Πετρελαιοκίνητα οχήματα παλαιότερα του 2006 απαγορεύεται πλέον να κυκλοφορούν στους περισσότερους οδικούς άξονες της Βαρκελώνης μεταξύ 7 π.μ. και 8 μ.μ. (εξαιρούνται Σαββατοκύριακα και αργίες), όπως επίσης και τα βενζινοκίνητα οχήματα ταξινομημένα πριν το 2000.
Επιπλέον, όπως αποκάλυψε η δήμαρχος της πόλης, Άντα Κολάου, υπάρχουν σκέψεις να επιβληθεί καθημερινό τέλος εισόδου στη νεοσυσταθείσα ζώνη χαμηλών ρύπων, η οποία σημειώνεται πως έχει έκταση 95 τετρ. χλμ. και είναι η μεγαλύτερη της Νότιας Ευρώπης. Ανάλογες απαγορεύσεις ισχύουν ήδη στο Λονδίνο, στο Μιλάνο αλλά και στη Στοκχόλμη.
Στο μεταξύ, οι Αρχές της πρωτεύουσας της Καταλονίας, αποφάσισαν πως από τον Ιανουάριο του 2021, θα απαγορευτεί στην πόλη η κίνηση των παλαιών φορτηγών και λεωφορείων, καθώς αυτά δεν θα πληρούν τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Επιπλέον, περίοδο χάριτος μέχρι του χρόνου πήραν -εκτός από τα επαγγελματικά οχήματα- και τα ΙΧ που ανήκουν σε κατοίκους της Βαρκελώνης, που δηλώνουν ετήσιο εισόδημα κάτω από 8.000€. Σημειώνεται, πως η απαγόρευση αφορά και στα αυτοκίνητα τουριστών και λοιπών επισκεπτών της πόλης, οι οποίοι θα πρέπει νωρίτερα να υποβάλουν αίτηση εισόδου για τα οχήματά τους.
Σε κάθε περίπτωση, υπολογίζεται πως φέτος επηρεάζονται από την απαγόρευση της Βαρκελώνης περί τα 50.000 οχήματα, ενώ σχεδιάζεται οι περιορισμοί να καταστούν σταδιακά πιο αυστηροί. Εκτιμάται ακόμα, πως τα μέτρα στη Βαρκελώνη θα μειώσουν κατά 15% τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου, ρύπους για τους οποίους η Ελλάδα βρίσκεται τελευταία στη λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Air Quality in Europe-2018 report).