Τροχοί & TIR

Το απόλυτο πυροσβεστικό όχημα

Η εταιρεία ειδικός στην κατασκευή πυροσβεστικών οχημάτων, η Rosenbauer, παρουσιάζει το TIGON -το πιο αποτελεσματικό ίσως πυροσβεστικό όχημα του κόσμου- παίρνοντας ως βάση το σασί των σκληροτράχηλων
Σάββατο 29/09/2018 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η εταιρεία ειδικός στην κατασκευή πυροσβεστικών οχημάτων, η Rosenbauer, παρουσιάζει το TIGON -το πιο αποτελεσματικό ίσως πυροσβεστικό όχημα του κόσμου- παίρνοντας ως βάση το σασί των σκληροτράχηλων φορτηγών της Tatra, γνωστά από τις νίκες τους στο Ράλι Ντακάρ.

Η εταιρεία Rosenbauer κατασκεύασε το «TIGON», το νέο της πυροσβεστικό όχημα που δημιουργήθηκε πάνω στο σασί της Tatra, σε εκδόσεις 8x8 ή 10x10. Το TIGON στη βασική του έκδοση διαθέτει ενσωματωμένες αντλίες που μπορούν να εκτοξεύσουν νερό έως και 13.000 λτ./λεπτό με πίεση 10 bar, αλλά και συστήματα που μπορούν να εκτοξεύσουν έως και 1.200 λτ. αφρού/λεπτό (14 bar), καθώς και το σύστημα μείξης των υγρών. Οι πυργίσκοι οροφής διαθέτουν ακροφύσια της ChemCore και είναι σε θέση συνδυαστικά να στείλουν έως και 15.000 λτ. νερού ανά λεπτό (10 bar) σε απόσταση 120 μέτρων. Ο χειρισμός τους μπορεί να γίνει είτε μέσω joystick είτε μέσω τηλεχειρισμού.

Το Rosenbauer TIGON, στη βασική του έκδοση, έχει μικτό βάρος 43 τόνων και μήκος 12,27 μέτρων, πλάτος 2,9 μέτρων και ύψος 3,7 μέτρων. Εξοπλίζεται με τον κινητήρα Volvo D16 των 700 ίππων, αλλά και με πλήρως αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων της Allison. Τα διαφορικά προστατεύονται μέσα στο σωληνοειδές πλαίσιο και μπορούν να κλειδωθούν μεμονωμένα. Τα ημιαξόνια, πάλι, κινούνται ανεξάρτητα το ένα από το άλλο και τα υπερμεγέθη ελαστικά (24.00R21) είναι εφοδιασμένα με σύστημα παρακολούθησης της πίεσής τους, το οποίο προσαρμόζει το αποτύπωμα των ελαστικών στην κατάσταση του εδάφους.

Προκειμένου να χρησιμοποιείται ο εξοπλισμός πυρόσβεσης εν κινήσει -π.χ. για αυτοπροστασία κατά την οδήγηση πάνω από το φλεγόμενο έδαφος- το TIGON διαθέτει ένα δυναμολήπτη (PTO – power take off), ο οποίος μεταφέρει την ισχύ από τον κινητήρα στην αντλία, αλλά όχι μόνο στο ρελαντί αλλά και σε αυξημένες στροφές του κινητήρα, επιτρέποντας την ασφαλή και αδιάλειπτη λειτουργία της αντλίας.

Το όχημα μπορεί να λειτουργήσει μέσω ενός πολύ απλού συστήματος φωτιζόμενων πληκτρολογίων και μιας μικρής οθόνης. Ωστόσο, είναι επίσης δυνατό να εγκατασταθεί η προηγμένη έκδοση του συστήματος ελέγχου «Rosenbauer LCS 2.0», το οποίο λειτουργεί μέσω ενός σύγχρονου διαύλου (CAN bus) και οθόνης 10 ιντσών. Τέλος, εκτός από τα στάνταρ συστήματα νερού και αφρού κανονικής πίεσης, το TIGON μπορεί να εξοπλιστεί με αντλία ακόμα πιο υψηλής πίεσης για ειδικά σενάρια ταχείας πυρόσβεσης.

PreviousNext