Την εμπορική πορεία στη χώρα μας ξεκίνησε το νέο Mercedes-Benz Sprinter με πολλά καινοτόμα και δυναμικά χαρακτηριστικά που αυξάνουν την ασφάλεια και τονώνουν την οδηγική εμπειρία. Με μοντέρνα σχεδίαση, πρακτικό χώρο οδήγησης, αυξημένη εκμετάλλευση στην κλούβα, συνδεσιμότητα και δυνατότητες δικτύωσης, μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, σύστημα μετάδοσης κίνησης στους μπροστινούς τροχούς, το βαν έχει σίγουρα πολλά να προσφέρει στον ιδιοκτήτη του. Οδηγούμε το νέο Sprinter από την Αθήνα στις εγκαταστάσεις των μεταφορικών επιχειρήσεων Αφοί Ντελόπουλοι στη Λάρισα, όπου το φορτώνουμε με τέσσερις ευρωπαλέτες γεμάτες εμπορεύματα και έπειτα τις μεταφέρουμε στο κέντρο της πόλης. Για ποιους λόγους το νέο Sprinter είναι ιδανικό για μεταφορικές εταιρείες και τι οφέλη προσφέρει στους ιδιοκτήτες του, είναι δυο από τα βασικά ερωτήματα τα οποία απαντήθηκαν κατά τη δοκιμή μας.

Ήσυχο και γρήγορο στον αυτοκινητόδρομο

Βγαίνοντας στην εθνική, το πρώτο πράγμα που διαπιστώνουμε πίσω από το τιμόνι του Sprinter είναι η σημαντική βελτίωση της ποιότητας κύλισης σε σχέση με τον προκάτοχό του. Αυτό βέβαια είναι αποτέλεσμα της προσεκτικής δουλειάς που έχει γίνει στην ηχομόνωση, μειώνοντας τους αεροδυναμικούς κυρίως θορύβους, καθώς και στις αναρτήσεις που είναι πιο μαλακές, κάνοντας το ταξίδι πιο άνετο. O επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων είναι ακριβής με κοντές διαδρομές και απαλό κούμπωμα. Σε αυτό που πρέπει να σταθούμε είναι ο τρόπος με τον οποίο ο 2.1 λίτρων κινητήρας με τους 143 ίππους επιταχύνει το αυτοκίνητο, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει ακόμη και στις υψηλές σχέσεις.

Για παράδειγμα, στο ανηφορικό τμήμα της διαδρομής του Μπράλου (με κατεύθυνση τη Λαμία) κινηθήκαμε με την Πέμπτη σχέση στο κιβώτιο χωρίς να την κρεμάσει ακόμη και όταν οι στροφές έπεσαν χαμηλά, στις 1.400 σ.α.λ, ενώ και στα προσπεράσματα που επιχειρήσαμε έδειξε άμεση απόκριση ο κινητήρας. Την ίδια συμπεριφορά δείχνει και φορτωμένο το αυτοκίνητο πιάνοντας με χαρακτηριστική ευκολία υψηλή ταχύτητα.

Το νέο Sprinter εφοδιάζεται με τα πλέον σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης διευκολύνοντας τον οδηγό να ολοκληρώσει τα δρομολόγια της ημέρας πιο άνετα και δίχως άγχος. Η ενεργή υποβοήθηση πέδησης συμβάλλει στην αποτροπή σοβαρών ατυχημάτων, προειδοποιώντας τον οδηγό ηχητικά και οπτικά για τον κίνδυνο σύγκρουσης. Εάν πατήσει το φρένο αλλά όχι επαρκώς, το σύστημα παρέχει ενίσχυση δύναμης ανάλογα με την κατάσταση.

