Σε προχωρημένες συζητήσεις βρίσκονται επιτροπές ειδικών από την Ελλάδα και τις όμορες βαλκανικές χώρες, ώστε το νέο σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων να τοποθετηθεί και στα συνοριακά σημεία εισόδου – εξόδου των αυτοκινητόδρομων που συνδέουν τη χώρα μας με τις γειτονικές χώρες.

Η θετική κατάληξη αυτών των συζητήσεων θα βελτιώσει σημαντικά τη διασυνοριακή κυκλοφορία των οχημάτων με την ελαχιστοποίηση των χρόνων αναμονής κατά τις διελεύσεις και, το κυριότερο, θα επιφέρει τις ανά χιλιόμετρο χρεώσεις διοδίων στα οχήματα από τη στιγμή που θα εισέρχονται στο ελληνικό έδαφος, κάτι που τώρα δεν συμβαίνει, με αποτέλεσμα τα φορτηγά των γειτονικών χωρών να φτάνουν μέχρι τη Θεσσαλονίκη χωρίς καταβολή διοδίων.

Στο μεταξύ, προχωρά κανονικά ο διαγωνισμός – βρίσκεται στη δεύτερη φάση- για την ανακήρυξη αναδόχου που θα αναλάβει το έργο της τοποθέτησης των ηλεκτρονικών διοδίων δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση σε όλο το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων της χώρας μας. Πληροφορίες του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR αναφέρουν ότι έχουν προεπιλεγεί πέντε κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχουν εταιρείες με αναγνωρισμένη διεθνώς εμπειρία στην εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων καθώς επίσης και ισχυροί ελληνικοί όμιλοι. Εκτιμάται πως η σύμβαση θα έχει υπογραφεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019.

Για την υλοποίηση του έργου, ο ανάδοχος θα χρειαστεί μέχρι και 18 μήνες, οπότε το νέο σύστημα, που θα καθιερώσει τη χιλιομετρική χρέωση διοδίων, θα ξεκινήσει μετά το καλοκαίρι του 2020. Με την εφαρμογή του νέου συστήματος – υπενθυμίζουμε – θα καταργηθούν όλα τα μετωπικά διόδια και θα λειτουργούν μόνο παράπλευρα από τα οποία θα εισέρχονται τα οχήματα, θα αναγνωρίζεται η πινακίδα τους και, όταν θα εξέρχονται, θα εμφανίζεται η ένδειξη με το ποσό των διοδίων που θα πρέπει να καταβάλουν.

Ορισμένα από τα μετωπικά διόδια που διαθέτουν επαρκή χώρο, πρόκειται να χρησιμοποιηθούν ως σταθμοί ελέγχου των οχημάτων, περιλαμβανομένων των φορτηγών για τα οποία θα υπάρχει ξεχωριστή υποδομή και επάνδρωση (Truck Control).