Τροχοί & TIR

Οι πρεμιέρες της Schmitz Cargobull

Στο Βερολίνο, στη μονάδα κατασκευής των νέων Van Bodies για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα της Schmitz Cargobull έγινε η καθιερωμένη ανά διετία συνέντευξη Τύπου της εταιρείας για τις καινοτομίες που θ
από Βασίλης Δαραμούσκας | Κυριακή 01/07/2018 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Στο Βερολίνο, στη μονάδα κατασκευής των νέων Van Bodies για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα της Schmitz Cargobull έγινε η καθιερωμένη ανά διετία συνέντευξη Τύπου της εταιρείας για τις καινοτομίες που θα επιδείξει στην προσεχή Έκθεση ΙΑΑ στο Αννόβερο, τον Σεπτέμβριο.

Με τα κύρια προϊόντα της να παρουσιάζονται σε εκδόσεις νέας γενιάς, ή να έχουν δεχθεί σημαντικές αναβαθμίσεις, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τρέιλερ της Ευρώπης δείχνει να μην επαναπαύεται στις δάφνες του. Το 2017 ήταν η χρονιά των ρεκόρ για τη Schmitz Cargobull: το οικονομικό έτος 2017/2018 και συγκεκριμένα από 1 Απριλίου 2017 έως 31 Μαρτίου 2018 όπως το «μετράει» η εταιρεία, ο τζίρος έφτασε τα 2,2 δισ. ευρώ με παραγωγή πάνω από 61.000 μονάδες.

Το μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη, ένα αξιοθαύμαστο 25% σε όλες τις κατηγορίες, παραμένει επίδοση απλησίαστη από οποιονδήποτε ανταγωνιστή.

Νέος θάλαμος S.KO COOL

Μία από τις πιο σημαντικές πρεμιέρες αφορά στον ψυκτικό θάλαμο S.KO Cool ένα από τα πιο δημοφιλή επικαθήμενα της εταιρείας. Από κοντά, ο νέος θάλαμος είναι εντυπωσιακός και επιβεβαιώνει πόσο πολύ ο κατασκευαστής δίνει έμφαση και στην αισθητική –έχει «καθαρίσει» οπτικά, και δείχνει πολύ μοντέρνο. Αυτό που μαρτυρά άμεσα πως έχουμε να κάνουμε με νέο μοντέλο είναι ο σχεδιασμός των πλαϊνών προφυλακτήρων λίγο πριν από τον πρώτο άξονα του θαλάμου. Ολόκληρο το εμπρός μέρος είναι νέας σχεδίασης, η μόνωση είναι τώρα ανώτερη, υπάρχουν νέες πλάκες για προστασία από ζημιές στο σημείο ζεύξης με το πέταλο, και νέα επένδυση σε όλη την έκταση του δαπέδου. Αλλά, οι μηχανικοί δεν έμειναν εκεί, καθώς ακόμη και το σύστημα προστασίας κατά την προσέγγιση στις ράμπες –Dynamic Ramp Protection (DRP)– είναι άρδην βελτιωμένο, ικανό να απορροφήσει ακόμη πιο δυνατές προσκρούσεις, αν πάθει ζημιά μπορεί να αντικατασταθεί τμηματικά, και ζυγίζει επίσης λιγότερο –αρκετά λιγότερο, 60 κιλά για την ακρίβεια.

Ο υπεύθυνος ανάπτυξης προϊόντων μάς είπε να περιμένουμε στο Αννόβερο και ένα πρωτότυπο όχημα με επαναστατική μέθοδο ανακυκλοφορίας του αέρα στο εσωτερικό του θαλάμου. Ολοκαίνουργιο είναι και το δάπεδο, με μακρά εκτιμώμενη διάρκεια ζωής, ενσωματωμένες ράγες για ασφάλιση του φορτίου, και ειδική διαμόρφωση, ώστε αν τυχόν βρεθεί νερό στον θάλαμο, η απόψυξη και απομάκρυνσή του να γίνει γρήγορα και με ευκολία.

Schmitz Cargobull S.CU

Το ψυκτικό μηχάνημα θερμοκρασίας, SKO, κατασκευής της ίδιας της Schmitz, έχει αναδειχθεί σε μεγάλο εμπορικό σουξέ της εταιρείας, και στην επόμενη ΙΑΑ θα κάνει πρεμιέρα η επόμενη γενιά. Το μηχάνημα έχει εξελιχθεί και κατασκευάζεται από την ίδια τη Schmitz και τώρα περνά στη δεύτερη γενιά του με ισχύ 19 kW υπερκαλύπτοντας την τελευταία νόρμα Stage V που τίθεται σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2019. Ο κινητήρας είναι με ψεκασμό common rail τελευταίας γενιάς και έχει όλες τις προδιαγραφές για μειωμένη κατανάλωση, ακριβέστατη διαχείριση της θερμοκρασίας και υψηλή ψυκτική απόδοση.

