Τροχοί & TIR

DAF LF για μεταφορά παγωτών

Σχεδιασμένο με τη φιλοσοφία της ολλανδικής εταιρείας για την αποδοτικότητα των μεταφορών, το DAF LF προσφέρει ένα μεγάλο αριθμό καινοτομιών, περιλαμβάνοντας ένα ευρύ φάσμα βελτιώσεων στη μετάδοση κί
από Παύλος Μαυρομύτης | Παρασκευή 01/05/2020 - 06:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Μεταφέροντας παγωτά από το Βόλο σε όλη την Ελλάδα.
Μεταφέροντας παγωτά από το Βόλο σε όλη την Ελλάδα.

Σχεδιασμένο με τη φιλοσοφία της ολλανδικής εταιρείας για την αποδοτικότητα των μεταφορών, το DAF LF προσφέρει ένα μεγάλο αριθμό καινοτομιών, περιλαμβάνοντας ένα ευρύ φάσμα βελτιώσεων στη μετάδοση κίνησης, στο εργονομικό εσωτερικό του, στη βελτιωμένη ορατότητα καθώς και στη σύγχρονη εξωτερική του εμφάνιση. Με αυξημένη χωρητικότητα φορτίου και καλύτερη απόδοση του κινητήρα, το LF γίνεται ο αξιόπιστος σύμμαχος του οδηγού στον τομέα των διανομών.

Με τα κριτήρια αυτά οι ιδιοκτήτες της εταιρείας παγωτά ΠΗΛΙΟ αγόρασαν δύο καινούργια διαξονικά DAF LF 320 FA 19 τόνων, ένα με καμπίνα ημέρας τύπου Day και ένα με καμπίνα τύπου Sleeper με κρεβάτι. Με υπερκατασκευή ψυκτικούς θαλάμους από την εταιρεία Stathis, μεταφέρουν παγωτά σε όλη την Ελλάδα, καταγράφοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα. Συναντήσαμε τον ιδιοκτήτη των LF Στέλιο Πεπονόπουλο και τον οδηγό τους Σταύρο Σκαρλάτο οι οποίοι μας καταθέτουν τη δική τους άποψη σχετικά με το φορτηγό.

Καμπίνα Διανομών

Ο οδηγός φορτηγού διανομών καθημερινά ανεβαίνει και κατεβαίνει πολλές φορές στο εσωτερικό, οπότε, οι πόρτες και τα σκαλοπάτια του LF έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να κάνουν την είσοδο και έξοδο όσο το δυνατόν πιο εύκολη. Ο εξωτερικός σχεδιασμός του LF διακρίνεται από την αεροδυναμική του γραμμή, με έντονες καμπύλες επιφάνειες, κάθετα πίσω πτερύγια, διευρυμένες εισαγωγές αέρα, ρυθμιζόμενο σπόιλερ οροφής και άλλα στοιχεία που συνεισφέρουν επίσης και στη μείωση της κατανάλωσης. Οι λωρίδες Silver grill στη μάσκα προσφέρουν μια ισχυρή, ελκυστική και μοντέρνα εμφάνιση. Το εξωτερικό πλάτος της καμπίνας είναι 2.130 χιλιοστά χωρίς καθρέφτες, οι οποίοι, κύριοι και ευρυγώνιοι, είναι θερμαινόμενοι και παρέχουν άριστο οπτικό πεδίο.

«Οι συμπαγείς διαστάσεις του LF με βοηθούν να κινούμαι με άνεση και ευελιξία ακόμη και σε στενούς δρόμους μέσα στο Βόλο», μας αναφέρει ο οδηγός του και συνεχίζει: «Το τιμόνι έχει καλό κόψιμο και είναι τόσο ελαφρύ όσο χρειάζομαι για να μη με κουράζει στις μανούβρες. Στο δρόμο γίνεται πιο σκληρό και έχει καλή αίσθηση στις υψηλές ταχύτητες».

