Ξημερώματα στην εθνική οδό με λαϊκά τραγούδια στα ηχεία, τη μελωδία της ελευθέρας στο τέρμα και ο οδηγός του φορτηγού να ακολουθεί για εκατοντάδες χιλιόμετρα τη λευκή γραμμή του δρόμου. Αυτή είναι η καθημερινότητα των αυτοκινητιστών, αυτή είναι και η ζωή του Γρηγόρη Τσακαγιάννη από την Ξάνθη. Με εμπειρία τριών δεκαετιών στη μεταφορά και εκατομμύρια χιλιόμετρα στο ενεργητικό του κατάφερε να δημιουργήσει ένα σεβαστό όνομα στο χώρο και μια αξιόλογη μεταφορική εταιρεία. Πιστός οπαδός του Ολλανδού κατασκευαστή, πορεύεται όλα αυτά τα χρόνια μόνο με DAF.

Από το DAF 2800 στο XF

Η πορεία του Γρηγόρη στην εθνική μεταφορά ξεκίνησε το 1992 με ένα συρόμενο DAF 2800. Βέβαια τα πρώτα του οδηγικά βήματα τα είχε κάνει αρκετά νωρίτερα πηγαίνοντας δρομολόγια με τον πατέρα του Μιχάλη. Ήταν η εποχή που τα παιδιά της ηλικίας του έπαιζαν στις αλάνες ενώ ο Γρηγόρης μάθαινε με επιτυχία να κάνει όπισθεν το συρόμενο.

Το 1995 αντικατέστησε το μοντέλο 2800 με το 3600 με την ψηλή οροφή. Ισχυρότερος κινητήρας, περισσότερη δύναμη αλλά και μεγαλύτερη άνεση πλέον στα ταξίδια του καθώς διέθετε αυξημένους χώρους. Στη συνάντησή μας ο Γρηγόρης έφερε φωτογραφίες από τα δύο παλιότερα φορτηγά του τα οποία διατηρεί σε άριστη κατάσταση, αποτέλεσμα βέβαια της αγάπης του για το φορτηγό.

Τόσο από το 2800 όσο και από το 3600 έμεινε πολύ ευχαριστημένος στο θέμα της απόδοσης, κυρίως όμως στην αξιοπιστία και την οικονομία καυσίμων. Αυτοί ήταν άλλωστε οι βασικοί λόγοι που το 2005 εμπιστεύτηκε και πάλι τα φορτηγά του Ολλανδού κατασκευαστή, με το μοντέλο XF, το οποίο έχει μέχρι σήμερα.

Holland Power

Στις εγκαταστάσεις της μεταφορικής του Γρηγόρη στην Ξάνθη το συρόμενο DAF 95 XF τραβάει όλα τα βλέμματα πάνω του. Σε αυτό έχει παίξει σημαντικό ρόλο η επιβλητική εικόνα του με τα πολλά ανοξείδωτα, όπως την μπροστινή μπάρα, το γείσο, το μπαράκι της πινακίδας, τα πλαϊνά μπαστούνια καθώς και τις δύο δίμπουκες εξατμίσεις. Η εμφάνιση του Ολλανδού κερδίζει θετικές κριτικές και το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν περνάει από πουθενά απαρατήρητο χάρη στην πληθωρική παρουσία του. Στο εσωτερικό έχουν τοποθετηθεί ταπετσαρίες στις πόρτες, στις πλαϊνές πλευρές και στον πεθαμένο.

Το XF του Γρηγόρη έχει όμως αρκετές αναβαθμίσεις και στον κινητήρα του και γι’ αυτό το λόγο άλλωστε στο δρόμο μετατρέπεται σε Ιπτάμενο Ολλανδό.