Τροχοί & TIR

V6 κινητήρας για την X-Class

Με έναν νέο πανίσχυρο εξακύλινδρο κινητήρα εφοδιάζεται το επιτυχημένο PickUp της Mercedes-Benz, η X-Class, που πλέον η ιπποδύναμή του εκτοξεύεται στους 258 ίππους, με ακόμα υψηλότερη ροπή και μόνιμη
από Παύλος Μαυρομύτης | Πέμπτη 26/07/2018 - 21:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Με έναν νέο πανίσχυρο εξακύλινδρο κινητήρα εφοδιάζεται το επιτυχημένο PickUp της Mercedes-Benz, η X-Class, που πλέον η ιπποδύναμή του εκτοξεύεται στους 258 ίππους, με ακόμα υψηλότερη ροπή και μόνιμη τετρακίνηση. Διατηρώντας αναλλοίωτα τα βασικά χαρακτηριστικά της με άνετους εσωτερικούς χώρους, διευρυμένες διαστάσεις στο χώρο φόρτωσης και σκληροτράχηλο χαρακτήρα σε εκτός δρόμου διαδρομές, η X-Class με τον νέο V6 κινητήρα ισχυροποιεί ακόμη περισσότερο τη θέση της στην κατηγορία.

Πώς είναι η λειτουργία του V6; Ποιο είναι το φάσμα απόδοσής του; Πώς συμπεριφέρεται σε δύσκολα εδάφη; Ποια τα βασικά πλεονεκτήματά του και ποια η συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic Plus; Οδηγούμε την X-Class στους δρόμους της Σλοβενίας και απαντούμε στα παραπάνω ερωτήματα. Ακολουθήστε μας και γνωρίστε το γερμανικό θηρίο.

Κινητήρας υπερδύναμη!

Η είδηση για την X-Class είναι ο νέος υπερτροφοδοτούμενος V6 κινητήρας των 2.987 κ.εκ που αποδίδει ισχύ 258 ίππων στις 3.400 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 550 Νm από τις 1.400-3.200 σ.α.λ.. Τα βασικά χαρακτηριστικά του κινητήρα περιλαμβάνουν τον ελαφρύ σχεδιασμό του, τον υπερσυμπιεστή ενός σταδίου με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας για καλύτερη απόκριση καθώς και τα καινοτόμα πιστόνια χάλυβα της Mercedes-Benz που φέρουν προστατευτικό περίβλημα αλουμινίου με επένδυση χιτωνίου κυλίνδρου τεχνολογίας NANOSLIDE. Ο κινητήρας συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic Plus το οποίο επιτυγχάνει αλλαγές σε χαμηλό εύρος στροφών μειώνοντας έτσι τα επίπεδα θορύβου και βελτιώνοντας την οικονομία στην κατανάλωση.

Αν ο οδηγός θέλει να κάνει χειροκίνητα τις αλλαγές το επιτυγχάνει μέσω των ειδικών χειριστηρίων (paddles) στην κολώνα του τιμονιού (από δεξιά ανεβάζει και από αριστερά κατεβάζει σχέσεις). Η επιτάχυνση 0-100 έρχεται σε 7,5 δτλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 205 χλμ/ώρα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή η κατανάλωση καυσίμου ορίζεται στα 9 λίτρα στα 100 χλμ. και οι εκπομπές C02 στα 237g/km.

Σύστημα Dynamic Select που προσαρμόζει το στυλ οδήγησης

Στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων Χ 350 d είναι διαθέσιμο το σύστημα Dynamic Select το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε διαφορετικούς τρόπους εκμετάλλευσης της απόδοσης του κινητήρα, ανάλογα με το δικό του οδηγικό στυλ. Η λειτουργία Comfort ενεργοποιείται αυτόματα όταν ξεκινά ο κινητήρας και παρέχει ήρεμη επιτάχυνση και χαρακτηριστικά άνετης οδήγησης. Όταν ο οδηγός θέλει να επιτύχει οικονομία τότε επιλέγει τη λειτουργία Eco όπου οι αλλαγές γίνονται σε χαμηλότερο εύρος στροφών.