Η καμπίνα του ενός LF είναι ημέρας τύπου Day και η άλλη με κρεβάτι τύπου Sleeper. Τα νέα εσωτερικά υφάσματα και τα λειτουργικά καθίσματα προσφέρουν υψηλότερο επίπεδο άνεσης στον οδηγό και το συνοδηγό. «Το αερόσουστο κάθισμα του οδηγού με ενσωματωμένο προσκέφαλο και ζώνη ασφαλείας τριών σημείων απορροφά αποτελεσματικά όλους τους κραδασμούς», σχολιάζει ο Σταύρος. «Το κάθισμα δέχεται αρκετές ρυθμίσεις ως προς το ύψος του αλλά και κατά μήκος, μπροστά-πίσω, για να βρω την ιδανική θέση οδήγησης. Το LF με την καμπίνα τύπου sleeper έχει αυξημένους αποθηκευτικούς χώρους και διαθέτει τρία κουτιά συνολικού όγκου 65 λίτρων τα οποία είναι εύκολα προσβάσιμα με ανάκλιση του κρεβατιού. Επιπλέον χώρος για μικροαντικείμενα διατίθεται στα ανοιχτά ντουλάπια επάνω από το παρμπρίζ. Θέλω να τονίσω ακόμη ότι η ορατότητα είναι εξαιρετική προς όλες τις κατευθύνσεις, χωρίς να περιορίζεται από την αριστερή ή τη δεξιά κολόνα».

Ασφάλεια στις μετακινήσεις

Πρώτη προτεραιότητα για τη DAF αποτελεί η ασφαλής μετακίνηση των οδηγών των LF, χωρίς προβλήματα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Έτσι λοιπόν τα φορτηγά της εξοπλίζονται με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, όπως το Adaptive Cruise Control το οποίο περιλαμβάνει λειτουργία προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης (FCW) και προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEBS). Το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning) ενημερώνει ηχητικά τον οδηγό για ό, τι κινείται δίπλα από το φορτηγό και ενδεχομένως να μην το έχει αντιληφθεί ο ίδιος. Επιπλέον, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας του οχήματος (V.S.C) βελτιώνει την ευστάθεια του φορτηγού κατά την οδήγηση, συμβάλλοντας σημαντικά στο να διατηρεί ο οδηγός τον έλεγχό του.

Driver Performance Assist - Αξιολογεί τον οδηγό

Ένα σημαντικό βοήθημα για τον οδηγό είναι το σύστημα Driver Performance Assist το οποίο αξιολογεί διαρκώς τον τρόπο οδήγησής του. Στην κεντρική οθόνη πληροφοριών καταγράφεται ο τρόπος επιτάχυνσης, φρεναρίσματος, η μέση κατανάλωση καυσίμου καθώς και οι συνολικές επιδόσεις με συνεχόμενη βαθμολόγηση (η καλύτερη είναι το 100%). Έτσι αξιολογείται ο χειρισμός του και στην ουσία τον συμβουλεύει, για να επιτύχει πιο οικονομική οδήγηση. Παράλληλα τα στοιχεία αυτά αποθηκεύονται και μπορεί μέσω αυτών ο ιδιοκτήτης να κρίνει τη συμπεριφορά του οδηγού.

Αναρτήσεις και άξονες

Η πλήρως βελτιστοποιημένη ανάρτηση του LF προσφέρει εξαιρετικά άνετη οδηγική εμπειρία. Η εμπρός ανάρτηση είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε να εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή ισορροπία μεταξύ απόσβεσης, πλευρικής σταθερότητας και ακαμψίας. Ο εμπρόσθιος άξονας είναι τύπου 152Ν, ο οποίος φέρει παραβολική ανάρτηση με φύλλα σούστας, αμορτισέρ και αντιστρεπτική δοκό. Το μέγιστο φορτίο του είναι 7,5 τόνοι. Ο οπίσθιος κινητήριος άξονας τύπου SR1344 με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση τεσσάρων σημείων, φέρει αμορτισέρ και αντιστρεπτική δοκό. Η μέγιστη φόρτιση των πίσω αξόνων είναι 13 τόνοι.

