Τροχοί & TIR

Προ των πυλών τα νέα Ford Trucks

Στην προσπάθειά της να αποκτήσει σταθερή παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά, η Ford Trucks χρειάζεται μία νέα, και κυρίως, μεγαλύτερη καμπίνα. Όλα δείχνουν πως η νέα γενιά βαρέων οχημάτων του κοινοπρακτι
από Gianenrico Griffini | Σάββατο 09/06/2018 - 14:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Στην προσπάθειά της να αποκτήσει σταθερή παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά, η Ford Trucks χρειάζεται μία νέα, και κυρίως, μεγαλύτερη καμπίνα. Όλα δείχνουν πως η νέα γενιά βαρέων οχημάτων του κοινοπρακτικού σχήματος Ford Otosan των Koc and Ford Motor Company είναι σε τελικό στάδιο εξέλιξης, με το λανσάρισμα να επίκειται. Το αυτοκίνητο της φωτογραφίας, αν και με βαρύ ακόμη καμουφλάζ, αποκαλύπτει την αύξηση των διαστάσεων –ιδιαίτερα πλάτους και ύψους– της νέας καμπίνας, η οποία είναι φανερό ότι, προορίζεται για διεθνομεταφορά.

Στρατηγικές επιλογές

Κινητήρας θα είναι ο εξακύλινδρος σε σειρά Euro 6 Ford Ecotorq των 12,7 λίτρων, σε μια νέα εκδοχή, με εκτιμώμενη ισχύ γύρω στα 500 hp, σχεδιασμένος και εξελιγμένος από την ίδια την εταιρεία, και η παγκόσμια πρεμιέρα θα γίνει στην Έκθεση ΙΑΑ στο Αννόβερο, τον προσεχή Σεπτέμβριο και στη συνέχεια, αναμένεται να εμφανιστεί στην έκθεση Transport Show της Αθήνας. Δεν πρόκειται για facelift, αλλά για ολοκαίνουργιο όχημα.

Η καμπίνα θα έχει πλάτος 2,5 μέτρα, και γενικά το (σίγουρα) αυξημένο βάρος επιβάλλει τη χρήση μεγαλύτερων ιπποδυνάμεων –μέχρι στιγμής ο πιο ισχυρός Ecotorq φτάνει στα 480 hp (και 2.500 Nm ροπή).

Η εξέλιξη του κινητήρα κόστισε 100 εκατομμύρια δολάρια, και μαζί με ένα νέο (επίσης σχεδιασμένο από τη Ford Trucks) αυτοματοποιημένο κιβώτιο που θα παρουσιαστεί το 2020 δείχνει την ωρίμαση της στρατηγικής της εταιρείας και το πόσο σοβαρές είναι οι προθέσεις της Ford Otosan, καθώς η εύκολη λύση θα ήταν να πάρουν ≪έτοιμους≫ κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων από οποιονδήποτε Ευρωπαίο προμηθευτή. Κινητήρας και κιβώτιο λοιπόν είναι τα τεχνολογικά νέα από τη νέα σειρά φορτηγών. Η Ford Trucks λοιπόν θα αφήσει σταδιακά τα κιβώτια ZF, όπως ακριβώς έκανε μερικά χρόνια πριν, όταν και σταμάτησε να χρησιμοποιεί τους FPT Cursor κινητήρες. Για το νέο, 12άρι κιβώτιο, στη Ford Otosan εξέλιξαν ταυτόχρονα και το δικό τους λογισμικό (software) για τη λειτουργία του και την αγαστή συνεργασία του με τον Ecotorq. Δεδομένης της συγκυρίας, τα συστήματα αυτόματης διατήρησης εγγύτητας (ACC) και προγνωστικό (PPC) θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένα.

Με λίγα λόγια, ολόκληρη η γραμμή μετάδοσης κίνησης θα κατασκευάζεται πλέον, in-house. Από τα λίγα στοιχεία που επιτρέπει να δούμε το καμουφλάζ, είναι οι αεροδυναμικές περιποιήσεις που έχει δεχθεί η νέα καμπίνα: οι πόρτες εκτείνονται σχεδόν μέχρι το κάτω σκαλοπάτι, η οροφή έχει σχήμα από το οποίο απουσιάζουν οι ακμές και οι γωνίες, και διαθέτει ένα νέο σπόιλερ.

Στο εσωτερικό, λογικά, πέρα από το λογότυπο του κατασκευαστή, αναμένεται να έχει γίνει πλήρης ανακαίνιση. Σήμερα, τα φορτηγά πωλούνται απευθείας από τη Ford σε Αργεντινή και Ν. Αμερική, και από τη Ford Trucks σε Τουρκία, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη (της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης), Μέση Ανατολή, Αφρική και Ρωσία, και η Ford είναι η μοναδική μη ευρωπαϊκή εταιρεία που δείχνει ικανή και αποφασισμένη να διεκδικήσει μερίδιο αγοράς στο πιο κλειστό κλαμπ του κόσμου της Μεταφοράς, δηλαδή την ευρωπαϊκή αγορά.

Στο ίδιο τεύχος #362

PreviousNext