Όταν οι ανάγκες της οδήγησης γίνονται πιο απαιτητικές και πρέπει το όχημα να κινηθεί γρηγορότερα τότε ιδανική επιλογή είναι η λειτουργία Sport. Με αυτήν ο κινητήρας ανταποκρίνεται πιο άμεσα στο πάτημα του γκαζιού και το αυτόματο κιβώτιο χρησιμοποιεί ολόκληρο το εύρος των στροφών του κινητήρα για να αλλάζει σχέσεις. Αν πάλι ο οδηγός επιθυμεί να έχει τον απόλυτο έλεγχο στις αλλαγές τότε επιλέγει τη χειροκίνητη λειτουργία (Manual) ανεβάζοντας/κατεβάζοντας σχέσεις από τα χειριστήρια στο τιμόνι. Τέλος, για οδήγηση σε δύσκολα εδάφη ιδανική είναι η off road λειτουργία όπου οι αλλαγές, ειδικά στις πρώτες σχέσεις, γίνονται σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Η λειτουργία Start/Stop είναι διαθέσιμη σε όλες τις λειτουργίες, εκτός από την off road.

Μόνιμη τετρακίνηση

Από τα σημαντικά στοιχεία της X 350 d είναι η μόνιμη τετρακίνηση. Το διαφορικό κατανέμει τη δύναμη μετάδοσης κίνησης μεταξύ του εμπρόσθιου και πίσω άξονα σε σταθερή κατανομή ροπής 40-60, εξασφαλίζοντας βελτιωμένη πρόσφυση.

Επιπρόσθετα υπάρχουν τρεις τρόποι οδήγησης: λειτουργία 4ΜΑΤ για αυξημένη δυναμική του οχήματος, 4Η για βελτιωμένη έλξη εκτός δρόμου και 4L για σκληρό έδαφος. Επιπλέον, με το κλείδωμα του διαφορικού επιτυγχάνονται καλύτερες επιδόσεις εκτός δρόμου.

Συστήματα ασφαλείας

H Χ-Class διαθέτει μια ολοκληρωμένη σειρά χαρακτηριστικών άνεσης και ασφάλειας, όπως το ιδιαίτερα ανθεκτικό αμάξωμα, η δομή του οποίου είναι τέτοια ώστε να απορροφά τις προσκρούσεις. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επτά αερόσακοι και το σύστημα πρόσδεσης i-Size για δυο παιδικά καθίσματα. Η ενεργητική ασφάλεια αυξάνεται χάρη στην ενεργή υποβοήθηση φρεναρίσματος και την υποβοήθηση σημάτων κυκλοφορίας. Επιπλέον, με την ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας ο οδηγός ειδοποιείται με οπτικά μέσα κάθε φορά που θέλει να αλλάξει λωρίδα και δεν έχει προσέξει τα υπόλοιπα οχήματα που κινούνται δίπλα του.

Στο δρόμο με την X-Class

Οδηγήσαμε την X-Class σε δύο διαφορετικές διαδρομές, περίπου για 100 χλμ. πρώτα σε ασφάλτινη και εν συνεχεία σε χωματόδρομο και σε δύσκολη off road πίστα. Ξεκινούμε από το κέντρο της Λουμπλιάνας για να κινηθούμε μέσω του αυτοκινητόδρομου σε επαρχιακό οδικό δίκτυο της Σλοβενίας. Η ορατότητα από τη θέση οδήγησης είναι εξαιρετική προς όλες τις πλευρές και οι κάθετες εμπρός κολώνες δεν ενοχλούν. Το επίπεδο εξοπλισμού τόσο της Progressive όσο και της Power είναι πλούσιο και αναμένεται να ικανοποιήσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς πελάτες.