Το ψυκτικό μηχάνημα ζυγίζει τώρα 50 κιλά λιγότερο και παράγει λιγότερο θόρυβο κατά τη λειτουργία του. Η διαφορά με το προηγούμενο μοντέλο έγκειται επίσης στο «συμμάζεμα» διαφόρων εξαρτημάτων και την απαλοιφή της περιπλοκότητας. Η κυκλοφορία του ψυχρού αέρα είναι τώρα πιο ομαλή και ο οδηγός μπορεί εύκολα να ρυθμίσει την κατανομή της και την επιθυμητή θερμοκρασία. Αυτό πάντως που σίγουρα θα εκτιμήσουν οι πελάτες, είναι το νέο μικρό ψηφιακό μόνιτορ για τον έλεγχο του θαλάμου, με μεγαλύτερη γραμματοσειρά και πιο έντονο κοντράστ. Με την ψηφιοποίηση κάθε κρίκου της Μεταφοράς, θα ήταν παράλειψη η μη διάθεση κάποιας εφαρμογής για τον έλεγχο του ψυκτικού μηχανήματος μέσω κινητού τηλεφώνου, και η Schmitz Cargobull διαθέτει τώρα ένα app με το οποίο μπορείς από το κινητό να ρυθμίσεις θερμοκρασία, μέχρι και να κλειδώσεις τον θάλαμο.

«Κουρτίνα» S.CS με Power Curtain

Η Schmitz Cargobull είναι επίσης συνώνυμη της ποιότητας σε επικαθήμενα-κουρτίνες, και με τη νέα σειρά S.CS με σύστημα Power Curtain που θα δείξει στο Αννόβερο, απευθύνεται σε ιδιοκτήτες και εταιρείες που πέρα από τα συνήθη οφέλη, θέλουν να μειώσουν δραστικά και τους χρόνους φορτοεκφόρτωσης. Η κάθε πλευρά της κουρτίνας απασφαλίζεται και αναδιπλώνεται στην κυριολεξία με το ένα χέρι, και σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρείας, συνήθως αρκούν μόλις 35 δευτερόλεπτα για την όλη διαδικασία.

Για να αναδιπλώνονται τα πλαϊνά, η μόνη λύση ήταν να καταργηθούν τα πλαϊνά πηχάκια. Αυτό όμως, διόλου δεν επηρεάζει τη δομική σταθερότητα του συνόλου, το οποίο συνοδεύεται με το πιστοποιητικό DIN EN 12642 Code XL χάρη στη χρήση λωρίδων αραμιδίου και ατσάλινου σύρματος μέσα στον μουσαμά. Επιπλέον, υπάρχει ειδική μέριμνα για προστασία έναντι κακόβουλων ενεργειών –ο μουσαμάς αντέχει ακόμη και σε προσπάθεια παραβίασης με πολύ αιχμηρά αντικείμενα.

Από εκεί και πέρα, η μεγάλη S.CS MEGA «κουρτίνα» θα διατίθεται με απόβαρο μειωμένο κατά 300 κιλά, με την έκδοση με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού να μην ξεπερνά τα 6.290 κιλά σε απόβαρο. Το άλλο μοντέλο επικαθήμενου-«κουρτίνας» της Schmitz Cargobull, η S.CS Universal, θα παρουσιαστεί σε μία αναβαθμισμένη εκδοχή με απόβαρο λίγο κάτω από τους 6 τόνους, με πιστοποιητικό DIN EN 12642 Code XL και τους νέου σχεδιασμού πλαϊνούς προφυλακτήρες.

Κλείνοντας την αναφορά μας στα μεγάλα επικαθήμενα της Schmitz, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, δεν είδαμε σε κανένα σημείο της παρουσίασης, ή στα οχήματα που είχαν συγκεντρωθεί, ήταν τα περίφημα «tail fins» τα αεροδυναμικά βοηθήματα ουράς σαν φέρινγκ. Την τελευταία πενταετία, έχει γίνει πολύς λόγος για τη χρησιμότητά τους, και όλοι οι κατασκευαστές τρέιλερ τα προσφέρουν, εκτός όμως από την Αγγλία, μπορεί να περάσουν εβδομάδες μέχρι να δεις κάποιο όχημα εξοπλισμένο με αυτά, σε οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρώπης.

Εμπόδιο, δεν είναι η νομοθεσία, αφού πλέον τα επιτρέπει. Ρωτήσαμε λοιπόν, τον υπεύθυνο Έρευνας & Εξέλιξης τι ακριβώς συμβαίνει: «Αν και με αποδεδειγμένη μείωση στην κατανάλωση γύρω στο 3 με 4% και κόστος αγοράς γύρω στα 1.500 ευρώ, θα περίμενες να είναι περιζήτητα, αφού η απόσβεση θα ήταν θέμα μηνών, στην πραγματικότητα είναι στα… αζήτητα. Αυτό συμβαίνει γιατί οι ιδιοκτήτες θεωρούν πως θα σπάσουν την πρώτη φορά που θα κάνει όπισθεν ο οδηγός χωρίς να υπολογίσει το έξτρα μήκος, κι έπειτα, όταν είσαι σταματημένος υποχρεούσαι να τα αναδιπλώνεις γιατί υπάρχει παράβαση μήκους. Οπότε, η μοίρα τους αποδείχθηκε προδιαγεγραμμένη».

Προληπτική συντήρηση και τηλεματική

Η Schmitz Cargobull εξελίσσεται ταχέως σε κατασκευαστή πλήρους φάσματος, και δεν αναφερόμαστε μόνο στους δικής της κατασκευής άξονες ή τα ψυκτικά μηχανήματα. Στην ΙΑΑ 2018 θα δούμε ένα νέο σύστημα προληπτικής συντήρησης και ένα πλέγμα ψηφιακών υπηρεσιών που θα καθιστούν δυνατή την εκπαίδευση σε συνθήκες εικονικής πραγματικότητας τεχνικών σε κάθε σημείο σέρβις της εταιρείας ανά τον πλανήτη, καθώς και τη δυνατότητα προληπτικής συντήρησης μέσω διαγνωστικών μηχανημάτων.

Σκοπός είναι, αν υπάρχει θέμα π.χ., σε ένα επικαθήμενο στην Ελλάδα, να μπορεί το τοπικό συνεργείο να συνδεθεί σε πραγματικό χρόνο με τα κεντρικά στη Γερμανία με εικόνα και ήχο για ακρίβεια στην επιδιόρθωση ή τη συντήρηση. Όλα αυτά γίνονται εφικτά μέσω της νέας μονάδας (hardware) τηλεματικής CTU-3 που συνδυάζεται με έξτρα αισθητήρες.

Η Schmitz λανσάρει το SmartTrailer κόνσεπτ το οποίο δικτυώνει όλους τους σένσορες του οχήματος σε μία μόνο μονάδα, είτε πρόκειται για την πίεση των ελαστικών, τις πόρτες, το σύστημα κλειδώματος ή των εκτυπωτή θερμοκρασιών. Η νέα μονάδα περιλαμβάνει και ασύρματο LAN με καταγραφικό θερμοκρασίας οπότε οι μεταφορείς αν παραγγείλουν τον εκτυπωτή της εταιρείας γλυτώνουν από τα πανάκριβα εξωτερικά καταγραφικά. Η διαδικτυακή πύλη (portal) TrailerConnect 2.0 προσφέρει τέλος στους πελάτες, σε μία οθόνη, την τοποθεσία του οχήματος, τη χιλιομετρική απόσταση που έχει καλυφθεί και άλλα στοιχεία.

V.KO για van

Η Schmitz Cargobull με την έναρξη λειτουργίας της γραμμής παραγωγής στο Βερολίνο για θαλάμους για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, κάλυψε το τελευταίο κενό που υπήρχε στη γκάμα της. Στο εργοστάσιο που είδαμε στο Βερολίνο, όλα είναι έτοιμα, ώστε σε πλήρη ανάπτυξη να κατασκευάζονται 7.500 μονάδες σε ετήσια βάση. Ειδική μέριμνα έχει δοθεί για να κατασκευάζεται οποιαδήποτε έκδοση το αργότερο σε 14 ημέρες και να καταλήγει στον πελάτη, είτε αυτός είναι κατασκευαστής van, ή αμαξοποιός που θα προβεί σε περαιτέρω εργασίες.

Κάθε V.KO Dry θάλαμος ξεκινάει σε μορφή κιτ, αποτελούμενος από GRP πάνελ, τα οποία παράγονται επιτόπου. Τα πάνελ εντός τους έχουν αφρώδες PU, άρα είναι ελαφριά, ανθεκτικά και με πάχος μόλις 20 χιλιοστά. Κάθε θάλαμος έχει δίφυλλη πόρτα πίσω ως τμήμα του στάνταρ εξοπλισμού ενώ μπορεί να τοποθετηθεί και σκάλα από το εργοστάσιο. Τα πάνελ, όπως και τα προφίλ αλουμινίου μπορούν να παραγγελθούν σε διάφορες χρωματικές αποχρώσεις του άσπρου.

Τα φώτα θέσης/όγκου εμπρός και πίσω, όπως και το τρίτο φως «στοπ» είναι ενσωματωμένα και άρα προστατευμένα μέσα στα αλουμινένια προφίλ ενώ, υπάρχει προεγκατεστημένη ηλεκτρική καλωδίωση. Στο εσωτερικό του θαλάμου υπάρχει φως LED με αισθητήρα κίνησης. Κάθε V.KO Dry συνοδεύεται από πιστοποιητικό DIN EN 12642, και φυσικά τη μέγιστη δυνατή διαθεσιμότητα ανταλλακτικών σε 1.700 σημεία στην Ευρώπη.

Διαβάστε επίσης

Η BYD έλαβε μέρος με τέσσερα ηλεκτρικά μοντέλα της, κατάλληλα  για αστικές και υπεραστικές μεταφορές.

Το αστικό λεωφορείο VDL CITEA LF-122 με μπαταρίες χωρητικότητας 490 kWh.

scania

Ο κ. Roland W. Schacht,  Regional Director  Κεντρικής Ευρώπης,  Schmitz Cargobull

PreviousNext