Θετικά σχόλια και καλές εντυπώσεις απέσπασε το Mercedes-Benz Tourismo στην πρώτη επίσημη παρουσίασή του επί ελληνικού εδάφους, όπου συνοδεύτηκε με test drive από επαγγελματίες οδηγούς οι οποίοι μας καταθέτουν την άποψή τους σχετικά με την οδική του συμπεριφορά.

Με αφετηρία το ΚΤΕΛ Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, όπου έγινε η παρουσίαση του νέου μοντέλου από τον κ. Δημήτρη Τσάπα διευθυντή πωλήσεων Mercedes-Benz και Setra, το λεωφορείο ακολούθησε διαδρομές εντός και εκτός πόλης, στο οποίο δοκιμάστηκε η απόδοση του κινητήρα, των βελτιωμένων συστημάτων ασφαλείας, του κιβωτίου καθώς και της άριστης δουλειάς που έχει γίνει στο εσωτερικό του.

Με το τρίπτυχο οικονομία, αξιοπιστία, ασφάλεια το οποίο αποτελεί το σήμα κατατεθέν του νέου Tourismo, το επιτυχημένο μοντέλο έρχεται να βάλει γερά θεμέλια στην ελληνική αγορά αποτελώντας ενδιαφέρουσα πρόταση για ιδιοκτήτες ΚΤΕΛ και τουριστικών γραφείων.

O κ. Δημήτρης Τσάπας στην παρουσίαση του λεωφορείου, μεταξύ άλλων τόνισε ότι το νέο Tourismo είναι κατάλληλο για ευρύ φάσμα μεταφορικού έργου και είναι διαθέσιμο σε τρία μήκη αμαξώματος και τέσσερις παραλλαγές, με δύο ή τρεις άξονες και συνολικό μήκος από 12,3 έως 13,9 μέτρα. Το πλάτος του λεωφορείου είναι στα 2,53 μέτρα, το ύψος στα 3,68 μέτρα, με την ψυκτική μονάδα, και τέλος, μπορεί να μεταφέρει από 48 έως 60+1 επιβάτες, ανάλογα με τη διάταξη των καθισμάτων.

Όσον αφορά τους κινητήρες ανέφερε ότι είναι διαθέσιμο με 6κύλινδρες σε σειρά επιλογές 7,7 ή 10,7 λίτρων, με τη χαμηλότερη ιπποδύναμη να είναι στους 354 ίππους και την ισχυρότερη στους 456 ίππους, με μέγιστη ροπή από 1.400 έως 2.200 Nm. Η αεροδυναμική του οχήματος είναι βελτιωμένη και σε συνδυασμό με τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα που εφοδιάζεται, όπως, το προγνωστικό σύστημα Predictive Powertrain Control και το Eco Driver Feedback με εξατομικευμένες συμβουλές για το στυλ οδήγησης, μειώνεται η κατανάλωση. Επιπρόσθετα, σε ταχύτητα άνω των 95 χλμ/ώρα το αμάξωμα χαμηλώνει κατά 20 χιλιοστά, περιορίζοντας την αντίσταση του αέρα. Το διπλό ρεζερβουάρ χωρητικότητας 480 λίτρων εξασφαλίζει αυτονομία πολλών χιλιομέτρων και η δεξαμενή του Ad Blue είναι 40 λίτρων. Επιπλέον, ο κινητήρας συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτοματοποιημένο Mercedes-Benz GO 250-8 PowerShift των οκτώ σχέσεων.

Περνώντας στο εσωτερικό, τονίστηκε ότι το Tourismo διατίθεται σε δυο επιλογές, τη Basic Plus και Comfort Plus με ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με αερανάρτηση, προηγμένα συστήματα πολυμέσων, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT και ψυγείο με χωρητικότητα από 54-67 λίτρα. Το εσωτερικό ύψος βρίσκεται στα 2.014 χιλιοστά που στην πράξη διασφαλίζει εύκολη μετακίνηση των επιβατών, οι οποίοι, κάθονται σε άνετα και εργονομικά καθίσματα, με ρυθμιζόμενα υποβραχιόνια, πλάτες και υποπόδια. Ο ιδιοκτήτης του λεωφορείου μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικές και πολλές επιλογές υφασμάτων για τα καθίσματα, τα τοιχώματα και τις κουρτίνες δημιουργώντας το χώρο της αρεσκείας του. Τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω θολωτό τμήμα της οροφής βρίσκεται οθόνη 19 ιντσών, ενώ, οι πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι παρέχουν οργάνωση και πολλές λύσεις για τους επιβάτες.

