«Θέλω να παραλάβω τουρίστες από το κέντρο της Αθήνας και εν συνεχεία να τους μεταφέρω με άνεση και ασφάλεια στην Αράχωβα». «Επιθυμώ να εκδράμω με την οικογένειά μου το Σαββατοκύριακο στον Παρνασσό και το ταξίδι θέλω είναι μια ευχάριστη και αξέχαστη εμπειρία για όλους μας. Ποιο αυτοκίνητο θα καλύψει τις ανάγκες μας»;
Συνηθισμένες ερωτήσεις επαγγελματιών και ιδιωτών προς τη συντακτική ομάδα του περιοδικού, στις οποίες για να δώσουμε ξεκάθαρες απαντήσεις, δοκιμάζουμε για μια εβδομάδα σε δύσκολες και εξαντλητικές διαδρομές, γράφοντας πάνω από 1.500 χιλιόμετρα κάθε φορά, όλα τα επαγγελματικά οχήματα.
Όπως κάναμε και αυτή τη φορά με το Opel Combo Life, οδηγώντας το σε διαφορετικές διαδρομές καταγράφουμε τις δικές μας μετρήσεις και την προσωπική μας εμπειρία. Ακολουθήστε μας στο ταξίδι μας για να λάβετε όλες τις απαντήσεις που θέλετε.
Στο δρόμο για την Αράχωβα
Χρησιμοποιώντας την κάμερα οπισθοπορείας 180ο, η οποία προβάλλει την περιοχή περιμετρικά του αυτοκινήτου στην οθόνη αφής 8 ιντσών, ξεπαρκάρουμε το αυτοκίνητο από στενά σημεία με ευκολία και χωρίς τον κίνδυνο «επαφής». Από τον περιστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα γίνεται η επιλογή για την οδήγηση (D), την όπισθεν (R) και τη νεκρά (Ν). Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει και χειροκίνητη λειτουργία πατώντας το κουμπί Μ. Ακριβώς δίπλα υπάρχει ένας ακόμη περιστροφικός διακόπτης για την επιλογή των διαφόρων προγραμμάτων οδήγησης ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος.
Το στάνταρ πρόγραμμα το οποίο είναι ρυθμισμένο για περιορισμένο σπινάρισμα των τροχών, με βάση τα διαφορετικά είδη πρόσφυσης του οδοστρώματος. Με το πρόγραμμα οδήγησης σε χιόνι προσαρμόζεται στις συνθήκες πρόσφυσης που συναντά κάθε τροχός κατά την εκκίνηση, ώστε να αποφεύγεται το σπινάρισμα των τροχών και να διασφαλίζεται έτσι η καλύτερη δυνατή επιτάχυνση με βάση τη διαθέσιμη πρόσφυση. Το πρόγραμμα ενεργοποιείται σε ταχύτητες έως και 50χλμ./ώρα. Το πρόγραμμα οδήγησης σε λάσπη επιτρέπει εντονότερη περιστροφή στον τροχό με τη λιγότερη πρόσφυση κατά την εκκίνηση, με αποτέλεσμα να φεύγει η λάσπη και να αποκαθίσταται η πρόσφυση. Ταυτόχρονα, στον τροχό με τη μεγαλύτερη πρόσφυση διοχετεύεται όσο το δυνατόν περισσότερη ροπή. Ενεργοποιείται σε ταχύτητες έως και 80 χλμ./ώρα. Με το πρόγραμμα οδήγησης σε άμμο επιτρέπει σε έναν μικρό βαθμό σπινάρισμα των δύο κινητήριων τροχών ταυτόχρονα, επιτρέποντας στο όχημα να προχωρήσει για να μην κολλήσει. Ενεργοποιείται σε ταχύτητες έως και 120 χλμ./ώρα.
Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα Eco για εξοικονόμηση καυσίμων καθώς οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται σε χαμηλότερο εύρος στροφών.
