Τροχοί & TIR

Μεταφορά ζωοτροφών με Ford Ranger XLT

Το Ford Ranger XLT αποτελεί Value For Money επιλογή, συνδυάζοντας δυνατές επιδόσεις, άνεση ταξιδιού, μεγάλη καρότσα και ανταγωνιστική τιμή. Επιπλέον, προσφέρει ένα συνδυασμό 4WD ικανοτήτων, έτοιμο ν
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 01/10/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Το Ford Ranger XLT αποτελεί Value For Money επιλογή, συνδυάζοντας δυνατές επιδόσεις, άνεση ταξιδιού, μεγάλη καρότσα και ανταγωνιστική τιμή. Επιπλέον, προσφέρει ένα συνδυασμό 4WD ικανοτήτων, έτοιμο να αντεπεξέλθει σε οποιαδήποτε πρόκληση σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές και χάρη στα ουσιώδη πλεονεκτήματά του έχει πετύχει να αυξήσει σημαντικά το μερίδιο πωλήσεων τόσο στην ευρωπαϊκή όσο και ελληνική αγορά. Ξεκινούμε με το pick up από την Αθήνα, το οποίο είναι ετοιμοπαράδοτο χωρίς χρόνο αναμονής για τους υποψήφιους αγοραστές, διασχίζουμε τα ορεινά της Λαμίας και καταλήγουμε στις φάρμες του Θεσσαλικού κάμπου όπου μεταφέρουμε ζωοτροφές. Ακολουθήστε μας σε ένα ξεχωριστό test drive και διαβάστε την κριτική μας.

Γρήγορο στο δρόμο

Αυτό που αφορά άμεσα τον υποψήφιο αγοραστή ενός pick up είναι οι επιδόσεις του στο δρόμο καθώς ένα μεγάλο μέρος των καθημερινών χιλιομέτρων πρόκειται να τα καταγράφει σε εθνικό δίκτυο. Ο κινητήρας 2.2 λίτρων του Ranger XLT καταφέρνει να επιτύχει βασικούς στόχους. Πρώτον, έχει επάρκεια ροπής από τις χαμηλές στροφές και περίπου στις 1.500 σ.α.λ ο οδηγός θα αισθανθεί το «άρπαγμα» του κινητήρα επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινηθεί σβέλτα. Δεύτερον, ο κινητήρας ακόμη και αν πέσουν χαμηλά οι στροφές δεν κρεμάει εύκολα, αλλά έχει την ικανότητα να διατηρεί την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο και να ανεβάζει γρήγορα στροφές.

Βελτιωμένη είναι και η οδική του συμπεριφορά, με καλή ποιότητα κύλισης. Στις δεξιές στροφές του Δομοκού, με κατεύθυνση προς Λαμία και με αρκετά χιλιόμετρα στο καντράν, το αυτοκίνητο δεν παίρνει ανεπιθύμητη κλίση και διατηρεί τη σταθερότητά του και μαζί το αίσθημα ασφάλειας για τον οδηγό. Βέβαια, το μόνο που θα θέλαμε είναι το τιμόνι να γίνεται λίγο πιο βαρύ στις υψηλές ταχύτητες. Να σημειώσουμε ότι, όταν το αυτοκίνητο κινείται άδειο χωρίς φορτίο στην καρότσα, έχει και πάλι καλή συμπεριφορά, περιορίζοντας τις αναπηδήσεις, αποτέλεσμα βέβαια της καλής δουλειάς που έχει γίνει στην ανάρτησή του.

Φόρτωμα και μεταφορά ζωοτροφών

Η καθημερινότητα των ιδιοκτητών του Ford Ranger XLT είναι στην ύπαιθρο, σε αγροτικές εργασίες, εκεί που πρόκειται να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Πώς είναι η κίνησή του σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές και ποιες είναι οι μεταφορικές του δυνατότητες, είναι το βασικό ερώτημα των αναγνωστών. Για να λύσουμε κάθε απορία δημιουργούμε έναν «στίβο μάχης» και το__αυτοκίνητο καλείται να αποδείξει τις ικανότητές του.

Σε πρώτη φάση φορτώνουμε δεκαπέντε τσουβάλια με ζωοτροφές, συνολικού βάρους 600 κιλών, τα οποία μεταφέρουμε σε φάρμες. Εστιάζουμε στην ευκολία φόρτωσης της καρότσας χάρη στο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης στα 835 χιλιοστά. Η ενίσχυση της καρότσας με κάλυμμα την προστατεύει από βαριά φορτία και οι έξι κρίκοι πρόσδεσης, τρεις σε κάθε πλευρά, συγκρατούν το φορτίο. Επιπρόσθετα, στην εξωτερική πλευρά της καρότσας βρίσκονται πλαστικά άγκιστρα για να συγκρατούν το μουσαμά ή το δίχτυ σε περίπτωση που ο οδηγός θέλει να σκεπάσει τα προϊόντα του.

