Τροχοί & TIR

Νέο Ford Tourneo Custom 2018

Η Ford ταυτόχρονα με τον αντικαταστάτη του Transit Custom, ανακοίνωσε και το νέο Tourneo Custom, το αντίστοιχο δηλαδή, μοντέλο μεταφοράς προσώπων/minibus. Όπως συνηθίζει η εταιρεία, έχουμε να κάνουμ
Παρασκευή 01/09/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Ford ταυτόχρονα με τον αντικαταστάτη του Transit Custom, ανακοίνωσε και το νέο Tourneo Custom, το αντίστοιχο δηλαδή, μοντέλο μεταφοράς προσώπων/minibus. Όπως συνηθίζει η εταιρεία, έχουμε να κάνουμε κι εδώ με κάτι πολύ περισσότερο από ένα facelift, με σημαντικής έκτασης επεμβάσεις σε κάθε παράμετρο του οχήματος, συν την πρόνοια να ξεχωρίζει το μοντέλο από την έκδοση μεταφοράς αγαθών. Παραμένουν ως είχαν μόνο τα τμήματα της γραμμής μετάδοσης κίνησης και τα εξαρτήματα που λανσαρίστηκαν το τελευταίο δωδεκάμηνο: ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας EcoBlue, το νέο εξάρι, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων SelectShift και η πίσω αερανάρτηση.

Εκλεπτυσμένο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός ακολουθεί τα πρότυπα του νέου Custom με τις όποιες διαφορές να εντοπίζονται σε κάποιες ξεχωριστές πινελιές όπως την πλήρως χρωμιωμένη τραπεζοειδή μάσκα που δίνει και το στίγμα του ιδιαίτερου χαρακτήρα του μοντέλου. Από εκεί και πέρα, ισχύουν εν πολλοίς τα όσα αναφέραμε και για το πάνελ van Transit Custom: το εμπρός τμήμα του οχήματος είναι μία «μεταφορά» του ντιζάιν των πλέον πρόσφατων επιβατικών μοντέλων της εταιρείας σε ελαφρύ επαγγελματικό.

Η χαρακτηριστική τραπεζοειδής γρίλια έχει τοποθετηθεί αρκετά ψηλά, και τα φωτιστικά σώματα είναι τώρα πιο λεπτά με πολύ επιθετικά τελειώματα που «σβήνουν» περίτεχνα μέσα στις γραμμές των πλευρών του αμαξώματος. Τα φώτα ημέρας (DRL) είναι LED και, ανάλογα με την έκδοση, διατίθενται και πανίσχυρα HID Xenon. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον πάντως συγκεντρώνει το εσωτερικό της καμπίνας όπου, ο κατασκευαστής φιλοδοξεί να διαμορφώσει σε πολύ υψηλά στάνταρ τα δεδομένα της κατηγορίας.

Η διαμόρφωση στο εσωτερικό είναι τρεις θέσεις στην εμπρός σειρά, και «συνεδριακή» διάταξη των έξι καθισμάτων της δεύτερης και τρίτης σειράς –μπορούν δηλαδή, να περιστραφούν και οι επιβάτες να κάθονται αντικριστά.

Ο οδηγός αντικρίζει πίνακα οργάνων, ταμπλό και κονσόλα πουέχουν αλλάξει πολύ σε σχέση με τον προκάτοχο. Κυριαρχούν οι οριζόντιες γραμμές όπως είναι το σύνηθες πλέον, καθώς μία τέτοια επιλογή δίνει οπτικά ένα αποτέλεσμα αυξημένης ευρυχωρίας. Η επαφική οθόνη θυμίζει τάμπλετ, πολλά πλαστικά είναι μαλακά, και οι ενθέσεις χρωμίου μαζί με το φινίρισμα κάποιων άλλων σε στιλ μαύρης λάκας, σε συδυασμό με την άψογη συναρμογή, κάνουν τον διάκοσμο πολύ εκλεπτυσμένο.