Το πρώτο θετικό στοιχείο που καταγράφουμε στο Opel Combo Life είναι η συνεργασία του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων, το οποίο διαθέτει εξαιρετική κλιμάκωση, με τον βενζινοκινητήρα των 130 ίππων. Οι αλλαγές γίνονται γρήγορα και, το βασικότερο, η επιτάχυνση είναι έντονη, τόσο στην εκκίνηση όσο και στην πορεία με τις υψηλότερες σχέσεις. Η ροπή των 205 Nm είναι διαθέσιμη από χαμηλά, από τις 1.750 σ.α.λ. Οι αλλαγές των σχέσεων στην κανονική λειτουργία γίνονται στις 2.000 σ.α.λ ενώ με τη χρήση του Eco, πιο χαμηλά, περίπου στις 1.850 σ.α.λ. Οδηγώντας στις ανηφόρες πριν την Αράχωβα το αυτοκίνητο κινείτο με 5η και 80 χλμ/ώρα στις 2.250 σ.α.λ. Κάνουμε kick down και το κιβώτιο κατεβάζει αμέσως σε 3η με 4.250 σ.α.λ, και σε εννέα δευτερόλεπτα πιάνει τα 130 χλμ/ώρα, με 5η σχέση στο κιβώτιο.
Ένα άλλο στοιχείο που μας αρέσει ιδιαίτερα είναι ότι το αυτοκίνητο δεν παίρνει ανεπιθύμητες κλίσεις ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητα σε κλειστές στροφές. Ο οδηγός έχει διαρκώς τον έλεγχο του Opel χάρη στο ακριβές και αποτελεσματικό σύστημα διεύθυνσης, όπως βέβαια και λόγω της σωστής ρύθμισης των αναρτήσεων. Επίσης η ηχομόνωση είναι πολύ καλή, χωρίς να περνούν θόρυβοι στο εσωτερικό και μόνο σε ταχύτητες πάνω από 140 χλμ/ώρα, γίνονται αισθητοί κάποιοι θόρυβοι από τον αέρα ή τα λάστιχα.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού χρησιμοποιούμε το σύστημα Head-Up Display το οποίο εμφανίζει βασικές πληροφορίες, όπως ταχύτητα, ενδείξεις πλοήγησης, περιορισμοί ταχύτητας, σε μια γυάλινη οθόνη στο επάνω μέρος του ταμπλό, σε σημείο εύκολα ορατό, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Επίσης σε μεγάλες κατηφόρες εκτός δρόμου ενεργοποιούμε το σύστημα κατάβασης το οποίο επιτρέπει στο όχημα να κινείται με χαμηλή ταχύτητα, χωρίς να είναι πατημένο το πεντάλ των φρένων. Το όχημα επιβραδύνει αυτόματα μέχρι μια χαμηλή ταχύτητα και τη διατηρεί όταν το σύστημα είναι ενεργοποιημένο. Το σύστημα είναι διαθέσιμο μόνο για κλίσεις μεγαλύτερες από 5%.
Να αναφέρουμε επίσης ότι το Opel εξοπλίζεται με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, όπως το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας το οποίο ενημερώνει τον οδηγό ηχητικά και επεμβαίνει διορθώνοντας την πορεία του αυτοκινήτου, αν αντιληφθεί ότι φεύγει από τη λωρίδα του. Ενεργοποιείται αυτόματα και ακόμη και αν ο οδηγός απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι αυτό στρίβει μόνο του. Επίσης, το Adaptive Cruise Control διατηρεί την επιθυμητή ταχύτητα από 30-160 χλμ/ώρα και επιβραδύνει ή επιταχύνει αναλόγως, διατηρώντας σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Όσον αφορά την κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,3 λίτρα/100 χλμ. (μικτή διαδρομή) η οποία έπεσε ακόμη περισσότερο με τη χρήση της λειτουργίας Eco.
