Τροχοί & TIR

IRU: Οι βασικές αρχές για τις διεθνείς μεταφορές

Τέσσερις είναι οι θεμελιώδεις βασικές αρχές πάνω στις οποίες θα πρέπει να νομοθετεί η Ευρωπαϊκή Ένωση σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Μεταφορών (IRU), προκειμένου να εξασφαλίζονται σωστές λειτουργίες στη
Δευτέρα 11/02/2019 - 12:22
Κοινοποίηση στα Social Media
Ο ξεχωριστός χαρακτήρας των επιχειρήσεων εκμετάλλευσης λεωφορείων και πούλμαν, που τίθεται στην υπηρεσία εκατομμυρίων επιβατών της Ε.Ε., πρέπει να αναγνωρίζεται, και για το λόγο αυτό οι διατάξεις σχετικά με τον χρόνο οδήγησης και την απόσπαση των οδηγών πρέπει να προσαρμόζεται ανάλογα.
Ο ξεχωριστός χαρακτήρας των επιχειρήσεων εκμετάλλευσης λεωφορείων και πούλμαν, που τίθεται στην υπηρεσία εκατομμυρίων επιβατών της Ε.Ε., πρέπει να αναγνωρίζεται, και για το λόγο αυτό οι διατάξεις σχετικά με τον χρόνο οδήγησης και την απόσπαση των οδηγών πρέπει να προσαρμόζεται ανάλογα.

Τέσσερις είναι οι θεμελιώδεις βασικές αρχές πάνω στις οποίες θα πρέπει να νομοθετεί η Ευρωπαϊκή Ένωση σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Μεταφορών (IRU), προκειμένου να εξασφαλίζονται σωστές λειτουργίες στην εσωτερική αγορά με παράλληλη διασφάλιση των θέσεων εργασίας.

Για την IRU, αυτές οι βασικές αρχές είναι:

  1. Εφαρμόσιμο νομοθετικό πλαίσιο: Οι κανόνες πρέπει να είναι διαφανείς και καθολικά εφαρμόσιμοι από τις αρχές.
  2. Απλότητα: Οι κανόνες πρέπει να είναι απλοί για τις εταιρείες οδικών μεταφορών. Ένα συνονθύλευμα 28 διαφορετικών διατάξεων είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοστούν από τους μεταφορείς και τους οδηγούς των οχημάτων.
  3. Ευελιξία: Οι κανόνες πρέπει να είναι αρκετά ευέλικτοι για τους ιδιοκτήτες των οχημάτων και τους οδηγούς, και συγχρόνως να εγγυώνται την ασφάλεια.
  4. Ειδικοί κανόνες για τις μεταφορές επιβατών: Ο ξεχωριστός χαρακτήρας των επιχειρήσεων εκμετάλλευσης λεωφορείων και πούλμαν, που τίθεται στην υπηρεσία εκατομμυρίων επιβατών της Ε.Ε., πρέπει να αναγνωρίζεται, και για το λόγο αυτό οι διατάξεις σχετικά με τον χρόνο οδήγησης και την απόσπαση των οδηγών πρέπει να προσαρμόζεται ανάλογα. Οι οδικές μεταφορές απαιτούν επαρκή ευελιξία, περιλαμβανομένων των χρόνων οδήγησης και ανάπαυσης, προκειμένου να ανταποκριθούν στη ζήτηση των πελατών και της κοινωνίας.

Οι μεταφορικές εταιρείες και οι οδηγοί μπορούν να ωφεληθούν αμοιβαία μόνο εάν αυτή η προσαρμογή των χρόνων είναι σαφής σε όλους τους φορείς λήψης αποφάσεων. Σύμφωνα με εθνικές έρευνες, όπως για παράδειγμα το BGL στη Γερμανία το 2018, η πλειοψηφία των οδηγών (51% των 4056 ερωτηθέντων οδηγών) ζητούν μεγαλύτερη ευελιξία στις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης.

«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τις ανάγκες του επαγγέλματος και της κινητικότητας στις διασυνοριακές και διεθνείς μεταφορές. Ο οδηγός θα πρέπει να μπορεί να επιστρέψει στην έδρα του εντός μιας περιόδου αναφοράς 4 εβδομάδων. Κάτι τέτοιο θα επέτρεπε στους υπεύθυνους των μεταφορικών επιχειρήσεων να προσαρμόσουν τις δραστηριότητές τους, ώστε να είναι σε θέση να ολοκληρώνουν δρομολόγια εντός της Ε.Ε. για τρεις εβδομάδες», αναφέρει ο Matthias Maedge, διευθυντής της IRU για θέματα Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Παρόλο που ορισμένες από τις τρέχουσες προτάσεις για τους χρόνους οδήγησης και ανάπαυσης δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες μας, αποτελούν μια καλή αφετηρία για τριμερείς διαπραγματεύσεις», συμπλήρωσε ο κ. Maedge.

PreviousNext