Μοντέρνο περιβάλλον εργασίας

Οι νέες οθόνες και ο πίνακας ελέγχου έχουν σχεδιαστεί με κριτήριο την αυξημένη εργονομία και την ευχρησία, ενώ οι ανώτερες εκδόσεις διαθέτουν ανεξάρτητη έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών εμπνευσμένη από tablet και λειτουργεί με χειρονομίες pinch&swipe.

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην πρακτικότητα, με περισσότερες λύσεις αποθήκευσης στο εσωτερικό, όπως δύο κλειστοί αποθηκευτικοί χώροι στο πάνω τμήμα του ταμπλό και ένα μεγάλο ράφι με δύο ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα που περιλαμβάνει ένα έξυπνο συρόμενο κάλυμμα.

Έντονες, οριζόντιες γραμμές διατρέχουν κατά μήκος την καμπίνα ώστε να επιτείνεται η αίσθηση ευρυχωρίας, ο πίνακας οργάνων έχει αλλάξει και σε επίπεδο χρηστικότητας, το περιβάλλον θυμίζει κάτι μεταξύ μοντέρνου κινητού τηλεφώνου και τάμπλετ.

Μοναδική διάταξη έξι ατομικών καθισμάτων

Για μέγιστη ευελιξία στη διαμόρφωση και χρήση του πίσω τμήματος της καμπίνας, το νέο Tourneo Custom είναι το μοναδικό όχημα στην κατηγορία που προσφέρει έξι ατομικά καθίσματα.

Οι δύο πίσω σειρές παρέχουν δυνατότητα συνεδριακής διάταξης για εύκολη πρόσβαση και επικοινωνία μεταξύ των επιβατών, ή σε δύο σειρές τριών καθισμάτων με κατεύθυνση προς τα εμπρός. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις, τα έξι ατομικά (πρωτιά στην κατηγορία) καθίσματα μπορούν να αναδιπλώνονται πλήρως, να αναστρέφονται και να αποθηκεύονται ή να αφαιρούνται τελείως, επιτρέποντας στους πελάτες να δημιουργούν ευρυχωρία τύπου λιμουζίνας, να μεγιστοποιούν το χώρο αποσκευών ή να ικανοποιούν τις δικές τους επαγγελματικές ή προσωπικές απαιτήσεις. Το επίπεδο άνεσης στο ταξίδι αυξάνεται με νέας σχεδίασης μαξιλάρια και γεωμετρία καθισμάτων βελτιστοποιημένης στήριξης, και την απουσία θορύβων χάρη στη χρήση αναβαθμισμένων υλικών στο πίσω τμήμα της καμπίνας.

Οι πίσω επιβάτες θα εκτιμήσουν επίσης το πιο αποδοτικό A/C που παρέχει ταχύτερη ψύξη ή θέρμανση, τις έξι θύρες USB και το πολύ «ψαγμένο» ηχοσύστημα 10 ηχείων ρυθμισμένο για έναν πλούσιο και ισορροπημένο ήχο, ανεξάρτητα από τη διάταξη των πίσω καθισμάτων. Όλες οι επενδύσεις εσωτερικού είναι πλήρως ανανεωμένες – από την οροφή και τα καθίσματα μέχρι τα πλαϊνά πάνελ και τις μοκέτες – με έμφαση στην εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και την εμφάνιση. Η επιλογή υλικών όπως, υφάσματα με πυκνή ύφανση και ποιοτικά δέρματα με λεπτή υφή αλλά και η διαθεσιμότητα ανοιχτών και σκούρων αποχρώσεων για ένα κομψό, μοντέρνο εσωτερικό ενισχύουν την αίσθηση ποιότητας και προσοχής στη λεπτομέρεια σε όλη την καμπίνα.

