Το 2018 πρόκειται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στη χώρα μας το Renault Alaskan το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε μικτές διαδρομές στα ορεινά της Σλοβενίας. Με βασικά χαρακτηριστικά τη δυναμική εμφάνιση, τις αυξημένες επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου, την άνετη καμπίνα των επιβατών και τον πρακτικό χώρο φόρτωσης θα διεκδικήσει το δικό του μερίδιο στη συνεχώς αυξανόμενη ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά των pick up. Σε ειδικά διαμορφωμένη πίστα, υπό έντονη βροχόπτωση, κατάφερε να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο αποεικνύοντάς μας ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ισχυρό σύνολο το οποίο θα σταθεί ισάξια απέναντι στα οχήματα των άλλων κατασκευαστών.

Γρήγορο στην άσφαλτο

Στη διάθεσή μας είχαμε το Alaskan με τον ισχυρό κινητήρα των 190 ίππων με το οποίο κινηθήκαμε σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο, καταγράφοντας κυρίως τη γρήγορη απόκριση του κινητήρα από χαμηλό εύρος στροφών. Άλλωστε, η τεχνολογία του διπλού turbo συνδυάζει ένα μικρό στροβυλοσυμπιεστή για αυξημένη ροπή στις χαμηλές στροφές και ένα μεγαλύτερο για μέγιστη δύναμη στις υψηλές στροφές. Στην πράξη ο κινητήρας δεν πρόκειται να κρεμάσει σε καμία ανηφόρα, όσο απότομη κλίση και αν έχει, πιάνοντας παράλληλα με χαρακτηριστική ευκολία ταχύτητες άνω των 140 χλμ. Σε κάθε περίπτωση μας εντυπωσίασε η αμεσότητα του κινητήρα και οι δυνατές ρεπρίζ του.

Όταν ο οδηγός θέλει να κινήσει το αυτοκίνητο πιο γρήγορα αρκεί να κάνει kick down ή να χρησιμοποιήσει τη μηχανική λειτουργία στο κιβώτιο στην οποία οι αλλαγές γίνονται σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Σε προσπεράσεις σε επαρχιακό δίκτυο χρησιμοποιήσαμε τη λειτουργία αυτή όπου το κιβώτιο διατηρούσε την 3η σχέση μέχρι τα 98 χλμ. με 4.750 σ.α.λ.

Ασταμάτητο στο χωματόδρομο

Το γαλλικό pick up μετατρέπεται σε σκληροτράχηλο εργαλείο δουλειάς σε εκτός δρόμου διαδρομές και αυτό μας το απέδειξε σε ειδικά διαμορφωμένη πίστα που ξεπέρασε κάθε εμπόδιο, η οποία περιελάμβανε περάσματα μέσα από τάφρους με νερό, καθώς και απότομες ανηφόρες και κατηφόρες με μεγάλη κλίση σε λασπώδη και ολισθηρό χωματόδρομο εξαιτίας της βροχής. Τα πρώτα στάδια τα ξεπεράσαμε ενεργοποιώντας την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, η οποία είναι ιδανική για συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Στη συνέχεια για να αντεπεξέλθει το Alaskan σε σκληρότερες συνθήκες επιλέξαμε τη λειτουργία 4LO με κοντές σχέσεις μετάδοσης για αυξημένη πρόσφυση σε κακοτράχαλα εδάφη.

Παράλληλα, στις απότομες κατηφόρες ενεργοποιήσαμε το hill descent control διατηρώντας αυτόματα την ταχύτητα σε χαμηλά επίπεδα χωρίς να πατάμε το πεντάλ του φρένου. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της δοκιμής στην εκτός δρόμου διαδρομή αφήσαμε μόνο την αυτόματη λειτουργία στο κιβώτιο παρατηρώντας τη λειτουργία του, η οποία είναι εξαιρετική για δυο λόγους:

Πρώτον διατηρούσε σταθερή σχέση στο κιβώτιο χωρίς να επιταχύνει απότομα και δεύτερον προστάτευε το σασμάν από περιττή σύμπλεξη/αποσύμπλεξη του δίσκου. Επίσης, το τιμόνι έχει γρήγορη επαναφορά και είναι ακριβείας βοηθώντας μας έτσι να περνάμε σε στενά σημεία της πίστας όπου τα εμπόδια (δέντρα, πέτρες) περνούσαν ελάχιστα εκατοστά δίπλα από τους καθρέφτες. Όλα αυτά βέβαια συνδυάζονται με ένα ισχυρό πλαίσιο με χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής, προσφέροντας αυξημένη ακαμψία. Τέλος, χάρη στην ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων επιτυγχάνεται καλύτερη απορρόφηση του θορύβου κύλισης και των κραδασμών, ακόμη και όταν το Renault κινείται χωρίς φορτίο στην καρότσα.

