Κατά 30% γρηγορότερες από τον μέσο όρο για την αντίστοιχη διαδρομή ημερήσιας μεταφοράς, ήταν οι παραδόσεις εκτός ωρών αιχμής. Επιπλέον, οι νυχτερινές παραδόσεις ήταν κατά μέσο όρο 38% ταχύτερες από τις ημερήσιες παραδόσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια της χρονικής περιόδου από τις 7 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι.

Τα παραπάνω ήταν μερικά μόνο από τα συμπεράσματα των δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν για 8 μήνες στην πόλη της Στοκχόλμης και αφορούσαν στην τροφοδοσία έξι καταστημάτων McDonald’s από ένα υβριδικό Scania που φορτίζει στην πρίζα. Επιπλέον, σε σύγκριση με τα φορτηγά διανομών της Scania που διαθέτουν κινητήρες προδιαγραφών Euro 5 και Euro 6 και λειτουργούν με HVO (βιοντίζελ που περιορίζει ήδη κατά 90% τις εκπομπές άνθρακα σε σχέση με ένα μοντέλο ντίζελ), το υβριδικό φορτηγό των δοκιμών είχε εκπομπές άνθρακα μικρότερες κατά 44%, χάρη κυρίως στον ηλεκτρικό κινητήρα που διαθέτει.

Ακόμα, οι νυχτερινές διανομές έδειξαν μειωμένα επίπεδα αιωρούμενων σωματιδίων (PM10) κατά 28% και χαμηλότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά περισσότερο από 80%. Τα παραπάνω οφέλη απορρέουν κυρίως από τη μείωση του χρόνου οδήγησης και αναμονής κατά τη διάρκεια της νύχτας και την καλύτερη διαθεσιμότητα των χώρων στάθμευσης. «Είναι πολύ πιο εύκολο να οδηγείς όταν δεν έχει τόση κίνηση. Οι μανούβρες είναι πιο απλές και έχεις λιγότερα οχήματα να σε απασχολούν. Επιπλέον, υπάρχουν περισσότερες θέσεις πάρκινγκ και το προσωπικό των εστιατορίων σε εξυπηρετεί καλύτερα καθώς δεν υπάρχουν πολλοί πελάτες και έχει περισσότερο χρόνο για να παραλάβει τα αγαθά», δήλωσε για την εμπειρία του ο οδηγός του υβριδικού Scania.

Αξίζει να αναφερθεί, ακόμα, πως στη Στοκχόλμη απαγορεύεται η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων από τις 10 το βράδυ έως τις 6 το πρωί, προκειμένου να μην διαταράσσεται ο νυχτερινός ύπνος των κατοίκων της πόλης. Οι δοκιμές στις οποίες συμμετείχε και η Scania, έλαβαν για αυτό τον σκοπό ειδική άδεια από τις Αρχές, προκειμένου να αναδειχθούν τα οφέλη των νυχτερινών διανομών.

Ωστόσο, αξίζει να αναφερθεί κλείνοντας, πως το βασικότερο πρόβλημα για την υιοθέτηση των νυχτερινών διανομών, είναι πως με αυτές υπερδιπλασιάζεται το μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος των οδηγών, φορτωτών και όλων των υπολοίπων εργαζομένων που συμμετέχουν στις διανομές, αυξάνοντας δραματικά το λειτουργικό κόστος των μεταφορικών εταιρειών ή των επιχειρήσεων με ιδιόκτητο στόλο ΦΙΧ.

Επιπλέον, σημειώνεται πως πολλοί παραλήπτες εμπορευμάτων κατά τις νυχτερινές ώρες, διαθέτουν σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για τη λειτουργία της ράμπας του φορτηγού, προκειμένου να παραμένει εκτός λειτουργίας ο κινητήρας κατά τη φορτοεκφόρτωση. Αυτό σημαίνει ότι τα φορτηγά πρέπει να διαθέτουν πίσω πλατφόρμα ηλεκτρικής λειτουργίας με εξωτερική παροχή ηλεκτρικής ενέργειας.

382_foto_15-b_0.jpg

Το υβριδικό Scania κατά τη νυχτερινή τροφοδοσία των καταστημάτων McDonald’s της Στοκχόλμης.