Συνδεσιμότητα – ενεργητική ασφάλεια

Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, στο νέο Tourneo Custom διατίθεται και μία έγχρωμη επαφική οθόνη 8 ιντσών με SYNC 3 και δυνατότητα λειτουργίας με χειρονομίες «pinch and swipe» και πλήρη ασύρματη συνδεσιμότητα με φορητές συσκευές. Με φωνητικές εντολές μπορούν να λειτουργούν το σύστημα πλοήγησης και η πηγή ήχου και πολυμέσων ενώ το SYNC 3 είναι πλήρως συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Για οχήματα που δεν θα διαθέτουν τη συγκεκριμένη οθόνη, θα υπάρχει το MyFord Dock, στο κέντρο του ταμπλό για τοποθέτηση κινητού ή τάμπλετ με σύνδεση μέσω USB ή 12βολτης παροχής.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την ενεργητική ασφάλεια και την άνεση οδήγησης, στο πλήρες «πακέτο» του μοντέλου που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στους δρόμους, προστίθενται αρκετά στοιχεία, με πολλά από αυτά να αποτελούν πρεμιέρες για την κατηγορία. Ειδικά το Intelligent Speed Limiter είναι παγκόσμια πρώτη για επαγγελματικό όχημα –προσαρμόζει αυτόματα τη μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού ανάλογα με τα όρια ταχύτητας της διαδρομής, τα οποία και «διαβάζει» το σύστημα αυτόματης ανάγνωσης πινακίδων. Από εκεί και πέρα, το νέο μοντέλο θα διαθέτει και σύστημα κάλυψης τυφλής γωνίας όταν κινείται με όπισθεν, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που κινούνται προς το σημείο όπου βρίσκεται το Ford όταν λ.χ., βγαίνει με όπισθεν από μία αποθήκη. Το όχημα γενικά, είναι «θωρακισμένο» στο συγκεκριμένο τομέα με τα ήδη γνωστά συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης, ειδοποίησης αθέλητης αλλαγής λωρίδας, σταθεροποίησης σε περίπτωση πλευρικών ανέμων και ενεργό αυτόματο πιλότο να συνθέτουν μία πραγματική υπερπαραγωγή.

Κινητήρες – έκδοση Titanium X για τους πολύ απαιτητικούς

Στους κινητήρες δεν υπάρχουν αλλαγές καθώς, η σειρά των δίλιτρων Ford EcoBlue είναι έτσι κι αλλιώς από τα πιο εξελιγμένα μηχανικά σύνολα που τοποθετούνται αυτή τη στιγμή σε LCV καθώς λανσαρίστηκαν εμπορικά μερικούς μήνες πριν. Σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα των 2,2 λίτρων η οικονομία σε καύσιμο έχει βελτιωθεί έως και 13% και η ροπή στις χαμηλές στροφές κατά 20%. Ο EcoBlue, και για το νέο Tourneo Custom, όπως και στο Transit, θα συνεχίζει να διατίθεται σε εκδόσεις ισχύος 105, 130 και 170 PS. Διαθέσιμο είναι πέρα από το μηχανικό, και το αυτόματο εξάρι κιβώτιο SelectShift καθώς και πίσω αερανάρτηση για κάποιες εκδόσεις kombi. Για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις επαγγελματιών πελατών και ιδιωτών που θέλουν απόλυτη εξατομίκευση, το νέο Tourneo Custom θα διατίθεται με το αναβαθμισμένο «πακέτο» Titanium X που περιλαμβάνει δερμάτινη ταπετσαρία, SYNC 3 με δορυφορική πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας, και προβολείς HID Xenon στάνταρ. Για εκείνους που επιθυμούν μία πιο δυναμική εξωτερική εμφάνιση και ένα στιλάτο σπορ εσωτερικό, θα διατίθεται και η νέα έκδοση Sport. Αυτό το «πακέτο» συνδυάζει τον κινητήρα 170PS, ένα πλήρες εξωτερικό κιτ αμαξώματος με δύο λωρίδες καπό και μοναδικές ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών μαζί με μερικώς δερμάτινο σαλόνι.

Η γκάμα του Tourneo Custom συνεχίζει να προσφέρει εκδόσεις οκτώ ή εννέα θέσεων, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε κοντό και μακρύ μεταξόνιο. Το μακρύτερο μοντέλο προσφέρει πρόσθετο χώρο αποσκευών πίσω από την τρίτη σειρά καθισμάτων. Οι παραδόσεις του αυτοκινήτου τοποθετούνται στις αρχές του 2018.

Στο ίδιο τεύχος #353

PreviousNext