Από τα κορυφαία συστήματα είναι το ενεργό σύστημα υποβοήθησης λωρίδας το οποίο δεν επιτρέπει στο όχημα να κινηθεί εκτός της πορείας του. Αν αποσπαστεί η προσοχή του οδηγού και το αυτοκίνητο κινηθεί προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά, χωρίς να λειτουργεί το φλας, στην αρχή δονείται το τιμόνι και εν συνεχεία αν πατήσει τις γραμμές φρενάρει το όχημα. Επιπλέον το σύστημα εγρήγορσης της προσοχής του οδηγού, Attention Assist, συμβάλλει με τη σειρά του στην οδηγική ασφάλεια, κυρίως σε μακρινά ταξίδια και στα βραδινά δρομολόγια, παρακολουθώντας και αναλύοντας τη συμπεριφορά του οδηγού.

Εάν ανιχνεύσει κόπωση και μειωμένα αντανακλαστικά από τον οδηγό, τον προειδοποιεί ηχητικά και οπτικά, για να αυξήσει την προσοχή του. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και η υποβοήθηση κατά των πλευρικών ανέμων, όπου μέσω των αισθητήρων του ESP πραγματοποιούνται αυτόματα διορθωτικές επεμβάσεις στα φρένα. Επιπλέον, το σύστημα παρακολούθησης των σημάτων κυκλοφορίας εφιστά ακόμη περισσότερο την προσοχή στη μη υπέρβαση των ορίων ταχύτητας και της απαγόρευσης προσπέρασης. Να τονίσουμε ότι το όχημα της δοκιμής φέρει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, προσφέροντας εξαιρετική πρόσφυση όταν κινείται άδειο ή με ελαφρύ φορτίο.

Φόρτωση εμπορευμάτων σε μεταφορική

Το νέο Sprinter Panel Van με 4 μήκη οχήματος, 3 ύψη οροφής και όγκο χώρου φόρτωσης έως και 17 κ.μ, προσφέρεται για διάφορες επαγγελματικές εφαρμογές, στις οποίες περιλαμβάνονται οι μεταφορικές εταιρείες για τη διανομή και περισυλλογή των εμπορευμάτων. Οδηγούμε το Sprinter στις εγκαταστάσεις της Αφοί Ντελόπουλοι στη Λάρισα, όπου φορτώνουμε τέσσερις ευρωπαλέτες με εμπόρευμα. Η οπισθοπορεία μέσα στις αποθήκες γίνεται με ασφάλεια καθώς με τη χρήση της όπισθεν λειτουργεί η κάμερα η οποία απεικονίζει την πίσω πλευρά σε πλήρες εύρος - άνοιγμα 360 μοιρών.

Η φόρτωση των παλετών γίνεται, είτε από την πίσω δίφυλλη πόρτα η οποία ανοίγει στις 90 και 180 μοίρες, είτε από τη συρόμενη πλαϊνή που διαθέτει επίσης μεγάλο άνοιγμα. Στο εσωτερικό της κλούβας διατίθενται οκτώ κρίκοι πρόσδεσης φορτίου για την ασφαλή και στέρεη συγκράτησή του. Επιπλέον, οι δυο χειρολαβές στην πίσω πλευρά και η μια στην πλαϊνή βοηθούν στην ευκολότερη είσοδο/έξοδο τον οδηγό.

Αξίζει να τονίσουμε ότι οι δυο πλαφονιέρες στο χώρο φόρτωσης εξασφαλίζουν αρκετό φως στο εσωτερικό διευκολύνοντας την εργασία του οδηγού το βράδυ. Το μήκος του χώρου φόρτωσης ανέρχεται στα 3.397 χιλιοστά και το πλάτος του είναι 1.787 χιλιοστά το οποίο περιορίζεται στους θόλους των τροχών στα 1.412 χιλιοστά, πλάτος αρκετά μεγαλύτερο εκείνου της ευρωπαλέτας (1200 mm).

