Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Εκκεντρική Στοκχόλμη» (Eccentric Stockholm), η πρωτεύουσα της Σουηδίας δοκιμάζει αυτή την περίοδο το κατά πόσο οι διανομές κατά τη διάρκεια της νύχτας θα συμβάλλουν στον περιορισμό του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Προϋπόθεση για τη νυχτερινή λειτουργία είναι τα φορτηγά που συμμετέχουν να είναι αθόρυβα και για αυτό το λόγο επελέγη ένα υβριδικό Scania που φορτίζει στην πρίζα (plug-in hybrid). Το εν λόγω φορτηγό, σε συνεργασία με την εταιρεία logistics HAVI, έχει αναλάβει την τροφοδοσία έξι καταστημάτων McDonald’s που βρίσκονται στη Στοκχόλμη.
Το μοντέλο της Scania διαθέτει έναν ηλεκτρικό κινητήρα και έναν κινητήρα ο οποίος καίει βιοντίζελ που είναι γνωστό ως «HVO» και το οποίο υπόσχεται περιορισμό των ρύπων έως και κατά 90%. Το υβριδικό φορτηγό μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά (και αθόρυβα) με ταχύτητα έως και 10 χλμ./ώρα.
Οι μπαταρίες του φορτίζονται τόσο εν κινήσει μέσω της ανάκτησης της ενέργειας πέδησης, όσο και στο σταθμό φόρτισης που κατασκευάστηκε κοντά σε ένα από τα συμμετέχοντα ταχυφαγεία. Το παραπάνω σημαίνει πως η φόρτιση δεν «κλέβει» παραγωγικό χρόνο, καθώς η διαδικασία πραγματοποιείται την ώρα που συντελείται η φορτοεκφόρτωση του φορτηγού ή όταν επιβάλλεται από το νόμο η ανάπαυση του οδηγού.
Κατά τη διάρκεια των μεγαλύτερων αποστάσεων, όπως οι διαδρομές από και προς το ντεπό που διανυκτερεύει το υβριδικό Scania, το φορτηγό κινείται με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, διαθέτει το εργαλείο λογισμικού «Scania Zone», χάρη στο οποίο το φορτηγό αλλάζει αυτόματα από τον κινητήρα HVO στον ηλεκτροκινητήρα.
Ακόμα, το όχημα είναι συνδεδεμένο και εξοπλίζεται με τεχνολογία geofencing, κάτι που σημαίνει ότι προσαρμόζεται στις συνθήκες οδήγησης σε μια προκαθορισμένη περιοχή. Αυτές οι ζώνες εικονικής κυκλοφορίας μπορούν να καθορίσουν ποιον κινητήρα θα χρησιμοποιήσει το όχημα και να προσαρμόσει την ταχύτητά του στα πραγματικά όρια ταχύτητας.