Με ποιότητα που διαρκεί και σχεδιασμένο με γνώμονα την αξιοπιστία, την ασφάλεια και την ισχύ, το Ford Ranger καταγράφει συνεχόμενη αύξηση πωλήσεων και η πιο πλούσια έκδοση, η Wildtrak, συναρπάζει με την άνεση και την πολυτέλειά της. Συνδυάζοντας χαρακτηριστικά γρήγορων επιβατικών στο δρόμο, αξεπέραστες εκτός δρόμου δυνατότητες και αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες, αποτελεί μια σοβαρή πρόταση τόσο για τον ιδιώτη που επιθυμεί να περάσει ευχάριστα τον ελεύθερο χρόνο του όσο και για τον επαγγελματία που θέλει να μεταφέρει τα εμπορεύματά του.

Το παραλαμβάνουμε από τις εγκαταστάσεις της Ν.Αναστασίου Α.Ε., επίσημος έμπορος Ford στη Λάρισα, το φορτώνουμε ροδάκινα στο χωριό Αργυροπούλι και στη συνέχεια ανεβαίνουμε σε υψόμετρο 1.650 μέτρων, λίγο πριν την κορυφή του Κισσάβου. Ακολουθήστε μας και γνωρίστε από κοντά την πορτοκαλί δύναμη.

Κίνηση στα χωράφια

Η κίνηση μέσα στα χωράφια γίνεται πολύ αργά, περίπου 5 χλμ./ ώρα και παρατηρούμε ότι το αυτόματο κιβώτιο συμπεριφέρεται άψογα, χωρίς απότομες εκκινήσεις και με προοδευτική επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού. Το τιμόνι έχει καλό κόψιμο και στις μανούβρες σημαντική βοήθεια προσφέρει η κάμερα οπισθοπορείας η οποία προβάλλει στην κεντρική οθόνη τον χώροπίσω από το όχημα.

Οι καθρέφτες έχουν μεγάλες επιφάνειες με αυξημένη θέα περιμετρικά. Έτσι, ο οδηγός έχει άμεση οπτική επαφή με το τελείωμα του καπό στην μπροστινή πλευρά και αυτό τον βοηθάει όταν ανεβαίνει απότομες ανηφόρες ή όταν επιχειρεί αναστροφή σε στενά σημεία.

Φόρτωμα ροδάκινων

Από τα πρώτα σημαντικά πλεονεκτήματα που σημειώνουμε για το Wildtrak σε σχέση με τα οχήματα του ανταγωνισμού είναι το μακρύ μήκος της καρότσας στα 1. 685 χιλιοστά. Το πλάτος της είναι 1.560 χιλιοστά, το οποίο περιορίζεται στους θόλους των τροχών στα 1.139 χιλιοστά και το ύψος των πλαϊνών τοιχωμάτων είναι στα 511 χιλιοστά. Το κατώφλι φόρτωσης είναι στα 835 χιλιοστά.

Η καρότσα προστατεύεται από πλαστικό κάλυμμα, ιδιαίτερα ανθεκτικό για να μην προκαλούνται φθορές από τα εμπορεύματα. Τη συγκράτηση των φορτίων αναλαμβάνουν έξι κρίκοι πρόσδεσης φορτίου, τρεις από κάθε πλευρά, και επιπλέον για τη διευκόλυνση στις βραδινές εργασίες διατίθεται παροχή ρεύματος στην αριστερή πλευρά. Συνολικά φορτώσαμε 13 κλούβες (με διαστάσεις 0,52 εκατοστά μήκος Χ 0,30 ύψος Χ 0,34 πλάτος) και διαπιστώσαμε ότι ανάμεσα στους θόλους των τροχών χωράνε άνετα τρεις κλούβες. Στην επόμενη σειρά (στη μέση της καρότσας) τοποθετήσαμε άλλες τρεις κλούβες και στο τέλος δυο σε οριζόντια θέση.

Γρήγορο στο δρόμο-Ανάβαση στον Κίσσαβο

Ένα από τα βασικά γνωρίσματα του κινητήρα του Ford Ranger Wildtrak είναι η ικανότητά του να το κινεί γρήγορα και να πιάνει με χαρακτηριστική ευκολία υψηλή ταχύτητα. Οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται περίπου στις 2.000 σ.α.λ, με το δείκτη του στροφόμετρου να πέφτει ομαλά στις 1.500 σ.α.λ. Με 5η σχέση στο κιβώτιο, 72 χλμ./ώρα και 1.550 σ.α.λ πιέζουμε απότομα το γκάζι, κατεβάζει σε 4η στις 2.900 σ.α.λ και μέσα σε έξι δευτερόλεπτα πιάνει τα 100 χλμ/ώρα. Στη συνέχεια με 5η σχέση, 90 χλμ/ώρα και με 1.500 σ.α.λ πιέζουμε πάλι δυνατά το γκάζι, κατεβάζει μια σχέση στο κιβώτιο και σε επτά δευτερόλεπτα πιάνει τα 120 χλμ./ώρα.

