Τροχοί & TIR

Τι είναι η τεχνολογία Αυτοαναγεννώµενου Πέλµατος και πόσο σας ωφελεί;

Σήµερα, οι επαγγελµατίες οδηγοί έχουν αυξηµένες προσδοκίες από τις επιδόσεις των ελαστικών τους, ενώ και οι Ευρωπαϊκοί κανονισµοί γίνονται πιο απαιτητικοί. Στο παρελθόν, συνήθως, το ίδιο ελαστικό δε
από Απόστολος Μαυράκης | Τρίτη 02/04/2019 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Παράδειγµα αυτοαναγεννώµενου πέλµατος
Παράδειγµα αυτοαναγεννώµενου πέλµατος

Σήµερα, οι επαγγελµατίες οδηγοί έχουν αυξηµένες προσδοκίες από τις επιδόσεις των ελαστικών τους, ενώ και οι Ευρωπαϊκοί κανονισµοί γίνονται πιο απαιτητικοί.

Στο παρελθόν, συνήθως, το ίδιο ελαστικό δεν µπορούσε να έχει ταυτόχρονα τις ίδιες κορυφαίες επιδόσεις σε όλους αυτούς τους σηµαντικούς τοµείς: Χιλιοµετρική απόδοση, Πρόσφυση στο βρεγµένο, Αντιµετώπιση ανοµοιόµορφης φθοράς, Χειµερινές επιδόσεις, Εκποµπές θορύβου, Αντίσταση στην Κύλιση.

Για να αντιµετωπίσει αυτό το πρόβληµα και να µπορέσει να εξισορροπήσει τις επιδόσεις, η Michelin εξέλιξε το σχεδιασµό του πέλµατος, µε την τεχνολογία REGENION και το καινοτόµο «αυτοαναγεννώµενο σκάλισµα». ∆ηλαδή, το σκάλισµα του πέλµατος εξελίσσεται µε το χρόνο και έτσι, µπορείτε να αξιοποιείτε κάθε γραµµάριο γόµας, για να έχετε επιδόσεις µέχρι το τελευταίο ωφέλιµο χιλιοστό.

Τι είναι η τεχνολογία REGENION

Οι εγκοπές πλήρους βάθους παρουσιάζουν ένα στενό κανάλι στο άνω µέρος του σκαλίσµατος που καταλήγει σε κυκλικό σκάλισµα, φαρδύτερο στο κάτω µέρος. Αυτό, στην αρχή, φέρνει αυξηµένη σταθερότητα του µπλοκ πέλµατος και ταυτόχρονα πετυχαίνει µεγαλύτερη οικονοµία καυσίµου. Η ισορροπία αυτή εξελίσσεται, ώστε ακόµα και στο τελευταίο 1/3 της ζωής του ελαστικού να απολαµβάνετε επίπεδα πρόσφυσης παρόµοια µε ενός καινούριου ελαστικού! Αυτός ο σχεδιασµός µπορεί να φαίνεται περίεργος, είναι, όµως, πλήρως συµβατός µε όλους τους Ευρωπαϊκούς κανονισµούς σχετικά µε τα όρια της φθοράς του πέλµατος.

Δείτε τη γκάμα ελαστικών της Michelin 

Τι να προσέξετε κατά τους ελέγχους

Σε ορισµένες περιπτώσεις, κατά τον έλεγχο των ελαστικών από τις αρµόδιες αρχές, εσφαλµένα θεωρείται ότι τα «κλειστά» αυτοαναγεννώµενα αυλάκια δεν πληρούν τις απαιτήσεις για ελάχιστο βάθος σκαλίσµατος. Στην πραγµατικότητα, τα αυλάκια αυτά έχουν πλήρες βάθος και είναι ανοιχτά από το πρώτο µέχρι και το τελευταίο χιλιοστό. Αυτό µπορεί να διαπιστωθεί µε χρήση ενός απλού µετρητή βάθους σκαλίσµατος, καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του ελαστικού. Προς το παρόν δεν υπάρχουν απαιτήσεις στην Ευρώπη σχετικά µε το πλάτος σκαλίσµατος, παρά µόνο για το βάθος.

Η χρήση ελαστικών µέχρι το τελευταίο ωφέλιµο χιλιοστό έχει 3 βασικά οφέλη:

  1. Αυξάνει τη χιλιοµετρική απόδοση
  2. Μειώνει την κατανάλωση καυσίµου
  3. Περιορίζει τις περιβαλλοντικές συνέπειες

Σηµαντικό: Τα «κλειστά» αυλάκια δεν θα πρέπει να αποκαλύπτονται πρόωρα µέσω ξανασκαλίσµατος, καθώς αυτό µπορεί να έχει συνέπειες σε κάποιες από τις επιδόσεις των προϊόντων.

Στο ίδιο τεύχος #372

Διαβάστε επίσης

PreviousNext