Τέσσερα χρόνια πέρασαν από την επίσημη παρουσίαση του Mercedes-Benz Arocs και έκτοτε η εταιρεία έχει αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις της στην κατηγορία αυτή με ένα μοντέλο το οποίο έχει επιδείξει αξιοπιστία και εξαιρετικές επιδόσεις. Στη χώρα μας οι ίδιοι λόγοι οδήγησαν αρκετούς μεμονωμένους αυτοκινητιστές και εταιρείες του κατασκευαστικού τομέα να επενδύσουν στο Arocs και μέχρι στιγμής η εμπειρία τους είναι η καλύτερη.

Πλέον, το αναβαθμισμένο Arocs διατηρεί τα βασικά, όσο και κρίσιμα χαρακτηριστικά του τα οποία ενισχύει με καινούργια συστήματα πρόσθετης ασφάλειας, περισσότερες παραλλαγές για να προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε επιχείρησης καθώς και μεγαλύτερη άνεση. Ακολουθήστε μας στο λατομείο Otigheim της Γερμανίας όπου φορτώνουμε και οδηγούμε το Arocs, με τους υπεύθυνους της εταιρείας να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στη λειτουργία του συστήματος Turbo Retarder Clutch.

Arocs Loader: Χαμηλό απόβαρο για βαρύτερα φορτία

Το υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο και η αποδοτικότητα χαρακτηρίζουν τη μπετονιέρα 8Χ4 Arocs Loader με την οποία μπορούν να μεταφερθούν μέχρι 8 m3 σκυροδέματος, ενώ οι τράκτορες 4Χ2 Arocs Loader με περισσότερο ωφέλιμο αυξάνουν την οικονομία όταν χρησιμοποιούνται, για παράδειγμα, με ανατροπή.

Το χαμη-κίνηση με ισχύ μέχρι 625 ίππους και ροπή 3.000 Nm καθώς και δεκαεξάρι κιβώτιο Powershift, με το φρένο κινητήρα να αποδίδει ισχύ 646 ίππων ενώ είναι εφοδιασμένα και με το Turbo Retarder Clutch. Το Arocs SLT βασισμένο στο ανθεκτικό Arocs Grounder είναι επίσης διαθέσιμο με την καμπίνα BigSpace καθώς και με την καμπίνα StreamSpace μήκους 2,3 μ. Το Actros SLT είναι διαθέσιμο με τις πιο ευρύχωρες καμπίνες GigaSpace και BigSpace που έχουν πλάτος 2,5 μέτρα.

Νέες εκδόσεις

Οι απαιτήσεις και ανάγκες των πελατών οδήγησαν τους υπεύθυνους της εταιρείας στο σχεδιασμό νέων παραλλαγών της καμπίνας για να χωράνε σε ακόμη πιο στενά και δυσπρόσιτα σημεία, όπως για παράδειγμα την ClassicSpace Low roof (χαμηλοτάβανη) σε παραλλαγές Μ και L με πλάτος 2.300 χιλιοστά, οι οποίες είναι έως 280 χιλιοστά χαμηλότερες. Οι εκδόσεις Home Line και Style Line είναι τώρα διαθέσιμες και για τα Arocs με καμπίνα 2,5 μέτρων ενώ η έκδοση SoloStar Concept για τις καμπίνες StreamSpace και BigSpace αναβαθμίζει το επίπεδο άνεσης. Επιπρόσθετα, το Arocs προσφέρει νέες επιλογές στην ανάρτηση και τη γραμμή κίνησης. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης ανάρτησης Servotwin είναι διαθέσιμο και για το τετραξονικό Arocs 8X4 καθώς και για μοντέλα με διάφορα μήκη μεταξονίου. Μια σημαντική προσθήκη σε τράκτορες με μεταξόνιο 3.300 χιλιοστών είναι το υδραυλικό σύστημα εκκίνησης HAD, ενώ από τον Απρίλιο του 2018 θα είναι εργοστασιακά διαθέσιμο ένα νέο πακέτο υδραυλικής παροχής για τους 2αξονικούς τράκτορες 4Χ2 και 4Χ4, για τη λειτουργία των εμβόλων (μπουκάλες), διευκολύνοντας έτσι τους υπερκατασκευαστές. Το υδραυλικό σύστημα είναι διαμορφωμένο ως σύστημα ενός ή δυο κυκλωμάτων, ανάλογα με τη χρήση του.

Συστήματα ασφαλείας

Αναμφίβολα η πιο σημαντική είδηση αφορά στην προαιρετική διάθεση στον εξοπλισμό του τριαξονικού Arocs του Active Brake Assist, του συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών, ιδανικό κατά την κίνησή του σε ασφάλτινες διαδρομές. Επιπρόσθετα, εξοπλίζεται με σύστημα παρακολούθησης των ελαστικών όπου η πίεσή τους, εμφανίζεται στην οθόνη ενδείξεων κερδίζοντας έτσι σε οικονομία καυσίμου αλλά και προλαμβάνοντας την πρόωρη φθορά τους.