Διανομή στο κέντρο της πόλης

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του Sprinter δοκιμής είναι ότι οδηγείται με δίπλωμα β’ κατηγορίας αυξάνοντας έτσι τη διαθεσιμότητα των οδηγών και επιπλέον ότι δεν φέρει περιοριστή ταχύτητας (κόφτη). Μπαίνοντας στο κέντρο της πόλης, με συνεχόμενα σταμάτα-ξεκίνα, παρατηρούμε ότι η πρώτη ξεκινάει ομαλά το αυτοκίνητο και επίσης ότι ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς χωρίς να καταπονεί και να κουράζει το αριστερό πόδι. Να αναφέρουμε επίσης ότι το κάθισμα προσφέρει καλή ορατότητα περιμετρικά του οχήματος, χάρη και στις λεπτές πλαϊνές κολόνες, οι οποίες ελάχιστα περιορίζουν την ορατότητα.

Ελκυστική παρουσία

Σχεδιαστικά το νέο Sprinter δίνει το δικό του στίγμα με μοντέρνα εικόνα και ελκυστική παρουσία. Εστιάζοντας στην μπροστινή πλευρά του παρατηρούμε τις αλλαγές στο προφίλ του. Το καπό έχει ανέβει πιο ψηλά και τα φωτιστικά σώματα έγιναν πιο λεπτά.

Στο κέντρο της μάσκας δεσπόζει μεγάλο το αστέρι, το οποίο περιβάλλουν χρωμιωμένες λεπτές οριζόντιες γραμμές. Επίσης μεγάλες είναι οι επιφάνειες στα άκρα του προφυλακτήρα, καθώς έντονη είναι και η γωνία που υπάρχει μεταξύ καπό και παρμπρίζ. Γενικότερα, με τη νέα σχεδίαση του Sprinter έχει βελτιστοποιηθεί η αεροδυναμική του, γεγονός που επηρεάζει θετικά την κατανάλωση καυσίμου.

Λειτουργικός χώρος εργασίας

Ο χώρος εργασίας έχει σχεδιαστεί με βάση τις απαιτήσεις του οδηγού, προσφέροντας καλύτερη ευρυχωρία και λειτουργικότητα. Στις βελτιώσεις περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα εργονομικά σχεδιασμένα καθίσματα, η εκκίνηση χωρίς κλειδί (keyless start) και το βελτιωμένο σύστημα κλιματισμού. Σε πρώτο πλάνο η κεντρική κονσόλα κερδίζει τις εντυπώσεις με μοντέρνα σχεδίαση που σηματοδοτεί μια νέα αρχή για τα επαγγελματικά οχήματα της μάρκας. Ο πίνακας οργάνων με τη μεγάλη οθόνη συγκεντρώνει όλες τις ενδεικτικές λυχνίες ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο. Το σύστημα πολυμέσων ΜBUX (Mercedes-Benz User Experience) με οθόνη αφής 7 ή 10,25 ιντσών ελέγχεται μέσω κουμπιών στην αριστερή πλευρά του τιμονιού ή μέσω του touchpad.

Τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού βρίσκονται σε μια ξεχωριστή μονάδα χειρισμού κάτω από την κεντρική οθόνη και είναι εύκολα στη χρήση τους. Ο λεβιές του χειροκίνητου κιβωτίου είναι τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα σε σημείο που δεν αφαιρεί χώρο από το αριστερό πόδι του μεσαίου συνοδηγού. Για τα μικροαντικείμενα των επιβατών υπάρχουν αρκετές διαθέσιμες αποθηκευτικές λύσεις, όπως στην επάνω πλευρά του ταμπλό, στις θήκες κάθε πόρτας, κάτω από το μεσαίο κάθισμα και πάνω από το παρμπρίζ.

Στο δια ταύτα, το νέο Mercedes-Benz Sprinter έχει ανεβάσει ψηλά τον πήχη με ένα συνολικά αναβαθμισμένο μοντέλο το οποίο προσφέρει σημαντικά οφέλη τόσο στον ιδιοκτήτη όσο και στον οδηγό του. Μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο, πολλά ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, χαμηλότερα κόστη χρήσης, προσθιοκίνητη έκδοση και εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης είναι τα βασικότερα από αυτά.