Τέλος, στον τομέα της ασφάλειας το νέο Tourismo εξοπλίζεται με τα πιο σύγχρονα συστήματα, όπως το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS), το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας (ESP), το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ASR), το προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEBS), το ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης EBS και υποβοήθησης πέδησης BAS τα οποίαπαρέχουν επιπλέον βοήθεια σε φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Ο λόγος όμως ανήκει στους επαγγελματίες οι οποίοι πέρασαν από το τιμόνι του Tourismo για test drive απολαμβάνοντας όλες τις ανέσεις και πλεονεκτήματά του.

Αναστάσιος Κατσίκας

Έχω λεωφορείο μάρκας Setra, τεχνολογίας Euro 5 και η διαφορά που παρατηρώ από το δικό μου είναι τεράστια και την αισθάνθηκα άμεσα. Έχει ελαφρύ τιμόνι και συνδυάζεται με καλό κόψιμο και αυτό το είδα σε μια μανούβρα που έκανα στο χώρο των ΚΤΕΛ. Στο δρόμο, κινούμενος με μεγάλη ταχύτητα, το τιμόνι έχει ιδανική αίσθηση, καθώς δεν το αισθάνεσαι βαρύ αλλά ούτε και ελαφρύ για να χρειάζεσαι να κάνεις συνεχώς διορθωτικές κινήσεις. Ενώ οδηγούσα με 95 χιλιόμετρα κούνησα το τιμόνι απότομα αριστερά-δεξιά, σαν να ήθελα να αποφύγω κάποιο εμπόδιο και αισθάνθηκα την αποτελεσματικότητα του ESP καθώς μου φρέναρε άμεσα τους τροχούς, αλλά, και η ανάρτησή του είχε εξαιρετική συμπεριφορά. Ο κινητήρας του είναι βελούδινος, ήσυχος και έχει καλές ρεπρίζ. Επίσης, η εκκίνησή του γίνεται ομαλά και δεν ξεκινάει απότομα. Σίγουρα, βελτιωμένη είναι η ορατότητά του, σε αυτό βέβαια βοηθάει ότι το κάθισμα είναι τοποθετημένο πιο ψηλά, και η σωστή θέση των καθρεφτών. Επίσης, η πέδησή του είναι σημαντικά βελτιωμένη, κάτι που είδα τόσο σε απότομα φρεναρίσματα στην εθνική όσο και μέσα στην πόλη. Στο εσωτερικό δεν ακούγονται θόρυβοι και απ’ ότι φαίνεται έχει γίνει καλή δουλειά στο δέσιμο της καρότσας. Με λίγα λόγια θα σας πω ότι το νέο Tourismo είναι πέντε αστέρων.

Αβραάμ Πυρινής

Είναι ένα αυτοκίνητο όνειρο για τον οδηγό και ήταν μια πρωτόγνωρη και ευχάριστη εμπειρία για μένα η οδήγησή του. Είναι πολύ ξεκούραστο στο δρόμο και εξοπλίζεται με πολλά συστήματα ασφαλείας και το σύστημα πέδησης έχει γρήγορη και καλή απόδοση. Είναι άψογο λεωφορείο και κατάλληλο για τη δουλειά μας στα ΚΤΕΛ.

Λάμπρος Σπανάκης

Έμεινα εντυπωσιασμένος από το αυτοκίνητο γιατί έχει πολύ καλή αίσθηση στο τιμόνι και δεν καταλαβαίνεις ότι οδηγείς όχημα με μήκος 12 μέτρα, αλλά είναι σαν να οδηγείς ένα ακριβό επιβατικό αυτοκίνητο. Μου άρεσε ο τρόπος που κινείται, από άποψη τιμονιού, απόδοσης φρένων και αναρτήσεων. Δοκίμασα επικίνδυνους ελιγμούς και δεν αισθάνθηκα ότι βρίσκομαι σε κίνδυνο, χάρη στο εξελιγμένο ESP. Η ορατότητα είναι τέλεια προς όλες τις κατευθύνσεις. Έχει καλό δέσιμο στο εσωτερικό, σε λακκούβες δεν ακούγεται το παραμικρό και ο θόρυβος της μηχανής έχει ελαττωθεί σημαντικά. Δεν μπορώ να βρω κάτι που δεν μου άρεσε, γενικά, είναι καταπληκτικό λεωφορείο.