Ξεκινούμε την ανάβαση από το Συκούριο Λάρισας σε υψόμετρο 140 μέτρων, προς το καταφύγιο Κισσάβου στα 1.640 μέτρα, σε μια διαδρομή με μεγάλη υψομετρική διαφορά και με πολλές στροφές-πέταλα. Οι αλλαγές στο κιβώτιο αφορούν τη δεύτερη, τρίτη και τέταρτη σχέση και παρατηρούμε ότι ο κινητήρας γίνεται σβέλτος από τις 1.500 σ.α.λ και παράλληλα ότι σε αυτό το εύρος στροφών δεν κρεμάει.

Σε δεξιά απότομη ανηφορική στροφή μπήκαμε με τρίτη σχέση στο κιβώτιο και μόλις οι στροφές έπεσαν περίπου στις 1.480 το κιβώτιο κατέβασε αστραπιαία μια σχέση, δευτέρα, χωρίς να παρατηρηθεί απώλεια ισχύος και γενικότερα το κιβώτιο αξιοποιεί πάντα άριστα το ωφέλιμο φάσμα του κινητήρα. Μεγάλες κλίσεις (βιράρισμα) στο αμάξωμα παρατηρήσαμε μόνο όταν μπήκαμε με πολλά χιλιόμετρα σε κλειστές στροφές, αλλά ακόμη και σε τέτοιες καταστάσεις διατηρήσαμε τον έλεγχο του οχήματος, ενώ το πρόγραμμα ευστάθειας επενέβη αποτελεσματικά αρκετές φορές. Τέλος, εξαιρετική δουλειά έχει γίνει στην ηχομόνωση με αποτέλεσμα να μην περνούν ενοχλητικοί θόρυβοι στο εσωτερικό.

Εκτός δρόμου δυνατότητες

Το πραγματικό τερέν του Ford Ranger Wildtrak είναι εκτός δρόμου σε δύσκολες και αφιλόξενες διαδρομές. Εκεί εμφανίζει__τον πραγματικό σκληροτράχηλο χαρακτήρα του. Γι’ αυτό το λόγο το κάλυμμα προστασίας του κινητήρα, του κιβωτίου και του ρεζερβουάρ είναι κατασκευασμένο από σκληρό υλικό για να περιορίζει αισθητά τον κίνδυνο ζημιών κατά τη χρήση σε ανώμαλο έδαφος. Η απόσταση από το έδαφος είναι 229 χιλιοστά, η γωνία προσέγγισης και διαφυγής (μπροστινός πρόβολος) στις 28 μοίρες και η γωνία ράμπας (πίσω πρόβολος) στις 25 μοίρες. Επίσης, με εξαιρετικό βάθος διέλευσης στα 80 εκατοστά το Ranger μπορεί να ξεπεράσει τα συνήθη υδάτινα εμπόδια.

Σύμμαχος στις εκτός δρόμου διαδρομές είναι οι κοντές σχέσεις του κιβωτίου οι οποίες βοηθούν σε δύσκολα περάσματα, ενώ η ανάρτησή του έχει μεγάλη διαδρομή και δεν τερματίζει εύκολα, προσφέροντας παράλληλα βελτιωμένη ευστάθεια. Για καλύτερη πρόσφυση στο οδόστρωμα επιλέγουμε την τετρακίνηση, ενώ για να διασχίσουμε ανηφόρα με κλίση πάνω από 18% σε χωματόδρομο γεμάτο λακκούβες, περιστρέφουμε το διακόπτη στη λειτουργία 4L, όπου ο κινητήρας κρατάει χαμηλές στροφές, λίγο πάνω από το ρελαντί. Στην πράξη, με τη λειτουργία αυτή το όχημα κινείται με ελάχιστα χιλιόμετρα, και σε συνδυασμό με το κλείδωμα του διαφορικού καταφέρνει με ευκολία να ξεπερνάει κάθε εμπόδιο. Στον αντίποδα, στις κατηφόρες επιλέξαμε το σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης Hill Descent Control το οποίο ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα, σε συνθήκες εκτός δρόμου, φρενάροντας το αυτοκίνητο αποτελεσματικά, με την ταχύτητα να μην περνάει τα 2 χλμ./ώρα.