Κινητήρες

Ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες της κάθε επιχείρησης οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια μεγάλη γκάμα ιπποδυνάμεων από 238 ίππους έως την πιο ισχυρή με 625 ίππους και ροπή από 1.000 έως 3.000 Nm. Οι εξακύλινδροι κινητήρες έχουν χωρητικότητα 7,7 – 10,7 – 12,8 και 15,6 λίτρων. Τα νέα χαρακτηριστικά του ΟΜ 470 είναι η αυξημένη μέγιστη πίεση έγχυσης που ανέρχεται στα 2.700 bar, τα νέα ακροφύσια έγχυσης επτά οπών με υψηλότερο ρυθμό ροής, η ασύμμετρη έγχυση μεταξύ των κυλίνδρων, η νέα γεωμετρία του θαλάμου καύσης και η (κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας) απεριόριστα μεταβαλλόμενη ανακυκλοφορία καυσίμων. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο κινητήρας ΟΜ 471 παρέχει μεγαλύτερη απόδοση σε χαμηλό εύρος στροφών σε σύγκριση με τον ΟΜ 470, ο οποίος προσφέρει ελαφρώς καλύτερη στη μέση και υψηλότερη.

Επιπλέον, οδηγήσαμε το Arocs σε ειδικά διαμορφωμένη πίστα στο λατομείο Otigheim με μεγάλη ανάβαση όπου είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τα αποκλειστικά οφέλη του Turbo Retarder Clutch, όπως τη δυνατότητα συχνών εκκινήσεων και ελιγμών χωρίς καταπόνηση του δίσκου, την πλήρη εκμετάλλευση του κινητήρα έως και 3.000Nm, τη μέγιστη ελκτική δύναμη εκκίνησης από τις 1.100 σ.α.λ, την υψηλή απόδοση πέδησης έως και 720kW, ακόμη και σε πολύ μικρές ταχύτητες κίνησης, την οδηγική άνεση λόγω γρήγορων αλλαγών ταχυτήτων του Power Shift 3 και τέλος την ασφάλεια, καθώς το σύστημα προσφέρει δυνατότητα εύκολων εκκινήσεων και ελιγμών σε δύσκολες τοπογραφίες.

Πώς ακριβώς όμως επιτυγχάνει την εκκίνηση το Turbo Retarder Clutch; Κατά την εκκίνηση η μία από τις δύο φτερωτές έχει τη λειτουργία της αντλίας και είναι συνδεδεμένη με τον σφόνδυλο. Η δεύτερη φτερωτή έχει τη λειτουργία της τουρμπίνας και είναι συνδεδεμένη με συνδέσμους με τον άξονα του κιβωτίου ταχυτήτων.

Όταν το κιβώτιο έχει νεκρά ταχύτητα και ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί, κινείται ο σφόνδυλος μαζί με τη φτερωτή της αντλίας. Η φτερωτή που λειτουργεί την τουρμπίνα, μαζί με τον άξονα του κιβωτίου ταχυτήτων δεν κινείται. Μόλις πιέσει ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού ο χώρος της φτερωτής γεμίζει με λάδι. Με την αύξηση των στροφών του κινητήρα η φτερωτή της αντλίας μεταδίδει υδροδυναμικά μια περιστροφική δύναμη στην τουρμπίνα θέτοντάς την έτσι σε κίνηση καθώς και τον άξονα του κιβωτίου ταχυτήτων, και κατά συνέπεια το όχημα. Με αυτόν τον τρόπο πραγματοποιείται η εκκίνηση του οχήματος χωρίς να φθείρεται ο ξηρός δίσκος, μεταδίδοντας τη μέγιστη δυνατή ροπή στρέψης του κινητήρα ήδη από τις 1100 σαλ.

Τέλος, η λειτουργία επιβράδυνσης (Retarder) ενεργοποιείται χρησιμοποιώντας τον μοχλό στο δεξιό μέρος του τιμονιού, όπως και με τον συμβατικό επιβραδυντή. Ανάλογα με την επιθυμητή ισχύ πέδησης, ο χώρος της φτερωτής γεμίζει με λάδι. Υδραυλικοί δίσκοι φρενάρουν την τουρμπίνα, η οποία λόγω του λαδιού φρενάρει με τη σειρά της την αντλία επιβραδύνοντας έτσι τον άξονα του κιβωτίου ταχυτήτων και κατά συνέπεια το όχημα, με τη μέγιστη απόδοση πέδησης να φτάνει έως τα 720kW.