Τα προγνωστικά συστήματα, που παρουσιάστηκαν πριν από έξι μόλις χρόνια, θεωρούνται ήδη η σημαντικότερη καινοτομία που έχει εμφανιστεί στα βαρέα οχήματα εδώ και δεκαετίες και για να λειτουργήσουν, προαπαιτούμενο είναι η ύπαρξη αυτοματοποιημένου κιβωτίου ταχυτήτων -για να βρούμε το καλύτερο, φέρνουμε τα τελευταίας γενιάς συστήματα μετάδοσης στα όριά τους.  

Τον Φεβρουάριο του 2012, έκαναν την εμφάνισή τους τα πρώτα προγνωστικά συστήματα σε κιβώτια ταχυτήτων βαρέων οχημάτων. Σύντομα, έγινε εμφανές πως δεν ήταν απλά μία ακόμη καινοτομία στα ηλεκτρονικά, αλλά το σημαντικότερο βήμα που έγινε τα τελευταία χρόνια στην κατεύθυνση της μείωσης της κατανάλωσης. Αίφνης, τα φορτηγά ήταν ικανά να «βλέπουν» το ανάγλυφο της διαδρομής, και να διαβάζουν την τοπογραφία έως και τρία χιλιόμετρα μπροστά από το σημείο όπου κινούνταν. Το T&T συμμετείχε εξαρχής στη μοναδική (ετήσια) συγκριτική δοκιμή της Ευρώπης όπου δοκιμάζονται κιβώτια ταχυτήτων και προγνωστικά. Φέτος, για τους αναγνώστες μας που παρακολουθούν την εξέλιξη των προγνωστικών συστημάτων το ενδιαφέρον εστιάζεται πρωτίστως στο νέο I-See της Volvo, κι έπειτα, στα κιβώτια των ΜΑΝ και Scania, που σε τεχνικές προδιαγραφές τουλάχιστον, είναι πανομοιότυπα.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Ιανουαρίου (369) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.