Κινητήρας – Σύστημα πέδησης

Το DAF LF είναι διαθέσιμο με τρεις διαφορετικούς κινητήρες, τον PX-4 με ιπποδύναμη 156 και 172 ίππους, τον PX-5 με 184 και 213 ίππους και τον ισχυρότερο PX-7 με 234, 264, 295 και 325 ίππους. Τα αυτοκίνητα της εταιρείας εφοδιάζονται με τον εξακύλινδρο PX-7 κινητήρα 6,7 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 325 ίππους στις 2.300 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 1.200 Nm από τις 1.100-1.700 σ.α.λ. Ο κινητήρας μετά από πέντε λεπτά λειτουργίας στο ρελαντί, σβήνει μόνος του. Το μπλοκ του κινητήρα είναι κατασκευασμένο για μεγάλη διάρκεια ζωής, μέγιστη αξιοπιστία καθώς και με χαμηλό βάρος. Ανάλογα με τη χρήση, τα διαστήματα συντήρησης φτάνουν μέχρι και τα 60.000 χιλιόμετρα. Να αναφέρουμε ότι το LF με την καμπίνα με κρεβάτι έχει χειροκίνητο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, συν μια, για αργή κίνηση και όπισθεν. Αντίστοιχα το LF με την καμπίνα ημέρας διαθέτει το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ZF AStronic 12 σχέσεων.

Ο ιδιοκτήτης του Στέλιος Πεπονόπουλος μας μίλησε για τον κινητήρα του LF: «Συνδυάζει δύο βασικά χαρακτηριστικά, που θέλουμε. Πρώτον, έχει καλή απόδοση και θεωρώ ότι οι 325 ίπποι είναι ικανοποιητικοί για το μεταφορικό μας έργο. Δεν είναι κουραστικό στο δρόμο και στις ανηφόρες κινείται γρήγορα. Δεύτερον, ό, τι ακούγαμε από συναδέλφους σχετικά με την κατανάλωσή του, πράγματι ισχύουν. Είναι αρκετά οικονομικό στα πετρέλαια, τόσο στα μακρινά ταξίδια όσο και στα τοπικά μέσα σε πόλεις, εκεί που δουλεύει τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Ακόμη να αναφέρω ότι η μέγιστη ροπή είναι αυξημένη, η οποία είναι διαθέσιμη σε όλες τις σχέσεις από χαμηλό εύρος στροφών».

Το LF διαθέτει μηχανόφρενο η λειτουργία του οποίου είναι ενσωματωμένη στο E.B.S (Emergency Braking System) το οποίο αποτελεί ένα σύστημα φρεναρίσματος εκτάκτου ανάγκης. Επιπλέον, εξοπλίζεται με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς και A.B.S.

Πλαίσιο

Το ύψος της πλαϊνής δοκού είναι 270 χιλιοστά και πάχους 8 χιλιοστών. Η αλουμινένια δεξαμενή καυσίμου έχει χωρητικότητα 340 λίτρα και αυτή του Ad blue 25 λίτρα, η οποία είναι τοποθετημένη στη δεξιά πλευρά. Να προσθέσουμε επίσης ότι το μεταξόνιο στο LF με το κρεβάτι είναι 5,85 μέτρα και ο πίσω πρόβολος 2,68 μέτρα ενώ στο άλλο LF το μεταξόνιο είναι 5 μέτρα και ο πίσω πρόβολος 2 μέτρα.

Κριτήρια Επιλογής των LF

Ο Στέλιος Πεπονόπουλος μεταξύ άλλων μας τόνισε τα εξής: «Η αγορά των δύο LF προέκυψε από την αύξηση του μεταφορικού μας έργου και του όγκου δουλειάς, η οποία σημειώνει συνεχόμενη άνοδο. Τα φορτηγά μας μεταφέρουν καθημερινά, παγωτά από τις εγκαταστάσεις μας στο Βόλο σε όλη την Ελλάδα. Είμαστε ευχαριστημένοι από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Είναι ήσυχο στο ταξίδι και πολύ σταθερό. Το πρώτο μας LF έχει αυτοματοποιημένο κιβώτιο το οποίο έδειξε καλή διαγωγή, χωρίς προβλήματα, αλλά το δεύτερο το προτιμήσαμε με χειροκίνητο γιατί πιστεύω τελικά ότι ο οδηγός το χειρίζεται καλύτερα. Για παράδειγμα σε μια απότομη ανηφόρα με περιορισμένο χώρο για μανούβρες ο οδηγός έχει καλύτερο έλεγχο με το συμπλέκτη παρά με το αυτοματοποιημένο το οποίο μπορεί να ξεκινήσει το φορτηγό πιο απότομα. Όσον αφορά την επιλογή της συγκεκριμένης μάρκας έγινε κατόπιν μιας καλής προσφοράς από την αντιπροσωπεία, επηρεασμένοι βέβαια και από καλά λόγια που είχαμε ακούσει σχετικά με την απόδοσή του».

PreviousNext