Κινητήρες
Το Opel Combo είναι διαθέσιμο με κινητήρες που καλύπτουν τη νόρμα Euro 6d-Temp και αποτελείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων κι ένα πετρελαιοκινητήρα στα 1,5 λίτρα σε διαφορετικές εκδόσεις ισχύος. Ο βενζινοκινητήρας είναι διαθέσιμος στους 110 και 130 ίππους ενώ ο πετρελαιοκινητήρας στους 75, 102 και 130 ίππους.
Ταξιδεύοντας με άνεση
Χαρακτηριστικό γνώρισμα για το εσωτερικό του Combo είναι οι άνετοι χώροι που προσφέρει σε πέντε έως επτά επιβάτες. Η πρόσβαση στο εσωτερικό του είναι εύκολη, για όλες τις σειρές καθισμάτων. Με την αναδίπλωση των δύο πλαϊνών καθισμάτων της μεσαίας σειράς επιτρέπεται η πρόσβαση στην τελευταία.
Επίσης, να αναφέρουμε ότι οι πλαϊνές πόρτες είναι συρόμενες. Οι γυάλινες επιφάνειες, μπροστινή και πλαϊνές, είναι μεγάλες, προσφέροντας αυξημένο οπτικό πεδίο προς τα έξω. Πολυάριθμες θήκες για μικροπράγματα βρίσκονται στο κεντρικό ταμπλό και επιπρόσθετα διατίθεται και ντουλάπι αεροπορικού τύπου στην μπροστινή πλευρά. Τα παράθυρα της μεσαίας σειράς είναι ανακλινόμενα και οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ακροφύσια κλιματισμού και ατομικό φως. Επίσης, μας άρεσε το γεγονός ότι το ύφασμα των καθισμάτων είναι από υλικό που καθαρίζει εύκολα.
Το Opel Combo Life διαθέτει το προηγμένο σύστημα Multimedia Navi Pro το οποίο είναι συμβατό με το Apple Car Play και το Android Auto της Google, για να έχει πρόσβαση στο smartphone μέσω της οθόνης αφής 8 ιντσών. Με τον τρόπο αυτό γίνεται η χρήση του τηλεφώνου ως σύστημα πλοήγησης μέσω maps, αποστολή και λήψη μηνυμάτων καθώς επίσης για την αναπαραγωγή μουσικής. Οι λειτουργίες αυτές είναι διαθέσιμες μέσω φωνητικού ελέγχου για να μην αποσπάται η προσοχή από το δρόμο.
Το πενταθέσιο Combo Life L1 διαθέτει 571 λίτρα χώρου αποσκευών, με όλα τα καθίσματα στη στάνταρ διάταξη. Με φορτίο έως την οροφή και τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 2.126 λίτρα. Αντίστοιχα το πενταθέσιο Combo Life XL διαθέτει περισσότερα από 850 λίτρα χώρου αποσκευών και έως 2.693 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Στο δια ταύτα με πέντε ή επτά θέσεις, πολλές αποθηκευτικές λύσεις και προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού, το Opel Combo Life πρόκειται να καλύψει κάθε ατομική ανάγκη (οικογενειακό αυτοκίνητο) ή επαγγελματική χρήση (εταιρείες ταξί, ξενοδοχειακές μονάδες, υπηρεσίες τουρισμού) με τον πλέον ικανοποιητικό τρόπο. Στα θετικά του σημειώνουμε τον αποδοτικό κινητήρα ο οποίος με 130 ίππους τα καταφέρνει περίφημα σε ορεινές διαδρομές ακόμη και με πλήρες ωφέλιμο φορτίο. Επιπλέον το κιβώτιό του είναι από τα καλύτερα της αγοράς, εστιάζοντας κυρίως στο γρήγορο τρόπο με τον οποίο ανεβάζει και κατεβάζει σχέσεις. Τέλος, η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού σε συνδυασμό με τους αυξημένους χώρους πρόκειται να αφήσει καλές εντυπώσεις στους συνεπιβάτες.