«Στο βουνό αντέχουν τα δυνατά εργαλεία και οι έμπειροι οδηγοί» είναι τα πρώτα λόγια του προϊστάμενου αυτοκινήτων του αγροτικού συνεταιρισμού Ζαγοράς Πηλίου, Νίκου Φιλίππου στη συνάντησή μας στο εργοστάσιο. Ο ίδιος μετράει είκοσι πέντε χρόνια πορείας στο χώρο, μεταφέροντας τα ξακουστά μήλα από τη Ζαγορά σε όλη την Ελλάδα. Θα τον συναντήσουμε μαζί με όλη την ομάδα των οδηγών στις εγκαταστάσεις του συνεταιρισμού στο Πήλιο, όπου θα μας ξεναγήσουν στους χώρους και θα μας παρουσιάσουν το στόλο τους.

Πολλές οι δυσκολίες

Το βουνό των Κενταύρων κρύβει πολλές δυσκολίες για τους οδηγούς, ιδιαίτερα το χειμώνα με τις δύσκολες καιρικές συνθήκες. Η διαδρομή περνάει από σημεία με μεγάλο υψόμετρο και συχνά γίνονται απροσπέλαστα εξαιτίας του πάγου και των έντονων χιονοπτώσεων. Γι αυτό το λόγο οι οδηγοί πρέπει να διαθέτουν πείρα, υπομονή και υπευθυνότητα. Πρέπει ακόμα να είναι πάντα προετοιμασμένοι να ξεπεράσουν κάθε απρόβλεπτο εμπόδιο. Ένα λάθος ή μια στιγμή απροσεξίας μπορεί να κοστίσει ακριβά.

Scania Team

Οι οδηγοί της Ζαγορίν είναι στο σύνολό τους οπαδοί της Scania με το στόλο να αποτελείται από τέσσερα συρόμενα της συγκεκριμένης μάρκας αλλά και ένα Volvo. Βέβαια ο λόγος της επίσκεψής μας ήταν οι δράκοι στους οποίους έχουν βάλει μπόλικο από το μεράκι και την αγάπη τους. Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό από την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα φορτηγά τους.

Παρά τις δυσκολίες που περνάνε καθημερινά, εξαιτίας του κακού οδικού δικτύου αλλά και της φθοράς που προκαλούν οι πάγοι και τα αλάτια, τα φορτηγά διατηρούνται πάντα άψογα.

Η αδυναμία στο V8 κινητήρα είναι εμφανής, καθώς τα τρία έχουν υψηλή ιπποδύναμη, 580 ίππους, με τη ναυαρχίδα βέβαια να είναι το R 620.

Η αυξημένη ροπή είναι το ζητούμενο για τα συγκεκριμένα φορτηγά τα οποία καθημερινά ανεβαίνουν μια διαδρομή με μεγάλες υψομετρικές διαφορές και έντονη κλίση.

Ωστόσο, οι οδηγοί των τεσσάρων συρόμενων δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη σωστή και ευπρεπή παρουσία των φορτηγών τους στο δρόμο. Άλλωστε αυτά αποτελούν την εικόνα της επιχείρησης και πρέπει να είναι πάντα σε άριστη κατάσταση.

Σε όλα τα αμάξια έχουν γίνει αισθητικές επεμβάσεις στην εξωτερική τους πλευρά, με ανοξείδωτα και αυτοκόλλητα με διάφορα σχέδια.

Σαλόνι V.I.P

Ο οδηγός περνάει τις περισσότερες ώρες της ημέρας του στο εσωτερικό της καμπίνας και γι’ αυτό θέλει ο χώρος εργασίας του να είναι ευχάριστος και να του παρέχει τις βασικές ανέσεις. Μια καμπίνα ντυμένη με επένδυση αλλάζει την ψυχολογία και τη διάθεση του οδηγού πάντα προς το καλύτερο. Το κόστος της εξαρτάται από τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν, τα σχέδια που θα γίνουν καθώς και τους έξτρα φωτισμούς.

Στην περίπτωση των φορτηγών της εταιρείας Ζαγορίν ο ταπετσιέρης-ηλεκτροτεχνίτης Γιώργος Ναούμ από το Στεφανοβίκειο έβαλε και πάλι την τέχνη και το μεράκι του, δημιουργώντας ένα ωραίο αποτέλεσμα.

Έντυσε με επενδύσεις τις καμπίνες, μπεζ και καφέ χρώματος, φτιάχνοντας ξεχωριστά σχέδια.

Scania by night

Όταν ο μάστορας έχει κέφι και όρεξη να δημιουργήσει, τότε το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Όπως στην περίπτωση των Scania Ζαγορίν όπου ο Γιώργος Ναούμ ασχολήθηκε αρκετά και με τον φωτισμό τους, εσωτερικά και εξωτερικά. Το βράδυ οι δράκοι είναι χάρμα οφθαλμών με πανδαισία χρωμάτων οι οποίοι ξεχωρίζουν από μακριά.