Τροχοί & TIR

Iveco: Νέος 13λιτρος κινητήρας φυσικού αερίου

Έναν πρωτότυπο κινητήρα φυσικού αερίου δημιούργησε η FPT Industrial, η έκδοση παραγωγής του οποίου θα εξοπλίζει στο προσεχές μέλλον τα βαρέα οχήματα της Iveco. Πρόκειται για τον Cursor 13 NG EVO Pro
Δευτέρα 21/01/2019 - 01:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ο πρωτότυπος κινητήρας απέδωσε ισχύ 503 ίππων/1.900 σ.α.λ. και ροπή 2.200 Nm/1.000 σ.α.λ. Η κατανάλωση καυσίμου μετρήθηκε αρκετά κάτω από το στόχο των 200 g/kWh σε ένα μεγάλο εύρος λειτουργίας του κινητήρα, ο οποίος μπορεί να φτάσει σε απόδοση της τάξης του 41%.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ο πρωτότυπος κινητήρας απέδωσε ισχύ 503 ίππων/1.900 σ.α.λ. και ροπή 2.200 Nm/1.000 σ.α.λ. Η κατανάλωση καυσίμου μετρήθηκε αρκετά κάτω από το στόχο των 200 g/kWh σε ένα μεγάλο εύρος λειτουργίας του κινητήρα, ο οποίος μπορεί να φτάσει σε απόδοση της τάξης του 41%.

Έναν πρωτότυπο κινητήρα φυσικού αερίου δημιούργησε η FPT Industrial, η έκδοση παραγωγής του οποίου θα εξοπλίζει στο προσεχές μέλλον τα βαρέα οχήματα της Iveco. Πρόκειται για τον Cursor 13 NG EVO Prototype, έναν άμεσου ψεκασμού κινητήρα μονού καυσίμου που καίει αποκλειστικά φυσικό αέριο, δίχως να απαιτείται η προσθήκη πετρελαίου ή ουρίας (AdBlue). Διαθέτει έναν τριοδικό (3-way) καταλύτη, ενώ λάμπουν δια της απουσίας τους το φίλτρο σωματιδίων (DPF), το σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων (SCR) και η βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR).

Σύμφωνα με την εταιρεία - μέλος του ομίλου CNH Industrial (όπως και η Iveco), στο νέο κινητήρα έχουν βελτιωθεί κατά 10% (σε σχέση με το βασικό κινητήρα NG) η θερμική αποδοτικότητα των φρένων, η ροπή και η ονομαστική ισχύς και παράλληλα έχουν μειωθεί κατά το ίδιο ποσοστό οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ο πρωτότυπος κινητήρας απέδωσε ισχύ 503 ίππων/1.900 σ.α.λ. και ροπή 2.200 Nm/1.000 σ.α.λ. Η κατανάλωση καυσίμου μετρήθηκε αρκετά κάτω από το στόχο των 200 g/kWh σε ένα μεγάλο εύρος λειτουργίας του κινητήρα, ο οποίος μπορεί να φτάσει σε απόδοση της τάξης του 41%. Η εξέλιξη (EVO) της σειράς Cursor 13 NG, ενσωματώνει νέα μέρη για την επίτευξη των πιο πάνω αποτελεσμάτων.

Πιο συγκεκριμένα, διαθέτει νέα κυλινδροκεφαλή που φέρει έναν εξελιγμένο θάλαμο καύσης με κλειστή οροφή και με θύρες εισαγωγής. Επιπλέον υπάρχει ένα σύστημα άμεσης έγχυσης καυσίμου, το οποίο προσφέρει πλεονεκτήματα όπως υψηλότερη ισχύ και καλύτερο - πιο ευέλικτο έλεγχο του μείγματος καυσίμου, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα τη συνολική μείωση των εκπομπών και της κατανάλωσης φυσικού αερίου, κάτι που υπόσχεται και το νέο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων.

Υπενθυμίζεται πως η FPT Industrial ασχολείται εδώ και 20 χρόνια με τους κινητήρες φυσικού αερίου και έχει να επιδείξει πάνω από 40.000 πωλήσεις κινητήρων NG. Σήμερα, στη γκάμα της διαθέτει κινητήρες χωρητικότητας από 3,0 έως 12,9 λίτρα, οι οποίοι αποδίδουν ισχύ που ποικίλει από τους 136 μέχρι τους 460 ίππους. Η οικογένεια κινητήρων αποτελείται από τους Cursor 13 NG, Cursor 9 NG, NEF N60 Natural Gas και F1 C Natural Gas, οι οποίοι καλύπτουν όλη τη γκάμα επαγγελματικών οχημάτων, από τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, μέχρι τα λεωφορεία και τα βαρέα φορτηγά.

PreviousNext