Σε κάλεσμα των κυβερνήσεων που συμμετείχαν στο 3ο φόρουμ της Τυφλίδας για το Δρόμο του Μεταξιού (Tbilisi Silk Road Forum) προχώρησε ο Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU), Umberto de Pretto.

Στόχος της παρέμβασής του ήταν να πείσει τις εν λόγω κυβερνήσεις να επιτρέψουν στον κλάδο των οδικών μεταφορών να συνδέσει αποτελεσματικότερα τις κοινωνίες και τις οικονομίες, εφαρμόζοντας τα e-CMR και eTIR κατά μήκος του Μπατούμι της Γεωργίας, όπως και σε άλλους εμπορικούς διαδρόμους που συνδέουν την Ευρώπη με την Κίνα.

«Ο κλάδος των οδικών μεταφορών εκτιμά κάθε χιλιοστό οδικών υποδομών που κατασκευάζεται. Ωστόσο, πρέπει να δούμε υποδομές που θα τεθούν σε εφαρμογή στα σημεία συνοριακής διέλευσης, χρησιμοποιώντας δοκιμασμένα μέσα, όπως το σύστημα TIR. Διαφορετικά, έχουμε μια μάταιη κατάσταση, όπου τα φορτηγά μπορούν να φτάσουν πιο γρήγορα στα σύνορα χάρη στις νέες υποδομές κατά μήκος των βασικών διαδρόμων, αλλά εξακολουθούν να μπλοκάρονται εκεί για ώρες ή μέρες και μερικές φορές ακόμα και για εβδομάδες», εξήγησε ο κ. De Pretto κατά τη διάρκεια του φόρουμ, στο οποίο συμμετείχαν περισσότερα από 2.000 άτομα προερχόμενα από 65 χώρες.

Στο μεταξύ, στο πρωτόκολλο e-CMR προσχώρησε πρόσφατα και η Πορτογαλία, με την τοπική κυβέρνηση να υπογράφει τη συμφωνία κατόπιν έντονων προσπαθειών σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, τόσο της IRU όσο και του μέλους της στην Πορτογαλία, ANTRAM (Εθνική Ένωση Δημόσιων Μεταφορέων).