Τροχοί & TIR

Φορτιστές ρομπότ από τη VW

Ένα καινοτόμο πρωτότυπο σύστημα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων παρουσίασε πρόσφατα η Volkswagen Group Components, το οποίο μετατρέπει κάθε χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων σε σταθμό φόρτισης. Σύμφωνα με τη
Τρίτη 25/02/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Η μονάδα παραμένει κοντά στο όχημα όσο διαρκεί η φόρτιση, ενώ το ρομπότ συνεχίζει προς εύρεση των υπόλοιπων οχημάτων που χρειάζονται τις υπηρεσίες του. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία φόρτισης, το ρομπότ συλλέγει τις κινητές μονάδες και τις επιστρέφει στη βάση φόρτισής τους.  Σημειώνεται, πως όταν είναι πλήρως φορτισμένες, οι κινητές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας έχουν η κάθε μία χωρητικό
Η μονάδα παραμένει κοντά στο όχημα όσο διαρκεί η φόρτιση, ενώ το ρομπότ συνεχίζει προς εύρεση των υπόλοιπων οχημάτων που χρειάζονται τις υπηρεσίες του. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία φόρτισης, το ρομπότ συλλέγει τις κινητές μονάδες και τις επιστρέφει στη βάση φόρτισής τους. Σημειώνεται, πως όταν είναι πλήρως φορτισμένες, οι κινητές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας έχουν η κάθε μία χωρητικό

Ένα καινοτόμο πρωτότυπο σύστημα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων παρουσίασε πρόσφατα η Volkswagen Group Components, το οποίο μετατρέπει κάθε χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων σε σταθμό φόρτισης.

Σύμφωνα με την τεχνολογία που εξελίσσει η γερμανική εταιρεία, ο φορτιστής κατευθύνεται προς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και όχι το αντίθετο που ισχύει μέχρι σήμερα. Αναλυτικότερα, η Volkswagen αναπτύσσει αυτόνομα κινούμενα ρομπότ, τα οποία μέσω της σχετικής εφαρμογής (app) ή της τεχνολογίας V2X (επικοινωνία οχήματος και υποδομών) κινούνται προς το ηλεκτρικό όχημα, του οποίου οι μπαταρίες χρειάζονται φόρτιση. Το εν λόγω ρομπότ έχει κοτσαρισμένες μία ή περισσότερες κινητές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας.

Η μονάδα παραμένει κοντά στο όχημα όσο διαρκεί η φόρτιση, ενώ το ρομπότ συνεχίζει προς εύρεση των υπόλοιπων οχημάτων που χρειάζονται τις υπηρεσίες του. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία φόρτισης, το ρομπότ συλλέγει τις κινητές μονάδες και τις επιστρέφει στη βάση φόρτισής τους.

Σημειώνεται, πως όταν είναι πλήρως φορτισμένες, οι κινητές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας έχουν η κάθε μία χωρητικότητα περίπου 25 kWh και επιτρέπουν την ταχεία φόρτιση ισχύος έως και 50 kW. Αξίζει να τονιστεί πως η όλη διαδικασία πραγματοποιείται δίχως την παραμικρή ανθρώπινη συμβολή, καθώς τα πάντα -από το άνοιγμα της θύρας φόρτισης του οχήματος μέχρι την αποσύνδεση του βύσματος- γίνονται αυτόματα. Το ρομπότ εξοπλίζεται με κάμερες, σαρωτές λέιζερ και υπερηχητικούς αισθητήρες, συστήματα που συνδυαζόμενα του επιτρέπουν όχι μόνο να πραγματοποιεί αυτόνομα τη διαδικασία φόρτισης, αλλά και να κυκλοφορεί ελεύθερα στον χώρο στάθμευσης, να αναγνωρίζει πιθανά εμπόδια και να αντιδρά σε αυτά.

Πόσο κοντά είμαστε όμως για να δούμε τεχνολογίες σαν και αυτή στην πράξη; Αρκετά κοντά αν πιστέψουμε στα λόγια των ανθρώπων της VW. «Πρόκειται για ένα όραμα, το οποίο μπορεί να γίνει πραγματικότητα αρκετά γρήγορα, εάν οι γενικές συνθήκες είναι σωστές», δήλωσε σχετικά ο επικεφαλής εξέλιξης της Volkswagen Group Components, Mark Möller.

PreviousNext