Διανομές με φορτηγά φυσικού αερίου

Δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics του κόσμου, οι UPS και DHL (φωτό), επενδύουν σε οχήματα φυσικού αερίου, αλλά και σε σχετικές υποδομές.

Δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics του κόσμου, οι UPS και DHL, επενδύουν σε οχήματα φυσικού αερίου, αλλά και σε σχετικές υποδομές, προκειμένου να μειώσουν τόσο τα λειτουργικά τους έξοδα, όσο και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των δράσεών τους.

Αναλυτικότερα, η UPS ανακοίνωσε την επένδυση 130 εκ. δολαρίων (περίπου 112 εκ. ευρώ), προκειμένου να κατασκευάσει πέντε ακόμα σταθμούς CNG για την εξυπηρέτηση των οχημάτων του στόλου της, στον οποίο θα προστεθούν πάνω από 700 νέα φορτηγά που θα κινούνται με συμπυκνωμένο φυσικό αέριο. Από τα νέα αυτά φορτηγά, τα 400 θα είναι τράκτορες για επικαθήμενα από τις Freightliner και Kenworth και τα υπόλοιπα τράκτορες για terminals της εταιρείας TICO.

H παραπάνω επένδυση έρχεται να προστεθεί στις προηγούμενες της UPS, η οποία έχει ξοδέψει πάνω από 1 δισ. δολάρια (περίπου 864 εκ. ευρώ) την τελευταία δεκαετία στα εναλλακτικά καύσιμα και στα προηγμένης τεχνολογίας οχήματα. Οι νέοι σταθμοί υδρογόνου θα κατασκευαστούν στις πόλεις Goodyear, Plainfield, Edgerton, Fort Worth και Arlington. Έρχονται να προστεθούν στο δίκτυο της εταιρείας, που αποτελείται από περισσότερους από 50 σταθμούς, οι οποίοι βρίσκονται στις Η.Π.Α., τον Καναδά και το Ην. Βασίλειο.

Η επένδυση σε CNG και LNG είναι άκρως σημαντική για την UPS, στην προσπάθειά της να αυξήσει τη χρήση του ανανεώσιμου φυσικού αερίου, RNG, (γνωστό και ως βιομεθάνιο), το οποίο μειώνει κατά 90% τις εκπομπές που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο. Η UPS, που χρησιμοποίησε πέρσι 56,8 εκ. λίτρα RNG, έχει ως στόχο για το 2020 να διαθέτει ένα όχημα ανά τέσσερα (1/4) που θα κινείται με εναλλακτικά καύσιμα.

Η DHL επιλέγει Iveco Stralis NP

Στο ίδιο μήκος κύματος, η DHL Freight που ανήκει στον όμιλο Deutsche Post DHL Group, απέκτησε στο Βέλγιο τέσσερα Iveco Stralis NP που κινούνται με LNG. Οι 4x2 τράκτορες έχουν μικτό φορτίο 40 τόνων και διαθέτουν δύο δεξαμενές υγροποιημένου φυσικού αερίου, που τους προσδίδουν αυτονομία έως και 1.500 χλμ. Ο κινητήρας έχει ισχύ 400 ίππων και ροπή 1.700 Nm, είναι δηλαδή λίγο πιο αδύναμος από ότι στην έκδοση πετρελαίου που παράγει 450 ίππους ισχύος και 2.100 Nm ροπής. Η χρήση, όμως, φυσικού αερίου μειώνει τις εκπομπές μικροσωματιδίων κατά 99% και τις εκπομπές διοξειδίου του αζώτου κατά 96%. Οι ρύποι CO2, πάλι, περιορίζονται κατά 10%, ενώ με τη χρήση βιομεθανίου μειώνονται κατά 95%, σε σχέση πάντα με τις εκδόσεις πετρελαίου, από τις οποίες μάλιστα οι εκδόσεις LNG είναι και πιο αθόρυβες κατά 50%.

Η UPS ανακοίνωσε την επένδυση 130 εκ. δολαρίων (περίπου 112 εκ. ευρώ), προκειμένου να κατασκευάσει πέντε ακόμα σταθμούς CNG για την εξυπηρέτηση των οχημάτων του στόλου της, στον οποίο θα προστεθούν πάνω από 700 νέα φορτηγά που θα κινούνται με συμπυκνωμένο φυσικό αέριο.
Από τα νέα φορτηγά της UPS, τα 400 θα είναι τράκτορες για επικαθήμενα από τις Freightliner και Kenworth και τα υπόλοιπα τράκτορες για terminals της εταιρείας TICO.
Η DHL Freight που ανήκει στον όμιλο Deutsche Post DHL Group, απέκτησε στο Βέλγιο τέσσερα Iveco Stralis NP που κινούνται με LNG.

Στο ίδιο τεύχος: