Η ιστορία που επιλέξαμε αυτόν το μήνα έρχεται από την Αθήνα και το Γιάννη Πλέστη, οδηγό της εταιρείας Ανυψωτική Μεταφορές Α.Ε. Πρόκειται για έναν άνθρωπο με μεγάλη πείρα πίσω από το επαγγελματικό τιμόνι, ιδιαίτερα στο κομμάτι της ειδικής μεταφοράς, εκεί όπου κάθε κίνηση απαιτεί απόλυτη ακρίβεια, χωρίς λάθη.

Αυτή την περίοδο μεταφέρει ανεμογεννήτριες στα ορεινά των Ιωαννίνων, με ένα συρμό που ξεπερνά τα 40 μέτρα και με συνολικό βάρος πάνω από 140 τόνους. Καθημερινά έρχεται αντιμέτωπος με δύσκολες καταστάσεις, τις οποίες φέρει εις πέρας πάντα με επιτυχία, χάρη στη μακρόχρονη εμπειρία του, αλλά και τις εξαιρετικές δυνατότητες του τετραξονικού τράκτορα Mercedes-Benz Arocs 4163. Ο ίδιος θυμάται πολλά περιστατικά από την καθημερινότητά του και παρακάτω μας διηγείται την εμπειρία του, αλλά και ένα από αυτά.

Στη μεταφορά μπήκα από μικρή ηλικία και είμαι η τρίτη γενιά στο επάγγελμα. Όλα αυτά τα χρόνια έχω εκπαιδευτεί από οδηγούς της παλιάς σχολής και με ρήσεις όπως «στον κατήφορο βάζεις μια ταχύτητα κάτω από αυτή που ανεβαίνεις» και «ο εχθρός του αυτοκινήτου είναι ο κατήφορος και του οδηγού ο ύπνος». Στην πορεία αποδείχθηκαν σοφές αυτές οι κουβέντες, τις οποίες ακολουθώ πιστά στα δρομολόγιά μου.

Στην ειδική μεταφορά μπήκα το 2001, με ένα Mercedes-Benz 2648 4X6 μοντέλο του '91 με torque converter, το οποίο δε με εγκατέλειψε ποτέ και πουθενά. Με αυτό το φορτηγό συνειδητοποίησα ότι όλα όσα μου έλεγαν οι συνάδελφοί μου σχετικά με την αξιοπιστία και την αντοχή των Mercedes-Benz είναι αληθινά. Ένα πανίσχυρο φορτηγό το οποίο δε σταματά σε κανένα εμπόδιο. Με αυτό έχω ξεπεράσει κάθε δυσκολία, ακόμη και στα πιο αφιλόξενα μέρη, σε δρόμους με λάσπη και χιόνια.

Σήμερα στην εταιρεία Ανυψωτική Μεταφορές Α.Ε. οδηγώ ένα Arocs 4163 6x8 του 2019. Μετά από ένα χρόνο σκληρής χρήσης μπορώ να πω πλέον με σιγουριά ότι έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία μου σε όλους τους τομείς. Το αυτοματοποιημένο κιβώτιό του, Powershift 3, αποδίδει εξαιρετικά σε όλες τις συνθήκες. Την περίοδο αυτή μάλιστα που μεταφέρουμε ανεμογεννήτριες σε δρόμους με μεγάλη κλίση – σε ορισμένα σημεία ξεπερνούν το 20% – παρατηρώ την ευκολία εκκίνησης του οχήματος χωρίς να “ζορίζεται”. Επιπλέον το Turbo Retarder της Voith, σε συνδυασμό με τον κινητήρα 630 ίππων, συνθέτουν ένα φορτηγό πραγματικό άρμα.

Διαβάστε περισσότερα για το Γιάννη Πλέστη, καθώς και άλλες ιστορίες στο

roadstars.mercedes-benz.com

Η ειδική μεταφορά από μόνη της είναι μια πρόκληση. Ευτυχώς, όμως, έχουμε δίπλα μας την καλύτερη ομάδα, με έμπειρο προσωπικό, και έτσι καταφέρνουμε να ολοκληρώνουμε πάντοτε με επιτυχία το έργο μας. Το περιστατικό που θα μου μείνει αξέχαστο, μου συνέβη τον περασμένο χρόνο. Φόρτωσα στη Θεσσαλονίκη μια μεταλλική κατασκευή με ύψος 6,20 μέτρα και πλάτος 6 μέτρα, με σκοπό να τη μεταφέρω από τις φυλακές των Διαβατών στο λιμάνι. Σε πολλά σημεία περνούσα “στον πόντο” δίπλα από σπίτια και αυτοκίνητα. Μία λάθος κίνηση και θα προκαλούσα ζημιά και σε αυτά αλλά και στο εμπόρευμα. Σε τέτοιες καταστάσεις μετράει τόσο η εμπειρία του οδηγού, όσο και οι δυνατότητες του αυτοκινήτου. Πράγματι, το Arocs έχει πολύ καλό “κόψιμο” στο τιμόνι και ορατότητα από τους καθρέφτες. Σε κάποιο σημείο της διαδρομής, μάλιστα, η κατηφόρα ήταν πολύ απότομη, και έπρεπε να κατέβω με όπισθεν. Εκεί χρησιμοποίησα για πρώτη φορά τη λειτουργία της ελεγχόμενης κίνησης προς τα πίσω, Hydromove, όπου αντί για όπισθεν, έβαλα πρώτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Πατώντας το γκάζι, η τουρμπίνα του Turbo Retarder Clutch δουλεύει αντίστροφα, και επιτρέπει στο φορτηγό να κατεβαίνει με σταθερή ταχύτητα. Πατώντας περισσότερο το γκάζι, ο συρμός κινείται με ελάχιστα χιλιόμετρα. Μεγάλη διευκόλυνση.

Κάθε δυσκολία μας κάνει πιο έμπειρους. Και το Mercedes-Benz μας, αποδεικνύεται αξιόπιστος συνεργάτης.

Ευχαριστούμε που ανταποκριθήκατε τόσο άμεσα και αυτόν το μήνα. Μας στείλατε πραγματικά ενδιαφέρουσες ιστορίες. Στείλτε κι εσείς τη δική σας εμπειρία στο info@troxoikaitir.gr και θα δημοσιευθεί στο περιοδικό TΡOXOI & TIR και στο RoadStars της Mercedes-Benz, την παγκόσμια ηλεκτρονική πλατφόρμα που ενώνει όλους τους οδηγούς φορτηγών σε μία κοινότητα.