H Hyundai, μαζί με Ελβετούς συνεταίρους προχωρά στο πιο παράτολμο εγχείρημα στην ιστορία της οδικής Μεταφοράς, κατασκευάζοντας 1.600 φορτηγά με κυψέλες καυσίμου, για άμεση εμπορική διάθεση. Tο νερό, όπως και το χρήμα, ρέει άφθονο στην Ελβετία και μένει να αποδειχθεί αν το υδρογόνο έχει βιώσιμη προοπτική στα βαρέα οχήματα.

Στις εγκαταστάσεις του τεράστιου υδροηλεκτρικού σταθμού στο Gösgen της Ελβετίας, με το εκκωφαντικό σάουντρακ από τα νερά που περνούν κάτω από τα θεμέλια των εγκαταστάσεων, και με τον φρέσκο αλπικό αέρα να διαπερνά ένα κοινό εκατοντάδων δημοσιογράφων και στελεχών εταιριών ενέργειας από όλη την Ευρώπη, έγιναν τα αποκαλυπτήρια της πιο φιλοδοξης προοσπάθειας για την εμπορική καθιέρωση βαρέων οχημάτων με κυψέλες καυσίμου και καύσιμο υδρογόνο. Η Hyundai Motor Company και ο ελβετικός ενεργειακός κολοσσός H2 Energy παρουσίασαν τα σχέδιά τους για το νεοϊδρυθέν κονοπρακτικό τους σχήμα, με την ονομασία Hyundai Hydrogen Mobility (HHM). Η νέα επιχειρηματική μονάδα Huyndai Hydrogen Mobility, ανακοίνωσε την έναρξη συνεργασίας της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την ελβετική εταιρεία ενέργειας Hydrospider για τη δημιουργία εκτεταμένου δικτύου χρήσης και προμήθειας βαρέων οχημάτων με κυψέλες καυσίμου και καύσιμο το υδρογόνο. Η αρχή θα γίνει στην Ελβετία, και αργότερα, ανάλογα επιχειρηματικά σχήματα θα δημιουργηθούν και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης η Hyundai παρέθεσε κάποιες λεπτομέρειες για το νέο φοργηγό H2 Xcient και έδειξε ένα μικρό βίντεο από τις δοκιμές εξέλιξης του fuel cell μοντέλου. Ο κορεατικός γίγαντας θα παραδώσει 1.600 φορτηγά (4x2 και 6x2, μονά και συρόμενα) 34 τόνων, από το 2020 έως το 2025. Το νούμερο είναι αναθεωρημένο σε σχέση με τις 1.000 μονάδες που ήταν ο αρχικός στόχος όπως αυτός είχε οριοθετηθεί στην τελευταία έκθεση ΙΑΑ, στο Αννόβερο. Τα οχήματα θα διατεθούν με λίζινγκ στον συνεταιρισμό H2 Mobility Switzerland Association της Ελβετίας, που αποτελείται από μεγάλες εταιρείες που διαχειρίζονται πρατήρια καυσίμων, μεταφορικές κι εταιρείες logistics, καθώς κι άλλα εταιρικά σχήματα που προωθούν τη χρήση υδρογόνου στη χώρα. Τα δύο πρώτα οχήματα αναμένεται να παραδοθούν στα μέσα του μήνα, και συνολικά, 50 H2 Xcient θα βρίσκονται στην Ελβετία έως τα τέλη της ίδιας χρονιάς. Είναι εύκολα αντιληπτό ότι, για να τηρηθούν οι προθεσμίες για την παράδοση των 1.600 μονάδων, η παραγωγή στην Κορέα θα πρέπει να επιταχυνθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, που ένας κατασκευαστής επιχειρεί παρόμοιας κλίμακας μαζική παραγωγή βαρέων οχημάτων με κυψέλες κασυίμου. Μέχρι τώρα, κάτι τέτοιο θεωρείτο ως μη ρεαλιστικό, εξαιτίας (κυρίως) του αστρονομικού κόστους κατασκευής. Σε περίπτωση επιτυχίας του εγχειρήματος της Hyundai, θα έχουμε να κάνουμε με μία άνευ προηγουμένου αλλαγή του τοπίου της Ευρωπαϊκής Μεταφοράς.

Διαβάστε την αναλυτική παρουσίαση του υδρογονοκίνητου Hyundai, στο τεύχος Φεβρουαρίου (382) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.