Εμφάνιση που ξεχωρίζει

Οι γραμμώσεις στο καπό αποπνέουν δυναμισμό και αντοχή στα δύσκολα και συνδυάζονται όμορφα με τη μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα στη μέση της οποίας είναι τοποθετημένο το σήμα. Τα φωτιστικά σώματα δημιουργούν μια οπτικά ενιαία επιφάνεια με το σήμα, ενώ είναι τεχνολογίας Full Led Pure Vision προσφέροντας αυξημένη φωτεινότητα κατά 20%.

Χώρος φόρτωσης

Το κατώφλι φόρτωσης απέχει μόλις 81 εκατοστά από το έδαφος βοηθώντας έτσι στο εύκολο φόρτωμα/ξεφόρτωμα αντικειμένων. Επιπλέον, η καρότσα καλύπτεται από προστατευτικό κάλυμμα για την αποφυγή χτυπημάτων και οι μεγάλες διαστάσεις προσφέρουν 2.46 τετραγωνικά μέτρα για το φορτίο.

Το σύστημα συγκράτησης c-channel επιτρέπει την εύκολη και ασφαλή μεταφορά των εμπορευμάτων, αποτελούμενο από ράγες μέσα στις οποίες κινούνται ελεύθερα οι γάντζοι πρόσδεσης του φορτίου. Τέλος, η πόρτα μπορεί να αντέξει φορτίο μέχρι 500 κιλά και διαθέτει μηχανισμό επιβράδυνσης στο κατέβασμα για την προστασία των συρματόσχοινων.

Premium εσωτερικό

Προορισμένο για τη μεταφορά τεσσάρων ή πέντε επιβατών το εσωτερικό διαθέτει επαρκείς και άνετους χώρους. Τα μπροστινά καθίσματα εξασφαλίζουν καλή στήριξη, είναι φαρδιά, και απέχουν αρκετά εκατοστά το ένα από το άλλο. Στην πίσω πλευρά βρίσκονται τρία καθίσματα (το μεσαίο μπορεί να γίνει υποβραχιόνιο) και ο χώρος για τα γόνατα των επιβατών φτάνει τα 679 χιλιοστά.

Στο ταμπλό δεξιά του τιμονιού είναι τοποθετημένο ένα προηγμένο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών. Διαθέτει συνδεσιμότητα με usb και Bluetooth, σύστημα πλοήγησης και εικόνα από τέσσερις κάμερες περιμετρικά του αυτοκινήτου. Αυτή η ορατότητα παρέχεται με ταχύτητες μέχρι 10 χλμ. και βοηθά στο να αποφεύγει ο οδηγός εμπόδια που βρίσκονται εκτός του οπτικού του πεδίου. Επιπρόσθετα, για βέλτιστη ασφάλεια των επιβατών διαθέτει συνολικά επτά αερόσακους, οδηγού, συνοδηγού, πλάγιους, για τα γόνατα του οδηγού και κουρτίνα. Τέλος, στην κονσόλα, τις πόρτες και κάτω από τα καθίσματα προφέρονται λύσεις αποθήκευσης.

Κινητήρας

Ο κινητήρας του Alaskan είναι ο 2.3 dCi με υψηλά αποθέματα ροπής και παράλληλα με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις στους 160 (ένα Turbo) και 190 ίππους (δυο Turbo) με ροπές 403 και 450 Nm αντίστοιχα. Για τη μετάδοση οι επιλογές είναι ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και ένα αυτόματο 7 σχέσεων. Στο δια ταύτα το Renault Alaskan έρχεται να προστεθεί με αξιώσεις και ενδιαφέροντα στοιχεία εκμετάλλευσης στην ανταγωνιστική αγορά των pick up. Ο χώρος φόρτωσης ικανοποιεί τις απαιτήσεις του επαγγελματία ή του αγρότη για τη μεταφορά βαρέων φορτίων, εξασφαλίζοντας παράλληλα την άνεση στις μετακινήσεις της οικογένειάς του.