Τέλος, η βραδινή εργασία διευκολύνεται από τα δυο φώτα τύπου λεντ στο πίσω μέρος της καμπίνας και μεγάλης χρησιμότητας είναι η παροχή ρεύματος στην αριστερή πλευρά. Ολοκληρώνοντας τη φόρτωση εκτιμούμε ιδιαιτέρως τις αναρτήσεις του pick up, οι οποίες κάθισαν ελάχιστα προς τα κάτω. Με επιλεγμένη μόνο την κίνηση στους πίσω άξονες ξεκινούμε προς μια μεγάλη ανηφόρα χωρίς να αισθανόμαστε το παραμικρό ζόρισμα του κινητήρα ή κάποιο πρόβλημα στην πρόσφυση και κίνηση του pick up. Βέβαια, λίγο αργότερα επιλέξαμε την τετρακίνηση για να πατάει ακόμη πιο σταθερά το Ranger XLT στο έδαφος η τετρακίνηση καλύπτει κάθε απαίτηση του οδηγού σε εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ για απότομες πλαγιές η χρήση της 4L είναι απαραίτητη. Επιχειρούμε να ανέβουμε σε απότομη ανηφόρα, έχοντας επιλεγμένη τη λειτουργία 4L, όπου ο κινητήρας κρατάει χαμηλές στροφές, λίγο πιο πάνω από το ρελαντί, και το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό. Παρόλο που το XLT της δοκιμής δεν φορά αμιγώς χωμάτινο ελαστικό σκαρφαλώνει άκοπα στον προορισμό μας χωρίς οι τροχοί του να χάνουν πρόσφυση και με σταθερή βέβαια πίεση στο γκάζι... Στην επιστροφή, κατεβαίνοντας την πλαγιά του βουνού επιλέγουμε τη λειτουργία Hill Descent Control, (η ενεργοποίησή της γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού στην κεντρική κονσόλα δίπλα από το λεβιέ ταχυτήτων), και το Ranger κινείται σταθερά με 1 χλμ. χωρίς να δείχνει σημάδια απότομης επιτάχυνσης.

Σύμμαχο του Ranger XLT στην εκτός δρόμου κίνησή του αποτελεί η αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 229 χιλιοστά καθώς και οι υπερυψωμένοι μασπιέδες του. Επίσης, η γωνία προσέγγισης στις 28 μοίρες, η γωνία ράμπας στις 25 μοίρες και η γωνία διαφυγής στις 28 μοίρες επιτρέπουν την κίνησή του σε σημεία με εδαφικές ανωμαλίες. Σημαντικό στοιχείο του pick up, κυρίως για τους κυνηγούς ή τους εργολάβους έργων, οι οποίοι διασχίζουν συχνά ποτάμια είναι ότι το μέγιστο βάθος υδάτινου εμποδίου φτάνει στα 800 χιλιοστά.

Σχεδίαση που κερδίζει τις εντυπώσεις

Σημείο υπεροχής του αυτοκινήτου θεωρούμε την επιβλητική του εμφάνιση με τον δυναμικό σχεδιασμό του, σε αμερικάνικο στυλ και προδιαγραφές. Η ογκώδης τραπεζοειδής μάσκα στην μπροστινή πλευρά, οι επιβλητικοί προβολείς και οι μεγάλους προφυλακτήρες αναδεικνύουν τον καθαρόαιμο δυναμικό χαρακτήρα του Ford Ranger.

Άνετο Εσωτερικό

Άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό του XLT είναι οι μεγάλοι εσωτερικοί χώροι για άνετη μετακίνηση έως πέντε ατόμων. Όταν λέμε όμως άνεση, πώς την εννοούμε και τι πρόκειται να απολαύσουν οι επιβάτες στην πράξη; Ξεκινούμε με τους τρεις πίσω οι οποίοι έχουν αρκετά εκατοστά ελεύθερου χώρου για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Όταν μάλιστα τις πίσω θέσεις μοιράζονται δυο άτομα, η μεσαία θέση γίνεται υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες. Ωστόσο, ακόμη και για το τρίτο μεσαίο άτομο ο χώρος είναι επαρκής, χωρίς να ενοχλεί τους διπλανούς του.

Την ίδια άνεση απολαμβάνει και ο συνοδηγός, ο οποίος για την ευκολότερη πρόσβασή του στο εσωτερικό έχει στη διάθεσή του χειρολαβή. Ο οδηγός έχει αρκετό χώρο για να μετακινήσει το κάθισμά του προς τα πίσω και σε μία από τις πολλές ρυθμίσεις θα βρει σίγουρα την κατάλληλη θέση οδήγησης. Το ταμπλό είναι καλοσχεδιασμένο με μοντέρνες γραμμές, και διαθέτει εξοπλισμό που παραπέμπει σε ακριβά επιβατικά αυτοκίνητα.

Κλείνοντας θα ήταν παράλειψη να μη σημειώσουμε την αξιοπιστία της μάρκας ιδιαίτερα στα μηχανικά μέρη, τη γενικότερη απόδοση του οχήματος και το γεγονός ότι ο ιδιοκτήτης του Ranger έχει ταυτόχρονα και ένα πολυτελές αυτοκίνητο υψηλού πρεστίζ για τις προσωπικές του μετακινήσεις που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα μεγάλο, σύγχρονο επιβατικό ΙΧ, καθιστώντας έτσι το XLT μια ελκυστική πρόταση αγοράς.

Στο ίδιο τεύχος #354

PreviousNext