Συστήματα ασφαλείας

Για την προστασία του οδηγού και των επιβατών το Ranger εξοπλίζεται με τα πιο προηγμένα και κορυφαία συστήματα ασφαλείας, όπως τo ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας ( Electronic Stability Control) το οποίο παρακολουθεί συνεχώς τη συμπεριφορά του οχήματος και βοηθά να διατηρεί ο οδηγός τον έλεγχο σε δύσκολες και επικίνδυνες καταστάσεις. Το σύστημα Traction Control αν ανιχνεύσει τη διολίσθηση των τροχών σε χαμηλές ταχύτητες, κατανέμει περισσότερη ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Επίσης, με το Emergency Brake Assist αρχίζουν να αναβοσβήνουν αυτόματα τα αλάρμ όταν το όχημα φρενάρει απότομα. Το Roll Stability Control εντοπίζει αν υπάρχει κίνδυνος ανατροπής ενεργοποιώντας κατάλληλα το ESC για αποκατάσταση της ευστάθειας. Το σύστημα Trailer Sway Control αν ανιχνεύσει κίνδυνο αναδίπλωσης του ρυμουλκούμενου μειώνει τη ροπή στον κινητήρα και κατανέμει ανάλογα την ισχύ της πέδησης σε κάθε τροχό για αποκατάσταση του ελέγχου. Τέλος, εφοδιάζεται με αερόσακους οροφής, μετωπικούς και πλευρικούς καθώς και γόνατων οδηγού.

Δυναμική εμφάνιση

Το Ranger παραμένει ένα ξεχωριστό όχημα στο δρόμο, με πολύ καλή συναρμογή και εξαιρετικής ποιότητας υλικά. Τα βασικά χαρακτηριστικά της έκδοσης Wildtrak είναι οι ζάντες αλουμινίου κράματος 18 ιντσών με φρεζαριστό φινίρισμα και η μάσκα εμπρός σε χρώμα Titanium, όπως και το χαλύβδινο σκαλοπάτι στον πίσω προφυλακτήρα. Τα πλαϊνά σκαλοπάτια φέρουν πλαστική επένδυση και μεταλλικά ένθετα διακοσμητικά με σαγρέ φινίρισμα. Οι λαβές θυρών και πόρτας της καρότσας είναι επίσης σε χρώμα Titanium και οι ράγες οροφής είναι με φινίρισμα αλουμινίου. Τέλος, οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν ενσωματωμένα φλας και φώτα εδάφους.

Καμπίνα με πολλές ανέσεις

Η χρηστικότητα και ο επαγγελματικός χαρακτήρας του Range συνδυάζονται με την άνεση και την πολυτέλεια στην έκδοση Wildtrak. Όπως στην εξωτερική του εμφάνιση, έτσι και στο εσωτερικό της καμπίνας διαθέτει κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά που το κάνουν ξεχωριστό θυμίζοντας τα επιβατικά τελευταίας γενιάς του κατασκευαστή. Η διπλή οθόνη TFT στον κεντρικό πίνακα οργάνων παρέχει πλήρη ενημέρωση στον οδηγό σχετικά με την κατάσταση του οχήματος. Η προηγμένη τεχνολογία αναγνώρισης φωνής του SYNC 3 επιτρέπει τον φωνητικό έλεγχο τηλεφώνου, ηχοσυστήματος, εφαρμογών, δορυφορικής πλοήγησης και κλιματισμού, μέσω της οθόνης αφής 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα. Για την ψυχαγωγία η μουσική αναπαράγεται μέσω ραδιοφώνου, δίσκοCD και εξωτερικών συσκευών συνδεδεμένων στις υποδοχές USB. Το τιμόνι είναι δερμάτινο με ραφή Wildtrak όπως επίσης δερμάτινη επένδυση υπάρχει και στο ταμπλό. Τέλος, οι μοκέτες δαπέδου φέρουν επίσης το λογότυπο Wildtrak όπως και η επένδυση των καθισμάτων.

Στο δια ταύτα, το Ford Ranger Wildtrak, με σχεδίαση που εντυπωσιάζει, διαθέτει όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά για άνετα ταξίδια καθώς και αυξημένο χώρο φόρτωσης για τις επαγγελματικές υποχρεώσεις.