Όπως αναφέραμε υπάρχουν πέντε διαθέσιμες λειτουργίες οδήγησης, Comfort, Eco, Sport, Manual και off road. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης μπορεί να προσαρμοστεί και η λειτουργία του κινητήρα. Για παράδειγμα στον αυτοκινητόδρομο που θέλαμε μέση ωριαία ταχύτητα 100 χλμ/ώρα επιλέξαμε τη λειτουργία Eco.

Οι αλλαγές των σχέσεων στο κιβώτιο γίνονται σε χαμηλό εύρος στροφών με γνώμονα πάντα την οικονομία, με την κατανάλωση να κυμαίνεται κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. Αν ο οδηγός θέλει να κινηθεί πιο γρήγορα και με λιγότερες αλλαγές στο κιβώτιο τότε ιδανική επιλογή είναι η Comfort. Κινούμενοι στο επαρχιακό δίκτυο όπου χρειαζόμασταν περισσότερη δύναμη, λιγότερες αλλαγές στο κιβώτιο και διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή όλη τη ροπή τότε επιλέξαμε τη λειτουργία Sport. Ο κινητήρας διατηρεί σε μεγαλύτερο εύρος τις στροφές, κάνοντας τις αλλαγές πιο ψηλά, περίπου στις 4.500 σ.α.λ. Οδηγούμε με δεύτερη σχέση στο κιβώτιο, ταχύτητα 33 χλμ/ώρα και 2.200 σ.α.λ, και πατώντας απότομα το γκάζι, το κιβώτιο έκανε μόνο μια αλλαγή, ανεβάζοντας Τρίτη και σε επτά δευτερόλεπτα έπιασε 92 χλμ/ώρα. Γενικότερα αυτό που πρόκειται να αποκομίσει ο οδηγός της Χ-Class είναι ότι τόσο από στάση όσο και εν κινήσει ο κινητήρας αντιδράει αστραπιαία με καταιγιστικές ρεπρίζ. Επιπλέον, η συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο κρίνεται άριστη και η ροπή και η δύναμη του εξακύλινδρου κινητήρα είναι διαθέσιμη από τις 1.400 σ.α.λ.

Εκτός δρόμου

Οδηγούμε την Χ-Class σε ειδικά διαμορφωμένη πίστα με σκληρές δοκιμασίες, ωστόσο το στιβαρό πλαίσιο τύπου σκάλας, η ανεξάρτητη ανάρτηση του εμπρός άξονα και η αντίστοιχη πέντε συνδέσμων για τον πίσω επιτρέπουν στο Pick Up της Mercedes να κινείται σε δύσκολα οδοστρώματα χωρίς ταλαντώσεις, απότομες κλίσεις και ενοχλητικούς θορύβους για τους επιβάτες του.

Επιπρόσθετα, οι εκτός δρόμου δυνατότητές του με ικανότητα βύθισης μέχρι 600 χιλιοστά, η απόσταση από το έδαφος στα 222 χιλιοστά, η γωνία προσέγγισης στις 29 μοίρες και η γωνία διαφυγής στις 24 μοίρες το μετατρέπουν σε εκτός δρόμου θηρίο. Στις απότομες κατηφόρες της διαδρομής ενεργοποιήσαμε το Downhill Speed Regulation το οποίο σε συνδυασμό με τη λειτουργία 4Η επιτρέπει στο όχημα να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 8 χλμ. ενώ με τη λειτουργία 4L την περιορίζει στα 3 χλμ./ώρα, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να πατάει το φρένο.

Κλείνοντας, να αναφέρουμε ότι η Χ-Class 350 d με τον V6 θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας από τον Οκτώβριο, ενώ για την αγορά της Γερμανίας το κόστος της ξεκινά από τα 47.490 (με Φ.Π.Α 19%) με το πακέτο Progressive και από τα 53.490 ευρώ για το πακέτο εξοπλισμού Power.

PreviousNext