Τροχοί & TIR

Mercedes-Benz Sprinter στο ΚΤΕΛ Κοζάνης Α.Ε.

Τρία νέα μικρά λεωφορεία MercedesBenz για την κάλυψη των καθημερινών του αναγκών προμηθεύτηκε το ΚΤΕΛ Κοζάνης Α.Ε από τη γνωστή εταιρεία Χαμακιώτης ΑΕ. Πρόκειται για το δημοφιλές μοντέλο Sprinter 51
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 01/10/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Τρία νέα μικρά λεωφορεία MercedesBenz για την κάλυψη των καθημερινών του αναγκών προμηθεύτηκε το ΚΤΕΛ Κοζάνης Α.Ε από τη γνωστή εταιρεία Χαμακιώτης ΑΕ. Πρόκειται για το δημοφιλές μοντέλο Sprinter 519 CDi, ενός 24 θέσεων (XXL) και δύο 21 θέσεων (XL), τα οποία μεταφέρουν επιβάτες σε τακτική γραμμή, αλλά και σε εκδρομές εντός και εκτός Ελλάδας. Η υψηλή αποδοτικότητα, τα σημαντικά στοιχεία εκμετάλλευσης και η οικονομία καυσίμων είναι μερικά από τα πλεονεκτήματά τους σύμφωνα με το μέλος του Δ.Σ κ. Νίκο Μπατσίλα, τον οποίο συναντήσαμε κατά την επίσκεψή μας στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο κέντρο της πόλης.

Σχεδιασμός

Από τα τρία λεωφορεία τον πιο ξεχωριστό σχεδιασμό στην μπροστινή του πλευρά έχει το 519 CDi XXL των 24 θέσεων με πρόσθετο προφυλακτήρα με LED φωτισμό τύπου AMG. Εντυπωσιακό τόνο στην εμφάνιση και των τριών δίνουν τα νίκελ καλύμματα των καθρεφτών και των τροχών.

Στην έκδοση XXL η πόρτα για την μπαγκαζιέρα, είναι μονόφυλλη, τύπου Travego, ενώ στην έκδοση XL είναι δίθύρα USB, DVD, ΜP3, και κάρτα SD. Επιπρόσθετα, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ένα αναδιπλούμενο μόνιτορ τηλεόρασης 17 ιντσών εμπρός και ένα 11 ιντσών στην πίσω πλευρά. Ο εσωτερικός φωτισμός είναι με Led φωτιστικά σώματα σε 3 αποχρώσεις. Τέλος, το λεωφορείο είναι επιμηκυμένο κατά 50 εκατοστά, δημιουργώντας ένα μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης για τις αποσκευές των επιβατών, με την μπαγκαζιέρα να είναι «σκαμμένη» με μεγάλο βάθος.

Sprinter CDi XL για υπεραστική χρήση

Το εσωτερικό των δυο Sprinter CDi XL διαθέτει τους ίδιους μεγάλους χώρους όπως και η έκδοση XXL, με τον εξοπλισμό να παραμένει επίσης σε ικανοποιητικό επίπεδο. Τα ανακλινόμενα καθίσματα των επιβατών είναι τουριστικού τύπου και επενδεδυμένα με ύφασμα και δερματίνη. Το Air Condition οροφής Autoclima με ψύξη-θέρμανση είναι εργοστασιακά τοποθετημένο και για τον οδηγό διατίθεται ανεξάρτητο κλιματιστικό της Mercedes-Benz, επίσης τοποθετημένο από το εργοστάσιο. Το Service Sets περιλαμβάνει κανάλια κλιματισμού και πλαφονιέρες με ηχεία, φυλλη. Τέλος, η είσοδος στο εσωτερικό γίνεται εύκολα από τους επιβάτες με τη χρήση των δυο σκαλοπατιών και το μεγάλο άνοιγμα της αυτόματης κρυστάλλινης πόρτας.

Sprinter CDi XXL για τουριστική χρήση

Το εσωτερικό του Μercedes-Benz Sprinter CDi XXL προορίζεται για τουριστική χρήση και μεταφορές VIP σε εκδρομές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με πρόσθετο εξοπλισμό και εξατομικευμένο διάκοσμο. Τα καθίσματα φέρουν ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και είναι επενδεδυμένα με οικολογικό δέρμα Alcantara σε μπεζ αποχρώσεις.

Οι μακριές κουρτίνες είναι τουριστικού τύπου και παχιές, ώστε να μην τις διαπερνά το ηλιακό φως. Τα διπλά πλευρικά κρύσταλλα (φιμέ) κατεβαίνουν χαμηλά προσφέροντας μεγάλη ορατότητα προς τα έξω.

Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους κανάλια κλιματισμού και πλαφονιέρες με ηχεία, ατομικό εξαερισμό και φωτισμό, καθώς και θύρες USB. Για την ψυχαγωγία τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού διατίθεται Multimedia με Radio, CDplayer και ατομικό εξαερισμό και φωτισμό. Τα φιμέ πλευρικά κρύσταλλα είναι διπλά και το παράθυρο του οδηγού ηλεκτρικό. Τη γενικότερη εικόνα αναβαθμίζουν οι αποχρώσεις ξύλου στο αντιολισθητικό δάπεδο, στο ταμπλό, στα τραπεζάκια εισόδου και στα διακοσμητικά με κρυφό Led φωτισμό κάτω από τα παράθυρα και το τιμόνι.

Κινητήρας

Την κίνηση του Mercedes-Benz Sprinter αναλαμβάνει ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας ΟΜ 642, 1.984 κ.εκ, προδιαγραφών Euro 6. Η μέγιστη ισχύς του είναι 190 ίπποι στις 3.800 σ.α.λ και η μέγιστη ροπή του 440 Nm στις 3.500 σ.α.λ. Πρόκειται για την πιο ισχυρή έκδοση, κινώντας το λεωφορείο με χαρακτηριστική ευκολία. Ο κινητήρας συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, με καλή κλιμάκωση και κοντές διαδρομές.

Αξιοπιστία-Οικονομία

Το μέλος του Δ.Σ του ΚΤΕΛ Κοζάνης Νίκος Μπατσίλας μας μίλησε σχετικά με την επιλογή του: « Ψάχναμε συγκεκριμένους τύπους λεωφορείων, τρία Minibus, δυο για τον υπεραστικό τομέα και ένα για τουριστική χρήση στη θυγατρική εταιρεία του ΚΤΕΛ. Κάναμε έρευνα αγοράς, ψάξαμε διεξοδικά όλες τις επιλογές και τελικά καταλήξαμε στον κ. Χαμακιώτη βάσει τιμής των λεωφορείων, της καλής υπερκατασκευής τους και της φιλικής εξυπηρέτησης εκ μέρους της εταιρείας του.

Τα λεωφορεία δουλεύουν ένα μήνα και προς το παρόν δείχνουν αξιόπιστα, με γερή ατασκευή σε σημεία που πονάνε τα παλαιότερα Sprinter, π.χ στις αερόπορτες. Σε αυτό το μοντέλο παρατηρούμε ότι τα περισσότερα τμήματά του είναι πιο ανθεκτικά και με ενισχυμένη κατασκευή. Επίσης, είναι πολύ οικονομικά και αυτό το σημειώνουμε μετά από κάθε δρομολόγιο όπου καταγράφουμε τα πετρέλαια που καταναλώνουν», καταλήγει ο κ. Μπατσίλας και συνεχίζει, «Σε συζητήσεις που κάνουμε με τους οδηγούς των mini bus μας μιλούν με τα καλύτερα λόγια γι’ αυτά, κυρίως για την οδική τους συμπεριφορά αλλά και την καλή απόδοση του κινητήρα, με γρήγορες επιταχύνσεις. Άλλο θετικό στοιχείο που μας έχουν τονίσει είναι το καλό κόψιμο του τιμονιού βοηθώντας στο μανουβράρισμα και στην κίνηση σε στενά σημεία. Δεν μας έχουν αναφέρει τριγμούς ή άλλους θορύβους που σημαίνει ότι έχει γίνει καλή δουλειά στο δέσιμό τους από τον αμαξοποιό. Τα λεωφορεία τα παραγγείλαμε με αερανάρτηση της Muller με εργοστασιακή εγκατάσταση και είναι ό,τι καλύτερο, σε θέμα άνεσης και ποιοτικού ταξιδιού, για τον οδηγό και τους επιβάτες.

Αυτό που μας ενδιέφερε πριν την αγορά των τριών αυτοκινήτων ήταν να μείνουν ικανοποιημένοι οι επιβάτες μας από τις παρεχόμενες ανέσεις και να κυλάει όσο πιο ευχάριστα γίνεται το ταξίδι τους. Πράγματι, το καταφέραμε γιατί διαθέτουν πλούσιο εξοπλισμό, ιδιαίτερα βέβαια το τουριστικό το οποίο έχει και τηλεοράσεις για την ψυχαγωγία τους.

Πιστεύουμε πως ο επιβάτης έχει όσα θέλει για την καθημερινή μετακίνησή του, με σύγχρονα λεωφορεία εξοπλισμένα με τα πιο μοντέρνα συστήματα ασφαλείας, όπως σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων ABS, σύστημα ευστάθειας ASR και σύστημα αερόσακων SRS»

Στο ίδιο τεύχος #354

PreviousNext