Ν15, χωρητικότητας 2.442 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 181 ίππους στις 3.500 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 350 Nm στις 2.500 σ.α.λ.. Ο κινητήρας είναι 4 κυλίνδρων με 16 βαλβίδες, δυο επικεφαλής εκκεντροφόρους, άμεσο ψεκασμό, common rail και αναλογία συμπίεσης πετρελαίου 15.5:1. Ο συγκεκριμένος κινητήρας υιοθετεί τεχνολογικές καινοτομίες όπως το σύστημα διαχείρισης βαλβίδων MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control) καθώς και το σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας D.E.R (Deceleration Energy Recover). Τα δυο αυτά συστήματα καθώς και το Auto Stop&Go, βοηθούν στη μείωση της ενέργειας που απαιτείται για την κίνηση του οχήματος, στην καλύτερη απόκριση του κινητήρα, όπως επίσης και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, 6,4 λίτρα/100 χλμ. και των εκπομπών ρύπων στα 169g/km.

Σημαντικό στοιχείο αναφοράς είναι ότι ο κινητήρας έχει μειωμένες ανάγκες συντήρησης καθώς η αλλαγή λαδιών γίνεται πλέον κάθε 20.000 χλμ, αντί για 15.000 χλμ, ο έλεγχος διάκενου βαλβίδων από 30.000 χλμ, σε 60.000 χλμ, η αλλαγή ψυκτικού από 60.000 χλμ, σε 180.000 χλμ, ενώ η καδένα χρονισμού δεν έχει απαιτήσεις συντήρησης. Ο εν λόγω κινητήρας συνεργάζεται με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο το οποίο είναι εντελώς νέο, με μικρές διαδρομές σε έναν ελαφρύ επιλογέα. 

Στο ίδιο τεύχος #333

PreviousNext